Driving mode; tips & tricks

Topic in 'Karoq' gestart door rogierl, 02-11-2019.

1. rogierl

rogierl Senior Member

Ik zou zó graag een officieel antwoord van Skoda willen krijgen op de vraag: "wordt driving mode wel of niet bewaard". Een simpele "ja" of "nee" zou al top zijn.

2. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Dat is denk ik de verkeerde vraag. Het wordt immers bij sommige auto's wel en bij andere niet bewaard. De (juiste) vraag zou dus zijn waarom het bij de jouwe niet wordt bewaard.

3. rogierl

rogierl Senior Member

Klopt. Wie heeft connecties bij Skoda?

Last edited by a moderator: 10-01-2020
  4. Rosinfield

Ik niet, ben wel geintrigeerd door dit raadsel; heb ook maar eens op het Polo forum geinformeerd naar de ervaringen

5. Rosinfield

Vraag daar:Gaat het in dit voorbeeld misschien mis omdat de Karoq personalisering heeft?

6. Henrik

Henrik Forumguru

Zojuist getest (Kodiaq), maar personalisatie actief én inactief leveren allebei hetzelfde resultaat op. In beide gevallen onthoudt de auto de geselecteerde drive mode niet na het uitzetten en opnieuw aanzetten van de auto.

7. doncalitri1984

doncalitri1984 Forumguru

Zelfde resultaat hier. My2020 Kodiaq Sportline met elek verstelbaar stoel / personalisatie

8. Rosinfield

Dat is het dus ook niet. Leeftijd van de auto misschien? Misschien met OPF meteen een soort ontmoedigingsbeleid? Nee, kan ik me ook nauwelijks voorstellen

9. doncalitri1984

doncalitri1984 Forumguru

Dat het met OPF te maken kan hebben dat zou best kunnen.

Bij mijn My2020 model (productieweek 49 2019) kan ik zelfs start stop niet uitschakelen middels de bekende long codings.

Wellicht dat de VCDS experts nog wat weten , maar ook veel andere apps in OBDELEVEN werken niet voor mijn Kodiaq. (Los van de bekende long codings)

10. Rosinfield

Ja soms ben je blij dat je iets niet hebt ;)

11. Henrik

Henrik Forumguru

Is iemand misschien nog verder gekomen met dit euvel? Of lopen er geen onderzoeken meer / staan er geen vragen meer open bij Skoda NL?

12. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Wat mij laatst opviel was dat ik ook iedere x de afstand tov andere auto bij de acc in moet stellen. Onthoud hij ook niet.

13. Henrik

Henrik Forumguru

Oh oh, het mysterie wordt groter en groter... :D

14. rogierl

rogierl Senior Member

Dit is bij mij een instelling. (Of hij het dus elke keer weer restart of dat hij de laatst genoemde afstand wéér gebruikt). De instelling vind je ergens in de car-menu optie dacht ik.

15. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Thnx!

Last edited by a moderator: 30-01-2020
  16. Pendragon

Pendragon Forumguru Donateur

Ik ben vorige week nog bezig geweest of ik het ergens in long coding kon vinden, maar helaas. Ook vele forums afgekeken voor een oplossing, maar niemand heeft het.

17. rogierl

rogierl Senior Member

Ik denk nog steeds dat we officieel een vraag moeten stellen aan Skoda zelf. Dus NIET bij een garage. Ik heb echter geen flauw idee hoe we ze kunnen bereiken.

18. doncalitri1984

doncalitri1984 Forumguru

19. Desperado

Desperado Forumguru Donateur

Klantenservice bellen?

20. hemi24

hemi24 Forumguru

Klantenservice is een soort van call-center, daar hoef je maar weinig van te verwachten..!

Deel deze pagina