Driving mode; tips & tricks

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is denk ik de verkeerde vraag. Het wordt immers bij sommige auto's wel en bij andere niet bewaard. De (juiste) vraag zou dus zijn waarom het bij de jouwe niet wordt bewaard.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik niet, ben wel geintrigeerd door dit raadsel; heb ook maar eens op het Polo forum geinformeerd naar de ervaringen
 

Henrik

Forumguru
Zojuist getest (Kodiaq), maar personalisatie actief én inactief leveren allebei hetzelfde resultaat op. In beide gevallen onthoudt de auto de geselecteerde drive mode niet na het uitzetten en opnieuw aanzetten van de auto.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is het dus ook niet. Leeftijd van de auto misschien? Misschien met OPF meteen een soort ontmoedigingsbeleid? Nee, kan ik me ook nauwelijks voorstellen
 

doncalitri1984

Forumguru
Dat het met OPF te maken kan hebben dat zou best kunnen.

Bij mijn My2020 model (productieweek 49 2019) kan ik zelfs start stop niet uitschakelen middels de bekende long codings.

Wellicht dat de VCDS experts nog wat weten , maar ook veel andere apps in OBDELEVEN werken niet voor mijn Kodiaq. (Los van de bekende long codings)
 

Henrik

Forumguru
Is iemand misschien nog verder gekomen met dit euvel? Of lopen er geen onderzoeken meer / staan er geen vragen meer open bij Skoda NL?
 

hendrik38

Forumguru
Wat mij laatst opviel was dat ik ook iedere x de afstand tov andere auto bij de acc in moet stellen. Onthoud hij ook niet.
 

rogierl

Senior Member
Wat mij laatst opviel was dat ik ook iedere x de afstand tov andere auto bij de acc in moet stellen. Onthoud hij ook niet.
Dit is bij mij een instelling. (Of hij het dus elke keer weer restart of dat hij de laatst genoemde afstand wéér gebruikt). De instelling vind je ergens in de car-menu optie dacht ik.
 

Pendragon

Forumguru
Is iemand misschien nog verder gekomen met dit euvel? Of lopen er geen onderzoeken meer / staan er geen vragen meer open bij Skoda NL?

Ik ben vorige week nog bezig geweest of ik het ergens in long coding kon vinden, maar helaas. Ook vele forums afgekeken voor een oplossing, maar niemand heeft het.
 

rogierl

Senior Member
Ik denk nog steeds dat we officieel een vraag moeten stellen aan Skoda zelf. Dus NIET bij een garage. Ik heb echter geen flauw idee hoe we ze kunnen bereiken.
 

De Stip

Forumguru
Inderdaad @hemi24 , daar zitten (zonder de goede te benadelen) vaak wat stagiaires en weten geen ruk van de details. Op grote lijnen hebben ze wat training gehad en zijn handig in de interne zoek machine bij Skoda. Neem als voorbeeld die Lisa, met wie je kunt chatten. Pure namaak en slechts bedoeld om zsm je gegevens te ontfutselen en contact met je te laten opnemen.
Ik weet nog goed dat ik mezelf een slag in de rondte zocht naar het enige juiste antwoord mbt het maximaal trek gewicht van onze huidige auto. Was gewoon niet te vinden. Zelfs bij diverse dealers en geloof me, ik ben er heel wat lang gegaan, wist men niets zinnigs te melden. Bij Rijnwoud in Rotterdam kijken ze zelfs mee op dit forum, wat op zich niet dom is, om klanten van antwoord te voorzien.
Ze vielen er door de mand toen ik een offerte liet opmaken. Opeens wist de verkoper wel heel veel van mijn wensen lijstje. Bleek hij van ons forum geplukt te hebben :)
 
Bovenaan Onderaan