Driving mode; tips & tricks

Canon-Eye

Forumguru
Instructieboekjes worden gemaakt om zoveel mogelijk (of misschien wel alle) uitvoeringsvarianten / opties van een bepaald type te beschrijven. Dat zorgt per definitie voor onduidelijkheid, ook al omdat er per land verschillende optiepakketten onder verschillende benamingen worden geleverd en dit tijdens de looptijd van een model ook nog vaak tussentijds wordt gewijzigd.
En dan zwijgen we nog over speciale edities...
 

Antera

Donateur
@Antera jij zag mijn auto afgelopen week. Wellicht kun jij uitsluitsel geven over hoe dit zit?


Dat wat jij ziet is alleen omdat je een sportline hebt en wat jij kan instellen is voor de ACC maar zal de andere zaken niet beinvloeden. Mocht je de diverse instellingen willen hebben had je een drive modus knop moeten hebben. In duitsland is een dealer die het op de Golf 7 kan inbouwen en coderen naderhand. Laatste een klant die dit had gevonden op Ebay.

Of bedoel je wat anders?
 

Michelv.

Forumguru
In duitsland is een dealer die het op de Golf 7 kan inbouwen en coderen naderhand. Laatste een klant die dit had gevonden op Ebay.


In Nederland kan de dealer dit onderdeelnummer(Drive Mode Select) ook gewoon bestellen(weet ik nu), ze zijn het voor me aan het uitzoeken wat er aan extra kosten bijkomt, Pon had van de week dit onderdeel 2x op voorraad, dus het is hier ook zeker mogelijk om het naderhand in te bouwen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vermoed dat het aardig wat zal kosten en gezien mijn ervaring, zou ik dat er niet voor over hebben. Leuk dat het er op zit, maar echt niet dat ik zeg een must
 

hemi24

Forumguru
Wat ik destijds bij de Golf7 (pre facelift) heb weten achterhalen is dat deze niet zou zijn voorbereid v.w.b. kabelboom als het ging om naderhand inbouw van Drive Mode...
 

Michelv.

Forumguru
Vanaf 2014 is het blijkbaar al mogelijk om de drive select achteraf in te bouwen(golf 7 dan)

Vanaf de drive select schakelaar hoeven er maar 2 draadjes aangesloten te worden op de BCM en dan aan de computer bij de dealer om het te activeren.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Hoe werkt dat dan precies wat de demping betreft? Net weer even in sport gereden. Het voelt toch wel duidelijk wat stuiteriger aan, wat mij betreft geen succes. In normale stand vind ik hem al hard zat (verschilt wellicht per auto).
Terzijde, de pops and bangs met de DSG in S zijn toch wel leuk. Maar die zou je dus ook zonder driving modes hebben
 

MaxN

Donateur
Zal dan in elk geval zonder DCC zijn. Dus alleen eco, normal, sport en individual. Geen verandering in demping. Alleen in gasrespons en stuurbekrachtiging.
 

Henrik

Forumguru
Ik vermoed dat het aardig wat zal kosten en gezien mijn ervaring, zou ik dat er niet voor over hebben. Leuk dat het er op zit, maar echt niet dat ik zeg een must
Persoonlijk vind ik het wel fijn dat je zaken als besturing en aandrijving onafhankelijk van elkaar in kunt stellen. Voor hoe vaak je iets veranderd zou ik het ook een hoop geld vinden, maar ik heb er toch elke rit schik van dat mijn stuur op “sport” staat (stuurt iets zwaarder en past meer bij een grote auto vind ik) en de aandrijving op “normaal”. Die laatste zou bij sport ook in de sportstadion schieten (DSG) en dat vind ik vaak minder prettig rijden. In die zin dus best een fijne optie, ook voor het geld vind ik.
 

Frenkie

Forumguru
Overigens, ik heb een handbak MET KESSY, MET personalisatie (en 3 sleutels), maar ZONDER DCC. Bij mij wordt de stand NIET opgeslagen. Contact uit, contact aan, stand weer op normal.
Moet nog even een keer proberen om mijn profiel te bevestigen met de "SET" knop op de electrische stoelen, misschien dat het dan wel werkt. Ga ik morgen proberen.
 

De Stip

Forumguru
Bij mijn Karoq is het net als bij @Frenkie helaas. Contact uit, contact aan, stand weer op normaal. Jammer, van mij mag hij op individual blijf en staan. Met een koude motor rij ik toch altijd rustig aan en wacht tot de olie temperatuur zo rond de 90 graden is.
Dempers in sportstand vind ik wel prettig met korte hobbels. Mijn Karoq slaat dan niet zo met z'n kont en deint niet na. Zo kun je deze hobbels comfortabel wat harder nemen.
 

Pendragon

Forumguru
Ik kan bevestigen dat dit bij mijn Karoq helaas ook zo is. Met de knop op andere stand, bijvoorbeeld sport.. Contact uit/aan en hij staat weer op normal. Bij mijn Octavia uit 2015 was dit niet zo en bleef hij gewoon staan waar ik hem op gezet had. Heel irritant dat het steeds opnieuw moet. Nog geen optie in obdeleven gevonden om dit aan te passen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Kan het me ook eigenlijk voorstellen, maar bij wijze van out of the box denken bij gebrek aan een verklaring tot nog toe
 

rogierl

Senior Member
Ik zou zó graag een officieel antwoord van Skoda willen krijgen op de vraag: "wordt driving mode wel of niet bewaard". Een simpele "ja" of "nee" zou al top zijn.
 
Bovenaan Onderaan