DSG 7 met hooger dan 100k km

haassie

Forumguru
??? de kodiaq 1.5 tsi heeft de dq380 of dq381 in het geval van een 4x4....weet niet hoe dit bij een octavia of superb zit....hoewel er ook nog 1.5tsi schijnen te zijn met een dq200....wordt er niet makkelijker op. Helaas staat het niet in de brochures.
 

Pendragon

Forumguru
??? de kodiaq 1.5 tsi heeft de dq380 of dq381 in het geval van een 4x4....weet niet hoe dit bij een octavia of superb zit....hoewel er ook nog 1.5tsi schijnen te zijn met een dq200....wordt er niet makkelijker op. Helaas staat het niet in de brochures.
De niet 4x4 1.5tsi heb ik en is een dq200. De meesten zullen deze hebben, daar je 4x4 niet zoveel ziet bij de Karoq.
 

Pendragon

Forumguru
wat een onzin. waarom blijven ze de dq200 maken als die zoveel problemen geeft.. snap het niet
Alles is relatief. Er zijn meer dan 2 miljoen van gemaakt. Sommigen hebben problemen, anderen niet. De slechte gevallen lees je overal. De mensen zonder problemen zie je meestal niet. Ik ben haast 10k kilometers verder zonder problemen, maar heb uit voorzorg wel de dsg tuning gedaan.
 
Alles is relatief. Er zijn meer dan 2 miljoen van gemaakt. Sommigen hebben problemen, anderen niet. De slechte gevallen lees je overal. De mensen zonder problemen zie je meestal niet. Ik ben haast 10k kilometers verder zonder problemen, maar heb uit voorzorg wel de dsg tuning gedaan.

ik lees alleen maar problemen met de dq200 en met geen enkele andere en niet alleen op dit forum..
Dat weerhoudt mij ervan om een DSG te nemen terwijl ik dat wel wil. (automaat)

Dus misschien maar een ander merk nemen na eigenlijk bijna 15-20jaar Vag te hebben gereden.
 

Danno

Lid
Schijnt dat de zf bakken van bmw veel betrouwbaarder zijn. En de priusbakkkes...... .

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
 

Okki

Donateur
Ach...vloegel moest je met de meeste handbakken na verloop van tijd ook dubbelklutsen...lagen de synchromes ringen eruit...
 

haassie

Forumguru
Dat er meerdere probleemgevallen tussen zitten is een onmiskenbaar feit. De schone taak aan een fabrikant i.o.m importeur om met permanente oplossingen te komen en je klanten tevreden te houden..geen tijdelijk gerommel en het ene probleem ondervangen(slijtage) en een ander creeren(overmatige slip)....hier gaat het echter hopeloos mis en verlies je vertrouwen van klanten wanneer je wél een probleemgeval treft!

Dan veranderd jouw probleem plots in een nergens beschreven of benoemde produkteigenschap? Raar!

Eindeloze discussie tussen voor en tegenstanders...en soms switch je als voorstander naar de andere kant gebaseerd op ervaringen.
 
??? de kodiaq 1.5 tsi heeft de dq380 of dq381 in het geval van een 4x4....weet niet hoe dit bij een octavia of superb zit....hoewel er ook nog 1.5tsi schijnen te zijn met een dq200....wordt er niet makkelijker op. Helaas staat het niet in de brochures.

Navraag bij de dealer levert op:
Op het moment zijn de tsi 1.5 nog met droge koppeling. Ze gaan er wel uit zoals het nu staat en over naar de dsg7 nat (dq380). Gebeurd misschien volgend jaar....

Ik neem ff geen auto en wacht wel....
 

spikehome

Forumguru
Hiervoor mijn golf 1.2 met 7 traps dsg vond ik niet fijn.
Nu met de GTI 6 traps die is stukken beter.
Toch word mijn volgende auto geen automaat meer.
Vooral het late ontkoppelen wat als een schokje door de auto gaat of bij weg rijden ineens fors aangrijpen vond ik niet fijn dat gebeurde in beide auto's.
Ook met aanhanger erachter stapvoets zie ik de dsg in de 2 staan slippende koppeling dus.
Ik wil zelf dan maar de controle de volgende auto moet ook langer mee dan Max 3 jaar.
 

RogerS

Forumguru
wat een onzin. waarom blijven ze de dq200 maken als die zoveel problemen geeft.. snap het niet
Och als de problemen buiten de garantie periode optreden dan kun je vanuit de PON organisatie nog leuk geld verdienen aan de reparaties.
 

haassie

Forumguru
@RogerS ....Dit om alle verleende coulance weer terug te verdienen!....ze zitten er immers niet om vliegen te vangen.

Vandaag m'n auto weer terug gekregen met de 4e koppeling in 176K (laatste 2 in mijn bezit en gelukkig onder garantie vv), maar eens even kijken hoe het zich vanaf hier zich gaat ontwikkelen, met slip en bigeluiden. Schrijf ik persoonlijk de DSG toch af of wordt het toch een blijvertje....ben benieuwd.
 

Stevala

Actief lid
Op de offerte voor mijn Kodiaq 1.5TSI 150PK DSG7 5zit (geen 4x4) staat DQ380 vermeld... ik neem aan dan dat dit dan de natte koppeling is? Zelf de DSG versie kiezen is niet mogelijk zeker? Ik trek zomers een caravan naar Italie van 1300Kg.
 

WV62

Lid
DQ380 is met natte koppeling.
Rij zelf ook een Kodiaq 1.5 TSI / DSG 7.
BIJ TVS de schakelkarakteristiek laten aanpassen.
 

Pendragon

Forumguru
De 1.5tsi 150pk heeft geen dq380, maar een dq200. Moet een foutje op de offerte zijn. Dit is een 7 traps droge dsg.
 

haassie

Forumguru
Als dealer moet je geen slapende dq200 honden wakker maken hahaha....leugentje om bestwil!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan