Die bagageruimte van een Volvo V70 he....

micky

Forumguru
De huidige Volvo V70 (opvolger V90 is al in aantocht, want toch erg gedateerd inmiddels) heeft met leer dan, geweldige stoelen! Eigenlijk alleen met de 5 cilinders begerenswaardig, de rest is onderbemeten.

Maar verder heb ik er weinig mee, de materialen zijn naar mijn idee echt niet Audi niveau ofzo.

En simpel gezegd: de Octavia III Combi is met MQB gewoon de nog komende A4 Avant.

Hoevaak mensen hem aan zien voor een Audi (of de voorkant als BMW, van de week nog), is niet meer op 2 handen te tellen. Best grappig, maar boeiend?

Mwah. Ik betaal liever 35 mille voor een afgeladen Octavia dan 43.000 euro voor een redelijk basis Volvo V70 (vanaf 38zoveel), waarbij de km kostprijs gigantisch hoger is! Dan is een Outlander PHEV een veel betere keuze.

En teveel bling heeft tegenwoordig. En een Volvo V60 is gewoon een kleinere auto en zwaar overpriced (zeker de plug in).

Ik zie de Octavia Combi meer als een Toyota Avensis Wagon, maar dan voor 10 mille minder (2.0 is trager dan 1.4TSI) heb je véél meer auto en nog een hogere restwaarde (in euro's!) ook. Ziet er nog veel beter uit ook.:)

Heb je geen ruimte nodig en je moet zakelijk veel rijden, is een Volvo V40 D4 190 pk 14% heel interessant, maar wel fully loaded. Alleen over 5 jaar loopt de markt er van over en export.... neuh.... hybrides zijn dan heel goed, Octavia's ook zeker wel, maar een Volvo niet. En particulieren kopen gewoon geen diesels meer.

hier mis je wel 1 ding, de D4 geartronic, heeft 181pk en rijdt als een BOM, niets onder bemeten, heb er zo'n 3000km in mogen rijden deze vakantie omdat mijn V50 bij Breda al stuk ging..
 

micky

Forumguru
Even terzijde: dat vind ík nou weer een grappig voorbeeld.
Ik heb dat nou juist doelbewust :jaja: door de dealer weg laten programmeren (d.w.z.: op één keer laten zetten) omdat ik simpelweg zelf wens te bepalen of ik 1 of 2 of meer knippers wil uitsturen...

Bewijst maar weer hoe allerlei opties door verschillende mensen anders gewaardeerd worden.

HMM vreemd, waarom zou jij nu net maar 1 of 2 keer willen knipperen, wil je graag over het hoofd gezien worden? ik heb hem in mijn O3 op 5 keer staan (overigens is 4 keer ook voldoende heb ik nu ervaren, 3 keer met de hogere snelheden in Duitsland ervaar ik als "wat aan de korte kant"), lekker duidelijk en geen discussie over helder/zichtbaar of niet.

Edit: kun je dat bij een Faabje niet gewoon zelf uitzetten dan?
 

Cordoba

Forumguru
@micky: het ligt er maar net aan op wat voor wegen je rijdt. Als je vooral op snelwegen en buitenwegen rijdt, kan dat 'comfortknipperen' handig zijn, in stadsgebied is 'comfortknipperen' soms heel oncomfortabel. Bijvoorbeeld als je bij een kruising naar links en 10 meter verder weer naar rechts moet, dan is het 'comfort' nog steeds naar de verkeerde kant aan het richting aangeven. Ik heb een paar keer bij de garage een leenauto mee gehad, waar het op zat, maar ik vond het niet prettig.
 

micky

Forumguru
@Cordoba ik weet niet welke auto je gereden hebt, maar de andere kant overruled de eerste kant, dus links tikken en knippert 1 keer terwijl jij direct daarna rechts tikt, dan volgt direct rechts met 3 keer, zelfde met inrijden op file/zware verkeersdrukte, jij drukt de alarmlichten aan en direct daarna wil je naar links om niet geplet te worden door een eventuele vrachtwagen waarvan de chauffeur slaapt, de comfort pinker overruled de noodknippers en gaat na 3 keer links pinken vanzelf weer op gevaren knipperen.
 

Canon-Eye

Forumguru
HMM vreemd, waarom zou jij nu net maar 1 of 2 keer willen knipperen, wil je graag over het hoofd gezien worden?
Nee, integendeel - ik rij dan ook al meer dan 45 jaar onder alle omstandigheden met lichten aan - maar de noodzaak tot knipperen hangt van de situatie af.

Niet helemaal on topic, maar ik zal het toch maar even uitleggen:
Als ik aan een inhaalmanoeuvre begin, wil ik de kans dat de in te halen voorligger dit opmerkt zo groot mogelijk maken, om te voorkomen dat die op het laatste moment vlak voor me naar links duikt. Dan is die 3x dus inderdaad vaak veel te weinig en hou ik 'm dus heel wat langer vast: 8x of zo is geen uitzondering.
Dat sommigen zich daar helemaal niks van aantrekken (want domweg niet tijdig in hun spiegels kijken) doet daar overigens niets aan af.

Maar als ik na het inhalen naar rechts ga, dan is rechts-knipperen vrijwel altijd feitelijk totaal overbodig omdat er niemand is die daar enig belang bij heeft:
  1. de ingehaalde hoeft niet anders te verwachten, bovendien maakt het deze toch helemaal niets uit want ik ben 'm (of haar) intussen ruim vóór dus die hoeft met mij geen rekening meer te houden (ik mag immers niet hinderen);
  2. een eventueel volgende voorligger heeft er ook geen enkel belang bij - pas als die aan de beurt is om te worden ingehaald wordt het weer van belang om links te knipperen.
Vandaar dat ik bij het terug naar rechts gaan in zo'n 95 of meer % van de gevallen bewust volsta met één enkel "pro forma" knippertje, puur om aan de wettelijke eis te voldoen dat er bij elke zijwaartse verplaatsing richting moet worden aangegeven. Letterlijk méér dan voldoende, wat mij betreft. Dat geldt ook voor bv. het verlaten van een rotonde, als er geen enkel ander verkeer in zicht is (dat komt hier in de buurt nog wel eens voor).
Overigens is er m.i. pas sprake van "zijwaartse verplaatsing" in de zin van de betreffende regelgeving als je naar een andere rijstrook opschuift, dus dat ene knippertje geef ik dan op het moment dat ik de onderbroken streep ga overschrijden.

En onze koddebeiers vinden het blijkbaar ook voldoende, want de keren dat er een politieauto achter me wachtte tot ik klaar was met inhalen deed ik het niet anders en dat gaf geen aanleiding tot opmerkingen.
Mocht er onverhoopt toch ooit eentje (in een chagrijnige bui of zo?) beginnen hierover te zeuren, dan ga ik met plezier de discussie aan...
 
Laatst bewerkt:

nomad

Senior Member
hier mis je wel 1 ding, de D4 geartronic, heeft 181pk en rijdt als een BOM, niets onder bemeten, heb er zo'n 3000km in mogen rijden deze vakantie omdat mijn V50 bij Breda al stuk ging..
De D4 is inderdaad de enige die nog leuk mee kan komen. De D2 en D3 kun je beter laten staan. Het meest lachwekkende is nog een V40 D4. Heb je een rappe auto met 190PK, maar kan ie ook maar 190 omdat ie anders niet meer aan de uitstootwaarden voldoet door de gemonteerde banden. Hij is overigens ook echt gelimiteerd op 190, dus ook met andere banden moet je in 0049 rechts blijven :D

Ik heb laatst eens achter zo'n D6 aangejaagd, maar die is door zijn hoge gewicht ook niet in het voordeel. Die 285PK is leuk, maar boven de 150 km/h stopt de electromotor en is het dus gewoon een D5 met 215PK, maar wel van 1900 kilo. Hij kon me in elk geval niet losrijden :D
 

micky

Forumguru
@nomad mijn V50 was begrens op 193 echte km (niet dat hij veel harder zou gaan, maar het voelt vervelend dat inhouden), wat heb ik me daar aan gestoord zeg, ik werk nl heel veel in Duitsland en daar wil je nu eenmaal zo af en toe wat sneller :)
 

andrehj

Forumguru
Heb je een rappe auto met 190PK, maar kan ie ook maar 190 omdat ie anders niet meer aan de uitstootwaarden voldoet door de gemonteerde banden.
Dat is wel een bijzondere verklaring idd., want de mij bekende energiezuinige banden (zoals Michelin Energy Saver+ en de nieuwe Dunlop Sport BluResponse) kun je probleemloos krijgen met een V-snelheidsindicatie (max 240 km/h). Zelf rij ik bijvoorbeeld op 94V, ik heb graag wat over.
 

Pollewop

Forumguru
Nou, Ik heb de knoop doorgehakt vandaag, en een V70 D4 Geartronic besteld. Over 6 - 8 weken ga ik het beleven, want dan hoop ik hem in ontvangst te nemen.
De proefrit van afgelopen week heeft een enorme indruk achter gelaten. Ik was gelijk "verkocht". Het hart heeft gewonnen van het hoofd vandaag...
Het comfort, vooral de zetels, is heel veel beter dan bij mijn huidige Octavia III. Wat dat betreft heeft Skoda echt nog een "slag te slaan", want ik vind de zetels in de OIII "net zo best" om het vriendelijk te zeggen...

Als je een keer in een Volvo V70 rijdt merk je dat het een kompleet andere klasse auto is, en dat is uiteraard ook zitbaar in de prijs. Bij de V70 D4 is er geen begrenzing dus ik kan door tot de volle 220 km/h als ik zou willen, maar dat is niet het geval...
Toch heb ik afgelopen 10 maanden, 30.000 km met plezier in de Octavia gereden. Het is mooi gelijnde auto die heel veel biedt voor z'n prijs alleen de zit... Helaas...:arghh:
 

micky

Forumguru
Nou, Ik heb de knoop doorgehakt vandaag, en een V70 D4 Geartronic besteld. Over 6 - 8 weken ga ik het beleven, want dan hoop ik hem in ontvangst te nemen.
De proefrit van afgelopen week heeft een enorme indruk achter gelaten. Ik was gelijk "verkocht". Het hart heeft gewonnen van het hoofd vandaag...
Het comfort, vooral de zetels, is heel veel beter dan bij mijn huidige Octavia III. Wat dat betreft heeft Skoda echt nog een "slag te slaan", want ik vind de zetels in de OIII "net zo best" om het vriendelijk te zeggen...

Als je een keer in een Volvo V70 rijdt merk je dat het een kompleet andere klasse auto is, en dat is uiteraard ook zitbaar in de prijs. Bij de V70 D4 is er geen begrenzing dus ik kan door tot de volle 220 km/h als ik zou willen, maar dat is niet het geval...
Toch heb ik afgelopen 10 maanden, 30.000 km met plezier in de Octavia gereden. Het is mooi gelijnde auto die heel veel biedt voor z'n prijs alleen de zit... Helaas...:arghh:

Gefeliciteerd, goede keus!
Welke uitvoering heb je genomen, de Nordic+?
 

Gieliovd

Forumguru
Mooie wagen kerel, gefeliciteerd. Van een 1.2 TSI naar een 2.0 TDI is een flinke stap. Heerlijk achttraps automaat. Nou, die lust ik ook wel hoor.

Houd ons op de hoogte van de levering. Ook met Volvo ben je welkom bij ons hoor!
 

nomad

Senior Member
Dat is wel een bijzondere verklaring idd., want de mij bekende energiezuinige banden (zoals Michelin Energy Saver+ en de nieuwe Dunlop Sport BluResponse) kun je probleemloos krijgen met een V-snelheidsindicatie (max 240 km/h). Zelf rij ik bijvoorbeeld op 94V, ik heb graag wat over.
Zal wel iets met rolweerstand te maken hebben. Maar hij gaat echt geen streep harder dan 190. Maar dat geldt alleen voor de V40. Het zal ook vast niet heel lang duren voor er tuners zijn die de limiet eruit kunnen programmeren. De mijne is na tuning wat sneller geworden en tikt nu net de 240 aan.
 

nomad

Senior Member
Nou, Ik heb de knoop doorgehakt vandaag, en een V70 D4 Geartronic besteld. Over 6 - 8 weken ga ik het beleven, want dan hoop ik hem in ontvangst te nemen.
De proefrit van afgelopen week heeft een enorme indruk achter gelaten. Ik was gelijk "verkocht". Het hart heeft gewonnen van het hoofd vandaag...
Het comfort, vooral de zetels, is heel veel beter dan bij mijn huidige Octavia III. Wat dat betreft heeft Skoda echt nog een "slag te slaan", want ik vind de zetels in de OIII "net zo best" om het vriendelijk te zeggen...

Als je een keer in een Volvo V70 rijdt merk je dat het een kompleet andere klasse auto is, en dat is uiteraard ook zitbaar in de prijs. Bij de V70 D4 is er geen begrenzing dus ik kan door tot de volle 220 km/h als ik zou willen, maar dat is niet het geval...
Toch heb ik afgelopen 10 maanden, 30.000 km met plezier in de Octavia gereden. Het is mooi gelijnde auto die heel veel biedt voor z'n prijs alleen de zit... Helaas...:arghh:
Mooi keus! Ga je veel plezier van krijgen!
 
Bovenaan Onderaan