DSG 7 met hooger dan 100k km

WV62

Lid
Kodiaq welke ik nu bezit modeljaar 2019 100% zeker dat het DQ 380 bak is met natte koppeling.
Motor 1.5 TSI
-code op DSG
-aanpasssing bij TVS
-uitlezing op VCDS.
 

Michelv.

Forumguru
De DSG is vanaf de fabriek volledig afgesteld om zo zuinig mogelijk te rijden ivm met de milieu eisen(veel te vroeg opschakelen, wat slijtage gevoelig is ivm slippende koppeling). Als de DSG software door een ander wordt veranderd wordt hij afgesteld op zo lekker mogelijk rijden en minder slijtage gevoelig te zijn om het simpel te zeggen.
 

Stevala

Actief lid
Dus buiten de drive-mode die je kan selecteren zijn er nog andere ideale instellingen, uiteindelijk beschik je al over eco, comfort, normal, sport...
Hoe werkt dat met de garantie als je dit laat veranderen? Ik neem aan dat ze dit niet bij een reguliere Skoda garage doen.
Geen gevaar op hogere temperaturen van de motor?
 

WV62

Lid
Zeker wel maar door optimalisatie gaat de DSG soepeler schakelen maar belangrijker de schakelmomenten in relatie met toerental en positie gaspedaal worden geoptimaliseerd. Zo ontstaat een rustig schakel gedrag waardoor de DSG minder zenuwachtig is, zeker bij lager toerental in relatie met lagere snelheid.
Verder worden parameters in de DSG aangepast wat de levensduur ten goede komt.

Ik heb de aanpassing bij 28.000 km laten uitvoeren en rij nu een 10.000 km met deze aanpassing en stel vast dat de auto zelf iets zuiniger is geworden +0.7 km/ liter.
 

Stevala

Actief lid
Ik heb zelf nog niet ervaring met dsg te rijden, soms met een yeti, die heeft dsg 6. Altijd handgeschakeld gereden maar dsg is zoveel meer relaxed. Levertermijn is april of later, daarna is het hopelijk voor vele jaren dsg. Of ik Aanapssing ga laten doen weet ik nu nog niet, zal op een gezamenlijke beslissing aankomen, vrouwke heeft ook iets in de pap te brokken
 

brepus13

Forumguru
Wellicht overtuig je haar door aan te geven dat geoptimaliseerde software de levensduur van je koppelingsplaten zeer ten goede komt? Gevolg van veel slippende koppeling is snellere slijtage. Kosten nieuwe koppeling, ruim 1000€.
 

Stevala

Actief lid
Welke zijn de gevaren van zulke aanpassing? Op software en mechanisch vlak? Bij wie kan ik voor zulke aanpassingen terecht? Wat met garantie?
 

brepus13

Forumguru
Google is your Friend! In nederland is TVS volgens mij een hele grote speler... bekijk hun site vooral eens.
 

EdK

Forumguru
Ruim 1000€ kan inderdaad ook bijna 1500€ zijn, goeie aanvulling hoor :thumbsup:
ruim 1000 is met mijn portomonee niet meer dan 1200 eurie
Maar klaarblijkelijk is jouw portomonee iets ruimer en dus ook de 1500

Voor mij dus wel een aanvulling maar jou dus niet !! :pieker::tongue:
 

brepus13

Forumguru
Ach @EdK het gaat er om hoe je het thuis kan verkopen toch?! :-)

ik heb het gelukkig vrij makkelijk, na 2 uur uitleggen waarom ik het nodig denk te hebben zegt ze “ koop het alsjeblieft dan ben ik van dit gezeur af”


:D
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
2 hele uren ?? 120 minuten moeten overtuigen.......
man hoe hou je het vol....

En ben je werkelijk dan van gezeur af ??
Geen steken onder water de aankomende 6 maanden ? :D
 

Stevala

Actief lid
Als een dsg is aangepast, heeft dit dan een invloed als je een lange rit maakt zoals een autovakantie naar het buitenland. Wordt de motor dan niet te snel heet doordat hij niet meer standaard geconfigureerd is?
 

MaxN

Donateur
De aanpassing aan de DSG veranderd niets aan de software van de motor. Tenzij je daar ook voor kiest.
Je krijgt wel een beter rijdende auto nadat de DSG aangepast is.
 

hemi24

Forumguru
Als een dsg is aangepast, heeft dit dan een invloed als je een lange rit maakt zoals een autovakantie naar het buitenland. Wordt de motor dan niet te snel heet doordat hij niet meer standaard geconfigureerd is?

Ik zou niet weten waarom dat zou moeten gebeuren..?
 

Stevala

Actief lid
@hemi24 hey hemi24, als je prestaties van de motor worden aangepast op vlak van pk, Nm en dsg mlevert deze dan niet meer arbeid en daardoor meer verhit is? Zo ver ik had begrepen van een kennis was zijn motortemperatuur op een lange rit verhoogd tegenover daarvoor...
 
Bovenaan Onderaan