Beste adviesgevers,
de prijs die ik eerder had opgegeven (665 euro, die in overleg met de garagehouder al verlaagd is naar 600 euro), was een totaalprijs, waarbij ook nog drie banden dienen te worden verwisseld (wij rijden ongeveer een 7000 kilometer per jaar, en daardoor schijnen banden te kunnen verdrogen, de banden van Continental zouden inclusief btw, balanceren en verwijderingsbijdrage plus nieuwe ventielen per stuk 81 euro kosten), de twee koplampen gepolijst te worden ( bij twee garages zou dat respectievelijk 57 of 40 euro kosten) en nog wat kleine dingen gedaan te worden. Ik weet niet wat sec de prijs zou zijn voor het verwisselen van de draagarmrubbers (inderdaad had ik al begrepen dat er verschillende kwaliteiten daarover op de markt zijn), en zal dit eerst nog bij de garage waar ik geweest ben informeren. Daar kreeg ik te horen dat het niet zo zeer zou gaan om de prijs van de rubbers (die zouden 19 euro per stuk kosten, bij volkswagen zou dit stukgaan een erkend probleem zijn, en om die reden zijn de rubbers bij duizenden gemaakt) maar om het arbeidsloon vanwege de moeilijke bereikbaarheid bij de Skoda Fabia. Als ik de prijs weet van enkel het vervangen van de draagarmrubbers, kom ik weer bij u terug, maar alvast bedankt voor al uw reacties. Tenslotte is het vreemde, dat het eigenlijk lijkt dat het geluid dat ik bij het rijden hoor, bijvoorbeeld op klinkers en bij het oversteken van verkeersdrempels van achteren lijkt te komen, terwijl de reparatie aan de voorkant bij de draagarmrubbers zou moeten gebeuren. Bij één andere garage werd gesteld dat dit met de uitlaat te maken zou kunnen hebben, maar bij beide apk keurders waar ik inmiddels geweest ben (de tweede constateerde niets aan de draagarmrubbers, maar wel aan banden en koplampen) is daar niets over opgemerkt, waar zou het geluid nog meer vandaan kunnen komen?