Die bagageruimte van een Volvo V70 he....

Gunner

Forumguru
Volvo heeft een reclamecampagne omtrent de Volvo V70. Daarin doen ze nogal dik over de bagageruimte van maar liefst 575 liter.

Ik weet het niet hoor, maar mijn O3 Hatchback heeft er al 590 en de vanafprijs is de helft van die van een V70.....

zijn wij nu zo slim of.....?
 

Darkside

Forumguru
ja denk het. Toch is 570 niet eens zo slecht. Mondeo, insignia en nog meer komen niet verder dan 530 a 540 liter.

Nu zijn er genoeg c-segmenters die dat overstijgen.
Overigens zeggen liters alleen niet alles. Deze 570 liter is slechts 10 liter minder dan wat ik nu heb. Maar misschien is hij wel handiger kwa vormgeving.
 

Gunner

Forumguru
ja denk het. Toch is 570 niet eens zo slecht. Mondeo, insignia en nog meer komen niet verder dan 530 a 540 liter.

Nu zijn er genoeg c-segmenters die dat overstijgen.
Overigens zeggen liters alleen niet alles. Deze 570 liter is slechts 10 liter minder dan wat ik nu heb. Maar misschien is hij wel handiger kwa vormgeving.
Het is ook niet slecht. Alleen zou ik als fabrikant kiezen om een ander aspect te promoten voor een overpriced slagschip als zijn concurrenten de helft goedkoper zijn.
 

Darkside

Forumguru
Welke concurenten zijn dan goedkoper?
De O3 is geen concurent van een V70. De V70 is toch een heel andere klasse
(vindt ik). Meer premium en luxe dan een c-segmenter.

Dan scoort ie gewoon goed. Een bmw 5 serie touring heeft ook maar 560liter en is ook een stuk duurder dan wat ik denk dat jij onder concurentie verstaat
 

Gunner

Forumguru
Nee qua segment is het geen concurrentie, alleen vind ik het promoten van de bagageruimte wat misplaatst omdat er goedkopere auto's zijn die meer ruimte bieden.
 

Oogje

Senior Member
Lol, een Octavia vergelijken met een V70. De V70 is een E segmenter. Ook de S/V60 staat een klasse boven de Octavia.
 

Gunner

Forumguru
Lol, een Octavia vergelijken met een V70. De V70 is een E segmenter. Ook de S/V60 staat een klasse boven de Octavia.
Lees even het bericht van mij daarboven. Ik zeg ook niet dat het concurrenten zijn. Maar als je een auto zoekt met dat volume aan bagageruimte is het beter voor je portommene om naar iets anders te kijken ;)

Het is ook niet echt heel serieus bedoeld...
 
Laatst bewerkt:

Darkside

Forumguru
Ja dat is waar. Maar waarom zou je dan in godsnaam nog een A4, C-klasse, 3-serie of passat kopen.

Deze bieden allemaal (op de nieuwe passat na dan, maar huidige nog wel) minder bagage ruimte.
En zijn allemaal nog een stuk duurder dan een octavia, 308 of civic tourer.

Het is gewoon een heel ander segment. En als je op zoek bent naar een ruime station in dat segment doet ie het niet onaardig.
 

CDO

Forumguru
Achterklep van de V70 staat wel bijna loodrecht ten opzichte van een 03C en S2C. Hier win je veel liters mee maar in de praktijk levert het je niet altijd wat op.

Grote/ lang rechthoekige delen passen beter in een V70 dan in een S2C ivm aflopende achterkant is mijn ervaring.
Als het plat en lang is (planken of een bedspriraal o.i.d. ) dan maakt het mekaar niet zo veel.
 

Pollewop

Forumguru
Nee Heren, een OC3 is absoluut geen concurrent van een Volvo V70. Daar ligt inderdaad een enorm klasse verschil tussen. Heb ik afgelopen weekend zelf kunnen constateren..., en daar betaal je dan ook flink voor...

Ik denk dat de laadruimte, helaas, het enige onderdeel is waarin de OC3 "beter" scoort, maar ja, die benut je eigenlijk toch nooit voor de volle 100% dus die 15 liter mis je echt niet...:koffie:
 

Michel

Forumguru
Vorige week hoorde ik die reclame in de auto en heb toen hard moeten lachen om dat woordje "zelfs" in de wetenschap dat mijn Superb daar slechts 58 liter bagageruimte aan toevoegt :)
 
Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
Nee Heren, een OC3 is absoluut geen concurrent van een Volvo V70. Daar ligt inderdaad een enorm klasse verschil tussen. Heb ik afgelopen weekend zelf kunnen constateren..., en daar betaal je dan ook flink voor...

Ik denk dat de laadruimte, helaas, het enige onderdeel is waarin de OC3 "beter" scoort, maar ja, die benut je eigenlijk toch nooit voor de volle 100% dus die 15 liter mis je echt niet...:koffie:

Ik ga niet zeggen dat een Skoda hetzelfde is als een Volvo maar die Volvo V70 is toch ook geen wereldwonder hoor, afwerking is niet beter, gebruikte materialen misschien wel, middenconsole is onhandig maar vooral dynamisch rijden is vooral bij de 1.6D ver te zoeken. We hebben eentje op het werk die we gebruiken om klanten te gaan bezoeken en eerlijk waar het is niet de wagen die ik zou willen. Volvo heeft misschien meer aanzien maar als ik de rijkwaliteiten moet vergelijken dan ben je bij gelijk welke Duitser of VAG-wagen beter af tov de V70 en dit sprekend als Belg die trots is dat Volvo in zijn land produceert. Volvo heeft volgens mij veel betere wagens als die V70. Dit is natuurlijk een persoonlijke mening hé
 

Cordoba

Forumguru
Lol, een Octavia vergelijken met een V70. De V70 is een E segmenter. Ook de S/V60 staat een klasse boven de Octavia.

Een S60 is qua bagageruimte gewoon A-segment, of eigenlijk eerder categorie 'modelauto's.' Ooit voor een directielid wat kratten in zijn S60 moeten zetten, met heel pijn en moeite, en wat persen 3 kratten in de kofferbak van zijn S60, waar ik er in mijn B-segmenter (had toen gewoon een sedan, nog niet de Fabia) makkelijk 6 kratten in plaatste, en de inhoud van een 7e krat ook nog makkelijk kwijt kon. Kortom de bagageruimte van een S60 is zo krap, dat het eerder een dashboardkastje is, dan een kofferruimte.
 

TL@

Forumguru
Dat was ook de belangrijkste reden dat bij mij de V60 af viel, mijn fiets kon er gewoon niet in (in de O2 HB kan ie in de koffer zonder de bank neer te klappen, met de wielen eruit natuurlijk)
Dat ie nogal duur is, had er natuurlijk mee te maken :laugh: (de RS met meer opties is goedkoper, beter uitgerust, meer ruimte en sneller)
Ze zitten dan wel niet in dezelfde klasse (strikt genomen) maar zijn toch vergelijkbaar aangezien ik ze beiden heb overwogen (mensen kijken toch niet naar de klasse wanneer ze een nieuwe wagen kiezen maar naar wat ze kunnen betalen, allez ik toch)
 

MarcoO2

Forumguru
Volgens mij is de bagageruimte niet de doorslaggevende factor die bepaalt in welk segment een auto valt. In die zin is 't een beetje een non-discussie. Bovendien zegt het aantal liters niet alles over de praktische bruikbaarheid van die ruimte, de vormgeving is net zo relevant als het aantal liters.
 

micky

Forumguru
Een S60 is qua bagageruimte gewoon A-segment, of eigenlijk eerder categorie 'modelauto's.' Ooit voor een directielid wat kratten in zijn S60 moeten zetten, met heel pijn en moeite, en wat persen 3 kratten in de kofferbak van zijn S60, waar ik er in mijn B-segmenter (had toen gewoon een sedan, nog niet de Fabia) makkelijk 6 kratten in plaatste, en de inhoud van een 7e krat ook nog makkelijk kwijt kon. Kortom de bagageruimte van een S60 is zo krap, dat het eerder een dashboardkastje is, dan een kofferruimte.
Ben ik niet helemaal met je eens en ik heb zelf een S60 2.0T gehad ;)
 
Bovenaan Onderaan