DSG 7 met hooger dan 100k km

brepus13

Forumguru
Van alleen een dsg aanpassing zal je motor temp weinig last hebben. Hij gaat andere schakel momenten kiezen die beter passen bij bijvoorbeeld het koppel van je motor. Ook grijpt hij sneller de koppelingsplaten vast waardoor je minder met slippende koppeling rijdt. Zoals gezegd kun je het beste even wat leeswerk doen op de genoemde tuners sites. Ze leggen daar ook uit wat eea inhoudt.
 

Stevala

Actief lid
Dank je wel allemaal om deze newbie te helpen. Misschien interessant om een aanpassing te overwegen aangezien ik ook een caravan trek van 1300kg hiermee toch door berglandschap moet zoals Oostenrijk en Italië. De 2liter was me teveel budget en aangezien ik naar benzine wou overschakelen....
 

Stevala

Actief lid
@hendrik38 heb enkele testritten gedaan met kodiaq en beviel me goed, ik heb niet direkt ergens last van ondervonden, dit was wel leeggewicht en zonder caravan maar wat een vinnige motor.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dan is er natuurlijk wel sprake van een gerede kans dat het tijdelijke intussen met het eeuwige is gewisseld ;)
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
We dwalen trouwens wel een beetje af - al is het vrij onwaarschijnlijk dat de topicstart(st)er zich eraan zal storen... :D
 
Bovenaan Onderaan