Die bagageruimte van een Volvo V70 he....

Renzo4000

Forumguru
Meh, niks stiekem aan hoor @CharlesTucker ... Die V70 is ondanks zijn leeftijd een erg mooie tijdloze auto. De skoda Octavia komt er niet eens in de buurt qua design/luxe imho (zelfs de superb niet). Maar goed, ik weet dat hier mensen zijn die nu het tegendeel gaan proberen te bewijzen maar m.i. verspeelde moeite. De skoda's zijn gewoon no-nonsense auto's waar je veel waar krijgt voor je geld. Ik heb daarom bewust hiervoor gekozen en niet mijn "auto-hart" laten gelden in mijn beslissing want dan was het zeer zeker geen skoda geworden :-)
 

Cordoba

Forumguru
Eigenlijk wil ik stiekem toch best wel een V70, dan maar een beetje inleveren op de bagageruimte :bloos:

De V70 heeft volgens mij nog veel van een echte Volvo, en is eigenlijk een doorontwikkeling van de 850. V70 heeft wel een goede bruikbare binnenruimte (passagiersruimte en kofferbak), waar veel andere Volvo's eigenlijk gerestylde Ford's zijn met een Zweeds veiligheidsstempeltje, gefabriceerd onder goedkeuring van de Chinese eigenaren. Volvo(de echte, zoals de V70) is absoluut mijn auto niet: te groot, behoorlijke brandstofslurper, en (behoorlijke) wegligging is niet leverbaar.

Natuurlijk allemaal wat gechargeerd, ik kan begrijpen dat mensen voor zo'n auto kiezen, maar het is niet mijn keus.
 

nomad

Senior Member
Ik ben van een Octavia naar een Volvo V50 gegaan en ja dat scheelt een bak binnenruimte, maar het comfort en rijgedrag wat je ervoor terugkrijgt is ook wel een behoorlijk verschil. Ik vind de V50 echt veel beter rijden dan de Octavia en die stoelen! Even naar Midden-Oostenrijk gereden zonder ook maar een centje pijn.
 

VEEJAY

Forumguru
Deze week ook op Autoblog Octavia versus V40. Het enige argument voor de Skoda is de ruimte. Volgens mij blijft dat ook de USP van Skoda en mag dat zo blijven, want velen zoeken een praktisch vervoersmiddel. Persoonlijk mis ik zo nu en dan alleen de ruimte van de Skoda, niet zozeer de rij-eigenschappen.

Ja okay de prijs is ook wel gunstig voor wat je krijgt qua opties vergeleken met Volvo, nu ik er zo over denk. Ik heb me niet verdiept in merken als KIA of DACIA dus weet niet of deze Skoda inmiddels zijn gepasseerd qua ruimte, prijs of rij-eigenschappen.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb wel eens serieus gekeken naar de V50, maar onmiddelijk weggelopen toen ik de bagageruimte zag. De verkoper wilde nog wel dat ik naar de V70 ging kijken, had ik op zich graag gedaan, maar daar hing wel een prijskaartje aan wat ik niet kon/wilde betalen.

Wat betreft de stoelen in de Octavia, dat is zo'n beetje mijn enige problem met de Octavia, ik ben er na 120.000km nog steeds niet heel enthousiast over, m'n Zafira zat aanmerkelijk beter. Maar toch heb ik eigenlijk ook geen centje pijn na lange ritten (1000km en verder, net terug uit midden Oostenrijk, doe regelmatig een retourtje Hongarije). Skoda (Octavia) is voor mij ruimte en prijs, zonder heel veel in te leveren op comfort en kwaliteit t.o.v. de "echte premiums".
 

Renzo4000

Forumguru
Dat is precies hetgeen wat ik ook al probeerde aan te geven @VEEJAY . Met de Octavia koop je een allemansvriend:

- Een ruime auto
- Een no-nonsense uiterlijk (lees gedateerd, zie zijn tweeling broer de audi a4 uit 2001)
- Redelijk neutraal qua rijgedrag (niet slecht maar zeker niet bovengemiddeld)
- Comfortabel uit te rusten, al kreeg ik het vrij makkelijk voor elkaar om mijn GL aan te kleden a 37k :greedy:
 

micky

Forumguru
Ik ben van een Octavia naar een Volvo V50 gegaan en ja dat scheelt een bak binnenruimte, maar het comfort en rijgedrag wat je ervoor terugkrijgt is ook wel een behoorlijk verschil. Ik vind de V50 echt veel beter rijden dan de Octavia en die stoelen! Even naar Midden-Oostenrijk gereden zonder ook maar een centje pijn.

Tja, ik heb dan wel geen O2 maar sinds vorige week een O3 en kom van een V50, de vreselijkste auto die ik ooit nieuw heb gehad en alles zo achterhaald en ouderwets, veel te klein, traag (jij hebt dan ook de D5, maar ik had een Drive) met 115 pk een stuk trager als dat de O3 nu al is, ik vond het een mooie auto maar ik heb er nooit ook maar een beetje plezier aan gehad, mijn broer daarentegen heeft er ook 1 en die is wel super blij ermee, het is gewoon persoonlijk natuurlijk ;) over de S60 die ik heb gehad (2.0T) ben ik ook nooit te spreken geweest, veel te snel voor het onderstel dat er onder zat, een echte dweil, maar met zo'n dynamisch onderstel schijnt dat wel weer veel beter te zijn.

De O3 zal zich nog moeten bewijzen, maar voorlopig ben ik dik tevreden :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben van een Octavia naar een Volvo V50 gegaan en ja dat scheelt een bak binnenruimte, maar het comfort en rijgedrag wat je ervoor terugkrijgt is ook wel een behoorlijk verschil. Ik vind de V50 echt veel beter rijden dan de Octavia en die stoelen! Even naar Midden-Oostenrijk gereden zonder ook maar een centje pijn.
Wat is een V50 nou eigenlijk anders dan een Ford Focus in een duurder pak? :pieker:

Toen ik destijds - 2007 - de keuze had tussen (o.a.) een Focus en een O2C heb ik de Skoda gekozen vanwege de ruimte om me heen - en de DSG deed de deur dicht. Ondanks het financiële offer (25%) 4 jaar / 134.000 km geen spijt gehad.
 

VEEJAY

Forumguru
In 2001 was het Seat Toledo 1.9TDI vs. S40 1.8.
In 2005 was het bij mij Skoda Octavia 2.0TDI H6 Elegance of S40 Momentum 2.0D.

In beide gevallen vond ik de Volvo plezieriger ogen en fijner rijden. Toch vond ik de standaard opties minimaal en werd het een centenkwestie waar Seat en Skoda wonnen. Wat ik me herinner was dat de Volvo s40 destijds geen MP3 kon afspelen en de radio niet door een aftermarket vervangen kon worden.

Tis wel duidelijk dat ik een zwak voor Volvo heb/had want ik had bijna een s60 gekocht ipv BMW.

Afgelopen keer in Duitsland werd ik afgedroogd door een oude weinig opvallende Volvo. Omdat het een geel kenteken had kon ik achterhalen dat het een R was met 300PK. Kon ik wel om glimlachen, de oude T en R modellen zijn geweldig.
 
Laatst bewerkt:

Gunner

Forumguru
Heb destijds wel naar de (nieuwe) V40 gekeken. Te kleine auto (bagageruimte was niet veel groter dan die van de Golf die ik toen had) voor te veel geld. Dat gevoel heb ik sowieso bij alle volvo-modellen; te duur. Je betaalt teveel voor een bepaald imago.
 

skodaboy

Forumguru
toevallig vandaag "weer" een V70 cross country gespot.
wat mij vernamelijk keer op keer opvalt als ik zo V70 spot is dat steeds een grote hondenbench in de koffer zit.

foto is een voorbeeld,denk dat er ook maar weinig breaks zijn waar zo'n ding in past..;) imagesP4RBH7MR.jpg
 

nomad

Senior Member
Wat is een V50 nou eigenlijk anders dan een Ford Focus in een duurder pak? :pieker:
Tja... Een Octavia is anders ook een goedkope Golf toch? Allemaal 1 pot nat uit de grote VAG onderdelenpot. Er zijn steeds minder auto's zonder eigen identiteit en iedereen leent van elkaar. Maar als je wel eens in een Focus en een V50 hebt gezeten, dan wist je ook dat alleen het onderstel van de Focus afkomt (en in ruil mag Ford de T5 in de Focus ST lepelen), maar dat het verder een compleet eigen auto is, waar je niets van het goedkope Ford interieur tegenkomt. heb diverse Focii als vervangauto gereden en vond het allemaal redelijk goedkope rommel. Vergelijk ik dat met men auto dan zijn het allemaal mooie premium materialen, past het als een huis, kraakt het niet. Het is inderdaad wel van belang dat je een auto kiest voor het doel. 300PK op een standaard onderstel vraag je om problemen, maar zet er Four-C onder en je hoekt 'm overal omheen. Heb ook mogen sturen in een V70R met 360PK en Four-C. Wat een genot. Maar als je in de lease voor de goedkoopste versie gaat ivm bijtelling en dan ook nog amper accessoires kan kiezen, dan snap ik dat je niet happy je kilometers maakt. Maar dat was met mijn Octavia's ook. Altijd de mazzel gehad dat ik Elegance Business Editions kon rijden. Voorzien van een hoop gemak en luxe. Als je dan een kale 1.2 moet rijden omdat anders je budget op is....

En 1 ding mis ik niet: De Columbus. Het was een top systeem, maar die diefstal.... Elke dag weer hopen dat ie er nog in zat. Eigenlijk op bepaalde plekken niet durven parkeren vanwege diefstal, kan hem nu overal weer neerzetten. Volvo's RTI is uitermate simpel. Pijltje, kaart, 3D en that's it. Zeker een paar stappen terug, maar om na 20 seconden (en da's nog traag) na het starten van de auto de route naar een voorgeprogrammeerde bestemming te hebben en de eerste instructie te horen, daar kan geen Columbus tegenop.
 

Havana

Forumguru
Grootste probleem van de V70 voor mij als niet-leaserijder is de MRB.

Ik bedoel: voor minder dan 10k heb je een prachtige V70 met alle mogelijke opties en geartronic automaat maar van 150 euro per maand word ik niet echt vrolijk. Ik heb het nu over een V70 op gasolie, op peut zijn ze goedkoper qua wegenbelasting maar 140 pk is voor zo'n monster gewoon underpowered bovendien mag je blij zijn met 1:10...

http://link.marktplaats.nl/m848280218

Wat mensen aan een V40 vinden snap ik niet. Zowel de oude als de nieuwe hebben net zoveel bagageruimte als een VW Golf hatchback.
 

dirkkroneman

Forumguru
toevallig vandaag "weer" een V70 cross country gespot.
wat mij vernamelijk keer op keer opvalt als ik zo V70 spot is dat steeds een grote hondenbench in de koffer zit.

foto is een voorbeeld,denk dat er ook maar weinig breaks zijn waar zo'n ding in past..;) Bekijk bijlage 30336
Vandaag toevallig nog een (Duitse) A6 gezien, past dus ook zo'n ding in. Die worden denk ik veelal op maat gemaakt.
 

Jewepe

Forumguru
En dan hebben we het nog niet over het werkplaats tarief van Volvo! Daar loop je op leeg! En hier spreekt ervaring.
 

micky

Forumguru
toevallig vandaag "weer" een V70 cross country gespot.
wat mij vernamelijk keer op keer opvalt als ik zo V70 spot is dat steeds een grote hondenbench in de koffer zit.

foto is een voorbeeld,denk dat er ook maar weinig breaks zijn waar zo'n ding in past..;) Bekijk bijlage 30336

Die dingen worden gewoon om maat gemaakt voor je, dus hij past er altijd in, wordt alleen kleiner als de kofferbak kleiner is
 

nomad

Senior Member
En dan hebben we het nog niet over het werkplaats tarief van Volvo! Daar loop je op leeg! En hier spreekt ervaring.
Helemaal mee eens. Vandaar dat de mijne nog nooit bij de dealer is geweest. Behalve dan om de iPod interface te laten activeren. Je kunt namelijk de originele opties zelf wel inbouwen, maar alles moet op chassisnummer geactiveerd worden.
 

Gunner

Forumguru
Als je dan een kale 1.2 moet rijden omdat anders je budget op is....
Wat is er mis met een 'kale' 1.2? Niet iedereen is in de luxe positie dat ze alle opties kunnen aankruisen in de prijslijst omdat het toch niet echt voor ze uitmaakt 'in de lease'

In jouw ogen zal mijn 1.2 ambition businessline wel kaal zijn ja. sorry dat ik zo fel ben maar het is een behoorlijke trap in de kloten voor iedereen die wel zijn zuurverdiende centen in een O3 heeft gestoken.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan