WillemJan
Forumguru
Meestal zijn ze op zoek naar Columbussen... Alleen moeten ze wel kunnen tellen, want de Bolero heeft 'wel' 2 knoppen minder dan de Columbus...Wordt die niet gejat dan?
For my few cents... Willem-Jan
Meestal zijn ze op zoek naar Columbussen... Alleen moeten ze wel kunnen tellen, want de Bolero heeft 'wel' 2 knoppen minder dan de Columbus...Wordt die niet gejat dan?
Als alternatief voor de Columbus: de Bolero. Geen HD en een iets kleiner scherm maar wel bijna dezelfde functionaliteit.
Mijn ervaring hierbij is dat als de auto geparkeerd staat met de "kont" naar de woning het alarmsignaal nauwelijks is te horen in huis :biggthumpdown: omdat het alarm signaal naar voren gericht staatALARMSYSTEEM (klasse 3)
Klasse alarm 3 heeft naast de beveiliging van klasse alarm 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening.
You're right... ik ben in de war met de Amundsen. Die heeft wel navigatie maar geen afneembaar front en geen HD.Behalve dat op de Bolero dan geen navigatiemogelijkheid zit en daar is het voor velen toch wel om te doen, denk ik....
Telegraaf zei:De diefstalgolf van Volkswagens RNS510-navigatiesystemen uit de modellen Golf en Passat wordt tegengegaan door het etsen van het apparaat. Dat heeft de importeur gisteren laten weten. Het idee komt van het bureau tegen voertuigcriminaliteit. Volgens de importeur loopt de actie reeds, maar kon die omwille van de capaciteit niet eerder bekend worden gemaakt.
De wagens met het geëtste apparaat krijgen stickers op de ramen die de dief moeten afschrikken. De importeur voegt zo een tweede beveiligingssysteem toe die het minder interessant moet maken om een gestolen systeem in een andere auto in te bouwen. Het eerste beveiligingssysteem stelde de fabrikant al automatisch van de diefstal op de hoogte, waarna de plaatselijke politie werd ingelicht. „Probleem is dat het kwaad dan al is geschied”, aldus VW.
Dievengilde
De autobouwer zet het apparaat omwille van een efficiente productie/onderhoudsmethode met slechts vier schroefjes vast in het dashboard. De afgelopen maanden kregen veel bestuurders van een Golf, Passat of Tiguan bezoek van een hoofdzakelijk Oost-Europees dievengilde dat de systemen voor 200 tot 400 euro doorverkoopt. Ook op Nederlandse websites worden de systemen al dan niet illegaal aangeboden.
„De schade die je hebt is enorm”, zo laat Passat-rijder Philip uit Rijswijk weten. „Naast het verdwenen systeem heb je glassplinters op de lederen bekleding of een ontwrichte deur. Het kost veel tijd. Schandalig dat we dit moeten accepteren. Het is mij al vier keer overkomen en ik kan elke keer langs de dealer. De verzekering dekt de RNS510 niet langer.”
Peter uit Rotterdam denkt continu: „Wanneer ben ik wéér aan de beurt. Het mag dan een leaseauto zijn, ik behandel de auto als van mijzelf. Het systeem is nu vastgezet met popnagels, maar ik ben bang dat de inbrekers uit frustratie dan het beeldscherm kapotslaan.” Een Passat-rijder uit Gouda zegt in zijn laatste Volkswagen te rijden. „Als deze diefstal niet wordt opgelost, kies ik een ander merk. Elke keer ben je onthand van je telefoon, achteruitrijcamera en radio.”
De importeur benadrukt dat het gestolen apparaat niet zonder problemen kan worden overgeplaatst in een ander type VW. Naast een veiligheidscode verschilt ook het canbussysteem in types van verschillende bouwjaren. De aansluiting is niet universeel. De woordvoerder: „Een goed gilalarm schrikt de inbrekers ook af."
Dankje Telegraaf. Breng ze even op een idee. Straks wordt het nog rage om na een mislukte autoinbraak (zonder buit) maar even de auto te vernielen.maar ik ben bang dat de inbrekers uit frustratie dan het beeldscherm kapotslaan
Dat heeft de jatters nog niet echt tegengehouden. Bij jatten en vervolgens niet kunnen verpatsen is de schade al aangericht.De importeur benadrukt dat het gestolen apparaat niet zonder problemen kan worden overgeplaatst in een ander type VW. Naast een veiligheidscode verschilt ook het canbussysteem in types van verschillende bouwjaren. De aansluiting is niet universeel.
140db misschien wel. Ja nadat de ruit al is gesneuveld.De woordvoerder: „Een goed gilalarm schrikt de inbrekers ook af."
De beste push voor maatregelen.Een Passat-rijder uit Gouda zegt in zijn laatste Volkswagen te rijden. „Als deze diefstal niet wordt opgelost, kies ik een ander merk.
Wauw....ik ben het een keer eens met LenK
De wonderen zijn de wereld nog niet uit want ook ik ben het deze keer roerend eens met LenK :xyxthumbs:. Hier in de straat staat een gloednieuwe Golf met dat navigatie systeem erin. Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat.
Volgens mij kan een fabrikant die nu op de markt komt met een systeem a la Columbus en mét afneembaar front goede zaken doen.....