DRL achter

Canon-Eye

Forumguru
voor nieuwe modellen vanaf 2015 is het verplicht dat achterlichten met drl ingeschakeld zijn
Nee, de huidige eis is voor zover ik weet dat ze ingeschakeld kunnen worden. Dat ze daadwerkelijk ingeschakeld moeten zijn zal ongetwijfeld een volgende stap zijn.
Hoe eerder hoe beter, watmij betreft...
 

Okki

Donateur
Dat klopt toch?
Je Rapid was er al vóór 2015, en is dus wel een nieuwe auto, maar geen nieuw model.

Aha, goed lezen dus........

Dus de "nieuwe" te introduceren Rapid krijgt het ook niet, want ook dat is slechts een facelift.
 
Laatst bewerkt:

V-Strom

Actief lid
Bij onze Fabia 3 van begin 2015 brand ook alléén de dag rij verlichting aan de voorzijde bij standje auto.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt want al zet je 10 brandende zwaailampen op je auto,
die slapers met hun telefoontjes zien niets wat er om hun heen gebeurt en kletsen je toch wel overhoop.
 

darkprojectx

Forumguru
Pap had vroeger (1987) zo'n hippe volvo 440 nieuw uit de fabriek, die kregen standaard meegeleverd dat de dimlichten, incl achterlichten dus gingen branden zo snel de motor gestart werd. Kon je niet uitmaken.
Waarom? Volvo stond voor veiligheid van het gezin. Ja koste weleens een gloeilampje, maar liever 10 lampjes dan 1 gezinslid moeten missen toch?
Verbazingwekkend dat dit idee/bewustzijn nog altijd niet bij alle merken doorgevoerd is.
 

Canon-Eye

Forumguru
Achter standaard aan bij drl is (helaas) nog niet verplicht voor nieuw uitgebrachte modellen, maar het moet wel mogelijk zijn om het automatisch mee te laten branden.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Bij mijn F3C heb ik de achterlichten laten aanzetten.
Ook al staat de lichtschakelaar op automatisch. Maar soms zet iemand die uit.

grtss


ps.
Heel iets anders, brok ijs tegen rechter mistlamp gekregen. Om de lamp is de bumper gescheurd. Dus nieuwe bumper en spuiten.
Duur grapje voor slechte kwaliteit van Skoda. Een bumper mag toch wel een beetje stevig zijn?
 

Antera

Donateur
Achter hele simpel te programmeren als zijnde drl en je probleem is solved daarnaast de mist in rijden zorgt er ook niet voor dat het licht aan gaat dus vind het mede daardoor een verplichting
 

Fabia 123

Forumguru
ps.
Heel iets anders, brok ijs tegen rechter mistlamp gekregen. Om de lamp is de bumper gescheurd. Dus nieuwe bumper en spuiten.
Duur grapje voor slechte kwaliteit van Skoda. Een bumper mag toch wel een beetje stevig zijn?

De stevigheid van de bumper is de stalen balk die erin zit. De plastic laag ervoor kan niet zoveel hebben. Bij een schadebedrijf kunnen ze zien of de hele bumper kapot is of alleen het plastic omhulsel.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Fabia 123 het is alleen het plastic, dat weet ik zeker.
Is dat dan alleen te vervangen? Spuiten blijft noodzakelijk, da's meestal toch el een 2 of 3-honderd eu's dat ze vragen.
Wie heeft een reëel idee van de kosten?

grtsssss
 

Fabia 123

Forumguru
@fanSkoda ,

Met spuiten van lak loopt de rekening inderdaad snel op. Een ritje naar een hersteller, en vragen wat de kosten zijn geeft duidelijkheid. Bij voldoende schade vrije jaren kunnen de gevolgen voor de noclaim nihil zijn.
Hoe dan ook meten is weten
 

EdK

Forumguru
Wie heeft een reëel idee van de kosten?
Een 10 jaar terug dat ik net mijn Roomster een half jaartje had, was er een onverlaat op bedrijventerrein bij mijn Firma die me achterbumper had geraakt en derhalve dus beschadigd.
Had wel netjes een papiertje met telefoon nummer en firmanaam en sorry erop gezet !
Na contact gehad met de dealer die vanwege jonge leeftijd voor geheel nieuwe bumper ( kunststof ) ging en geen reparatie kwam de schade van nieuwe achterbumper met spuiten in kleur en demontage/montage op 1000 eurie.
Die ik na met tegenpartij gesproken te hebben meteen in mijn handen kreeg daar hij dit liever contant betaalde dan dat zijn premie omhoog ging.
Maar goed we zijn nu alweer wat jaren verder en de prijzen zullen dus ook wel wat gestegen zijn !?
Maar dan heb je wel een indicatie van nieuw !
Of toch kijken of er bedrijfjes zijn die kunststof repareren en spuiten en het waarschijnlijk stukken goedkoper kunnen uitvoeren voor je.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@EdK bedankt voor je tip! Er zijn idd bedrijven die een scheurtje in de bumper kunnen repareren.
Ik had er wel aan gedacht, maar een monteur van een vrije garage zei dat dat niets was.
Het scheelt een onderdeel én spuiten, want aan de buitenkant is praktisch niets te zien.
Eventueel kan het met een spotrepair.

@Fabia 123 ik zit al vele jaren aan mijn maximale no-claim. En verzekerd bij Skoda /VW bank.

dank jullie wel.
grtss
 
Bovenaan Onderaan