Driving mode; tips & tricks

Topic in 'Karoq' gestart door rogierl, 02-11-2019.

  1. hemi24

    hemi24 Forumguru

    Nog erger, dat het instructieboekje zelfs geen duidelijke uitleg biedt..!

    :mad:
     

  2. Canon-Eye

    Canon-Eye Forumguru

    Instructieboekjes worden gemaakt om zoveel mogelijk (of misschien wel alle) uitvoeringsvarianten / opties van een bepaald type te beschrijven. Dat zorgt per definitie voor onduidelijkheid, ook al omdat er per land verschillende optiepakketten onder verschillende benamingen worden geleverd en dit tijdens de looptijd van een model ook nog vaak tussentijds wordt gewijzigd.
    En dan zwijgen we nog over speciale edities...
     
  3. ertromp

    ertromp Forumguru Donateur

    Zij mogen niet eens coderen dus al heel wat dat je dealer de handschoen op pakt maar dan moeten ze het ook goed doen
     
    Pendragon vindt dit leuk.
  4. Antera

    Antera Forumguru Donateur VCDS support


    Dat wat jij ziet is alleen omdat je een sportline hebt en wat jij kan instellen is voor de ACC maar zal de andere zaken niet beinvloeden. Mocht je de diverse instellingen willen hebben had je een drive modus knop moeten hebben. In duitsland is een dealer die het op de Golf 7 kan inbouwen en coderen naderhand. Laatste een klant die dit had gevonden op Ebay.

    Of bedoel je wat anders?
     
  5. Michelv.

    Michelv. Forumguru


    In Nederland kan de dealer dit onderdeelnummer(Drive Mode Select) ook gewoon bestellen(weet ik nu), ze zijn het voor me aan het uitzoeken wat er aan extra kosten bijkomt, Pon had van de week dit onderdeel 2x op voorraad, dus het is hier ook zeker mogelijk om het naderhand in te bouwen.
     
    Antera vindt dit leuk.
  6. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    Ik vermoed dat het aardig wat zal kosten en gezien mijn ervaring, zou ik dat er niet voor over hebben. Leuk dat het er op zit, maar echt niet dat ik zeg een must
     
  7. Michelv.

    Michelv. Forumguru

    In Duitsland vanaf de 200 euro ingebouwd en al, zal hier wel het dubbele zijn :deuk:
     
  8. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    Valt me dan nog mee
     
  9. hemi24

    hemi24 Forumguru

    Wat ik destijds bij de Golf7 (pre facelift) heb weten achterhalen is dat deze niet zou zijn voorbereid v.w.b. kabelboom als het ging om naderhand inbouw van Drive Mode...
     
  10. Michelv.

    Michelv. Forumguru

    Vanaf 2014 is het blijkbaar al mogelijk om de drive select achteraf in te bouwen(golf 7 dan)

    Vanaf de drive select schakelaar hoeven er maar 2 draadjes aangesloten te worden op de BCM en dan aan de computer bij de dealer om het te activeren.
     
  11. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    Hoe werkt dat dan precies wat de demping betreft? Net weer even in sport gereden. Het voelt toch wel duidelijk wat stuiteriger aan, wat mij betreft geen succes. In normale stand vind ik hem al hard zat (verschilt wellicht per auto).
    Terzijde, de pops and bangs met de DSG in S zijn toch wel leuk. Maar die zou je dus ook zonder driving modes hebben
     
  12. MaxN

    MaxN Forumguru Donateur

    Zal dan in elk geval zonder DCC zijn. Dus alleen eco, normal, sport en individual. Geen verandering in demping. Alleen in gasrespons en stuurbekrachtiging.
     
  13. Henrik

    Henrik Forumguru

    Persoonlijk vind ik het wel fijn dat je zaken als besturing en aandrijving onafhankelijk van elkaar in kunt stellen. Voor hoe vaak je iets veranderd zou ik het ook een hoop geld vinden, maar ik heb er toch elke rit schik van dat mijn stuur op “sport” staat (stuurt iets zwaarder en past meer bij een grote auto vind ik) en de aandrijving op “normaal”. Die laatste zou bij sport ook in de sportstadion schieten (DSG) en dat vind ik vaak minder prettig rijden. In die zin dus best een fijne optie, ook voor het geld vind ik.
     
  14. Frenkie

    Frenkie Forumguru

    Overigens, ik heb een handbak MET KESSY, MET personalisatie (en 3 sleutels), maar ZONDER DCC. Bij mij wordt de stand NIET opgeslagen. Contact uit, contact aan, stand weer op normal.
    Moet nog even een keer proberen om mijn profiel te bevestigen met de "SET" knop op de electrische stoelen, misschien dat het dan wel werkt. Ga ik morgen proberen.
     
    Pendragon vindt dit leuk.
  15. De Stip

    De Stip Forumguru Donateur

    Bij mijn Karoq is het net als bij @Frenkie helaas. Contact uit, contact aan, stand weer op normaal. Jammer, van mij mag hij op individual blijf en staan. Met een koude motor rij ik toch altijd rustig aan en wacht tot de olie temperatuur zo rond de 90 graden is.
    Dempers in sportstand vind ik wel prettig met korte hobbels. Mijn Karoq slaat dan niet zo met z'n kont en deint niet na. Zo kun je deze hobbels comfortabel wat harder nemen.
     
    Pendragon vindt dit leuk.
  16. Pendragon

    Pendragon Forumguru Donateur

    Ik kan bevestigen dat dit bij mijn Karoq helaas ook zo is. Met de knop op andere stand, bijvoorbeeld sport.. Contact uit/aan en hij staat weer op normal. Bij mijn Octavia uit 2015 was dit niet zo en bleef hij gewoon staan waar ik hem op gezet had. Heel irritant dat het steeds opnieuw moet. Nog geen optie in obdeleven gevonden om dit aan te passen.
     
  17. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    Het is toch niet zo dat dit afhankelijk is van het al dan niet aanwezig zijn van een OPF
     
  18. Pendragon

    Pendragon Forumguru Donateur

    Geen idee om eerlijk te zijn.
     
  19. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    Kan het me ook eigenlijk voorstellen, maar bij wijze van out of the box denken bij gebrek aan een verklaring tot nog toe
     
  20. Frenkie

    Frenkie Forumguru

    Op eco of individueel zetten en profiel opslaan werkt in ieder geval ook niet.
     

Deel deze pagina