Die bagageruimte van een Volvo V70 he....

MarcoO2

Forumguru
D'r is op zich natuurlijk niks mis met een kale instapper. Dat bedoelt Nomad ook niet. Maar tegelijk is het ook gewoon een feit dat die instapper aan de onderkant van het spectrum staat, terwijl een volgeladen Elegance BL aan de bovenkant hangt. Als je die luxe gewend bent, en je stapt over op een instapper, is dat gewoon een afknapper. Ik zou nu als leaserijder ook niet blij worden van een 1.2 instapper, terwijl ik er wel heel blij mee zou zijn als ik die als gezinsauto zelf bij elkaar had gespaard. Iedereen praat vanuit zijn eigen perspectief, zo simpel is dat.
 

Gunner

Forumguru
wat is jouw definitie van een instapper dan? ik vind persoonlijk een Ambition Businessline geen kale instapper.
 

MarcoO2

Forumguru
Je reageert op Nomad, die spreekt over "een kale 1.2". Daar haak ik op aan en dat noem ik een instapper.

Voor mij is een 1.2 Ambition Businessline op een heleboel fronten een forse stap terug, en dus "afzien" (bewust tussen haakjes), terwijl het voor iemand die vanuit een 1.2 Ambition komt een stap omhoog is. Juist daarom zeg ik: iedereen praat vanuit zijn eigen perspectief.
 

Gunner

Forumguru
Het perspectief ja van iemand die zich geen zorgen hoeft te maken over de financiële kant van het verhaal. Ik durf te wedden dat de gemiddelde Octavia-rijder hier die zijn auto v/d zaak helemaal volstouwt met opties en accessoires dit niet zou kunnen doen als hij deze zelf zou moeten aanschaffen.

Ik ben heel erg tevreden over de door mij gekozen uitvoering en je hoeft echt geen medelijden met me te hebben , maar ik vind het echt bijzonder onnodig om hier een beetje minachtend over te praten. Dit doe ik toch ook niet over de andere gebruikers op dit forum die in een tweedehands auto rondrijden?

Zo zal het wellicht niet bedoelt zijn maar komt wel zo over
 

nomad

Senior Member
Kalm aan Gunner, je trekt de hele boel uit zijn verband. Lees mijn post nou nog eens zoals het er staat. Ik trek puur de vergelijking tussen een volgestouwde EBL en een kale 1.2. En ja er zijn mensen die geven daar helemaal niks om, want hij moet je droog van a naar b brengen en meer niet. Neemt niet weg dat ik denk dat de meeste leden hier leaserijders zijn en als ze de kans krijgen de auto tot max. budget volstoppen. (Ik had bij de laatste nog 57 cent budget per maand over). Maar er zijn ook mensen die dat niet kunnen en niet meer dan de goedkoopste 1.2 kunnen pakken. Daar hoef je verder niet minachtend over te doen, dat is een feit. Er zijn ook rijders die dan liever een dik aangeklede Fabia pakken. Is ook een keuze.
 

EdK

Forumguru
Ach kom nog uit de tijd dat verwarming al luxe was in een wagen , en dan kon hij het s'winters nog niet eens behappen en kon je rijdend de binnenzijde van de ramen blijven krabben.
Dus voor mij is vanuit dat perspectief een kale CitiGo al pure luxe.....
 

Badnews

Senior Member
Mijn schoonvader, rijdt ongeveer 20k per jaar, geeft helemaal niets om de opties etc.
De auto moet lekker zitten en betrouwbaar zijn. Een 'kale' versie dus.
Ik zit ongeveer 40k per jaar in de auto, en mijn vorige auto was 'kaal' (eerste lease auto sinds jaren) die mijn volgestouwde prive passat opvolgde.
Ik dacht het (allemaal opties) toen niet te gaan missen (bij een proefrit valt het niet eens op) maar na een jaar had ik toch wel spijt, voornamelijk omdat ik gewoon elke dag bijna 2 uur in dat ding zit. En bij lease zit je dan vast (in mijn geval 4 jaar). Dat is voor mij de rede geweest om naar Skoda over te stappen, betaalbaar(der) en redelijk vol te stoppen met opties. Een kale C klasse is leuk of V60 heeft een betere naam, maar mijn auto is zoals ik die wilde hebben.

Onze andere (prive) auto is een kleine (Yaris), maar wel met redelijk wat opties. Toegeven, je kiest bewuster ipv alle vinkjes aanvinken. Maar dingen die ik/we wilde (en kon) zitten daar ook op, maar hier mis ik bv het simpele comfort knipperen (zit niet op een toyota :( )

Je auto moet gewoon in het budget passen dat je ervoor hebt (en uberhaupt uit te geven hebt). Een 'kale' auto kan ook alles zijn wat je wilt en je hartje begeert. Ik ben dus een stap teruggegaan in merk/type om meer opties erin te gooien (en hier totaal geen spijt van hebt) en rij dus in een .. Skoda
 

micky

Forumguru
Het perspectief ja van iemand die zich geen zorgen hoeft te maken over de financiële kant van het verhaal. Ik durf te wedden dat de gemiddelde Octavia-rijder hier die zijn auto v/d zaak helemaal volstouwt met opties en accessoires dit niet zou kunnen doen als hij deze zelf zou moeten aanschaffen.

Ik ben heel erg tevreden over de door mij gekozen uitvoering en je hoeft echt geen medelijden met me te hebben , maar ik vind het echt bijzonder onnodig om hier een beetje minachtend over te praten. Dit doe ik toch ook niet over de andere gebruikers op dit forum die in een tweedehands auto rondrijden?

Zo zal het wellicht niet bedoelt zijn maar komt wel zo over

Ik zie dat net een beetje anders, ik denk namelijk dat de gemiddelde Octavia rijder die zijn auto helemaal volstouwt sowieso niet echt op een euro hoeft te kijken, anders kies je niet voor 350+ euro aan bijtelling, want hier geldt hetzelfde als bij het kopen van een auto, het moet wel (elke maand) betaald worden ;)
 

jalex_h

Forumguru
Ik zie dat net een beetje anders, ik denk namelijk dat de gemiddelde Octavia rijder die zijn auto helemaal volstouwt sowieso niet echt op een euro hoeft te kijken, anders kies je niet voor 350+ euro aan bijtelling [knip]

Zou het? Of is het meer een kwestie van het er voor over hebben?
Bij mij in elk geval het laatste. Momenteel ben ik aan het rondkijken naar een opvolger van mijn Superb en één van de kandidaten is, jawel, een V70 (zijn we tenminste weer een beetje on topoc). Die auto wil ik al sins hij als 850 op de markt kwam en nu kan ik hem betalen.
Leef je droom, zeg maar. Maar de enige reden dat ik hem nog niet besteld heb is dat ik er voor mij zelf nog niet uit ben of ik wel zo veel geld aan een auto uit wil geven.
 

micky

Forumguru
@jalex_h je geeft het antwoord zelf toch al ;) je kunt het geld voor een V70 uitgeven, je weet alleen nog niet of je het wilt, dat geldt in mijn verhaal ook zo.

(ohw ja en geloof me als je een die hard VAG fan bent ga je niet aan de onmogelijkheden van een Volvo wennen geloof me, been there done that, 2 keer geprobeerd S60 en V50 beide lease, de logica is zo anders, ik werd er ongelukkig van).

(overigens haal je wel een essentieel deel van mijn verhaal weg in je quote)
 

jalex_h

Forumguru
@mickey, dan bedoelen we hetzelfde maar dan met andere woorden.
Overigens heb ik ook 2 Volvo's gehad (440 en V40) dus ik weet wat ik nu mis :)
 

Gieliovd

Forumguru
Wat is er mis met een 'kale' 1.2? Niet iedereen is in de luxe positie dat ze alle opties kunnen aankruisen in de prijslijst omdat het toch niet echt voor ze uitmaakt 'in de lease'

In jouw ogen zal mijn 1.2 ambition businessline wel kaal zijn ja. sorry dat ik zo fel ben maar het is een behoorlijke trap in de kloten voor iedereen die wel zijn zuurverdiende centen in een O3 heeft gestoken.
Mijn 1.2 instappertje is alles behalve armoedig uitgelegd hoor als ABL!

Ach, alles relatief. Rits open, leg hem op tafel. Dat soort praktijken :)

V70 is een andere klasse dan een Octavia. Dat weten we allemaal. Kost dan ook heb dubbele. Mijn vader had er een een aantal jaar geleden, heel bijzonder gevoel.
 

Pollewop

Forumguru
Zou het? Of is het meer een kwestie van het er voor over hebben?
Bij mij in elk geval het laatste. Momenteel ben ik aan het rondkijken naar een opvolger van mijn Superb en één van de kandidaten is, jawel, een V70 (zijn we tenminste weer een beetje on topoc). Die auto wil ik al sins hij als 850 op de markt kwam en nu kan ik hem betalen.
Leef je droom, zeg maar. Maar de enige reden dat ik hem nog niet besteld heb is dat ik er voor mij zelf nog niet uit ben of ik wel zo veel geld aan een auto uit wil geven.

Ik heb afgelopen weekend een proefrit gemaakt in een V70 D4 met Geartronic-8 bak Ik was zeer onder de indruk, en heb een offerte laten maken met een financieringsvoorstel (Inruil OC3, afbetaling restbedrag over 48 mnd.)
Lang over nagedacht, maar toch vanochtend de dealer gebeld dat ik het niet doe.
Met de nodige "toeters en bellen" wordt het toch een dure auto, en zoveel geld extra is autorijden mij niet waarde.
Daarbij komt dat ik zeer tevreden ben over mijn OC3, met o.a. een Panorama/schuifdak. Iets dat op de V70 niet leverbaar is...
 

MaRco2

Forumguru
Onze andere (prive) auto is een kleine (Yaris), maar wel met redelijk wat opties. Toegeven, je kiest bewuster ipv alle vinkjes aanvinken. Maar dingen die ik/we wilde (en kon) zitten daar ook op, maar hier mis ik bv het simpele comfort knipperen (zit niet op een toyota :( )

Kun je achteraf laten monteren blijkbaar. Een kennis van me heeft dit sinds vorige week in zijn 2000 MR2 Spyder via de dealer laten doen.

Dát vond ik inderdaad zó triest... een keer een dagje met een Lexus LS600h President (bijna 2 ton) gereden en dat zat er gewoon niet op. Als je het gewend bent, is het echt crisis als het niet standaard is (of bij te bestellen).
 

MaRco2

Forumguru
De huidige Volvo V70 (opvolger V90 is al in aantocht, want toch erg gedateerd inmiddels) heeft met leer dan, geweldige stoelen! Eigenlijk alleen met de 5 cilinders begerenswaardig, de rest is onderbemeten.

Maar verder heb ik er weinig mee, de materialen zijn naar mijn idee echt niet Audi niveau ofzo.

En simpel gezegd: de Octavia III Combi is met MQB gewoon de nog komende A4 Avant.

Hoevaak mensen hem aan zien voor een Audi (of de voorkant als BMW, van de week nog), is niet meer op 2 handen te tellen. Best grappig, maar boeiend?

Mwah. Ik betaal liever 35 mille voor een afgeladen Octavia dan 43.000 euro voor een redelijk basis Volvo V70 (vanaf 38zoveel), waarbij de km kostprijs gigantisch hoger is! Dan is een Outlander PHEV een veel betere keuze.

En teveel bling heeft tegenwoordig. En een Volvo V60 is gewoon een kleinere auto en zwaar overpriced (zeker de plug in).

Ik zie de Octavia Combi meer als een Toyota Avensis Wagon, maar dan voor 10 mille minder (2.0 is trager dan 1.4TSI) heb je véél meer auto en nog een hogere restwaarde (in euro's!) ook. Ziet er nog veel beter uit ook.:)

Heb je geen ruimte nodig en je moet zakelijk veel rijden, is een Volvo V40 D4 190 pk 14% heel interessant, maar wel fully loaded. Alleen over 5 jaar loopt de markt er van over en export.... neuh.... hybrides zijn dan heel goed, Octavia's ook zeker wel, maar een Volvo niet. En particulieren kopen gewoon geen diesels meer.
 

Canon-Eye

Forumguru
Onze andere (prive) auto is een kleine (Yaris), maar wel met redelijk wat opties. [...] maar hier mis ik bv het simpele comfort knipperen (zit niet op een toyota :( )
Even terzijde: dat vind ík nou weer een grappig voorbeeld.
Ik heb dat nou juist doelbewust :jaja: door de dealer weg laten programmeren (d.w.z.: op één keer laten zetten) omdat ik simpelweg zelf wens te bepalen of ik 1 of 2 of meer knippers wil uitsturen...

Bewijst maar weer hoe allerlei opties door verschillende mensen anders gewaardeerd worden.
 
Bovenaan Onderaan