Detailen van je auto, kennis nodig?

Noord26

Forumguru
Ja idd. Jammer dat Carclean alleen hun DAP-pakketten momenteel niet kan leveren?

Lijkt wel alsof overal die pakketten van DAP uitverkocht zijn?
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Noord26 als je lak geen echte problemen heeft zoals ingebeten vogelshit, diepe krassen, of helemaal vol met swirls is machinaal echt geen must, maar veel mannen kicken op electrische apparaten, of dat nu een DAP, decoupeerzaag, cirkelzaag of houtfrees is maakt niet zoveel uit, als ze er maar indruk mee kunnen maken.

Overigens een 900PAW is toch een rotary, en geen DAP zoals de DAP500 en DAP900. Overigens, áls je een DAP aanschaft, ga dan voor een 900 dat extra vermogen is bij een harde lak zoals VAG doorgaans heeft wel prettig. Door beveiligingen in het apparaat hoef je niet bang te zijn voor het extra vermogen (als je teveel druk op het apparaat zet, zoals in het filmpje eerder in dit topic, schakelt het apparaat zelf het toerental naar beneden).

Edit: 900 PAW is een DAP met een grotere uitslag als ik het nu wel goed heb.

@Noord26 stuur Carclean anders even een mailtje, volgens mij komt over een week of 2, de nieuwe versie beschikbaar en zijn er kortingsacties, ik kan ze alleen even niet terugvinden. Zeg maar dat ik je opgestookt hebt (Cordoba/Gert kennen ze wel).
 

Kippie-style

Forumguru
Jah had nog een / tussengemoeten heeft de dap900 en de 900paw besteld.

En ja mannen zijn van gadgets maar alleen al om te waxen is zon ding geweldig je ben zo klaar en het zit er dun op dus je poets je geen ellende als je met de hand te dik gedaan hebt.
Maar voordat je evt over zou gaan tot aanschaf ga het eennkeer doen bij iemand die je kent of een clinic bij carclean. Heb 1 maat heeft alles gekocht en na een halve motorkap was die er al klaar mee niks voor hem.
 

Noord26

Forumguru
@Kippie-style: onze vorige auto kreeg letterlijk elke zaterdag een wasbeurt en waxen met het handje (geen vloeibare!) vond ik altijd leuk om te doen; om de 6 weken ongeveer..

@Cordoba: de lak zit behoorlijk vol met swirls en krasjes helaas. Vorige eigenaar heeft hem alleen door de wasstraat gedaan. Dit naar eigen zeggen, omdat hij er echt als beginnend ondernemer er totaal geen tijd voor had om te wassen, maar wel toonbaar bij een klant aan wilde komen. Bovendien is er onlangs iemand achter op gereden en hoop dat er machinaal uit te krijgen. Er zat geen briefje op helaas.
 

Cordoba

Forumguru
Clinics bij Carclean kosten in het verleden 35 euro, inclusief goede lunch en koffie/thee frisdrank, en na afloop mogelijkheid om met korting te shoppen. Bij een clinic krijg je niet alleen te zien hoe het moet, maar krijg je zelf ook de kans om een testpaneel te doen met de apparatuur, en de middelen die jij wil gebruiken.

Ik heb net wat info teruggevonden:
Polishing Power DAP900 V3!
31-03-14, 09:43

Er werd her en der al gespeculeerd over de DAP900 V3, oplettende gebruikers hadden zelfs een filmpje gezien waarin wij een conceptmachine getest hadden en nu is het dan officieel de DAP900 V3 komt eraan en naar verwachting wordt hij midden mei geleverd!

Quote afkomstig van Tim, één van de eigenaren van Carclean.

En ook deze:
de DAP900 V3 met 8mm uitslag. De PAW900 komt er ook aan en deze machine heeft 21mm uitslag

Ik kan de aanbieding niet terugvinden, maar de rode prijzen, lijken wel de aanbiedingsprijzen bij vooraf bestellen.


Overigens kan je ook hun forum in de gaten houden: er komen beslist V2 versies op de 2e hands markt, maar de V3 versies lijken ergonomisch wel een flinke verbetering, dus is de overweging een goedkopere machine of een machine die prettiger werkt.
 

Pendragon

Forumguru
Kortingen staan op het forum. Bij de bestelling moet je een kortingscode invullen. Zal eens kijken wat het was. De dap900 wordt dan 148 euro ipv 175
 

Noord26

Forumguru
Heb de sets idd gevonden op het forum met korting. Thnx voor de tip! @Pendragon

Wat is het verschil tussen de 500, 900 en PAW900? Welke te kiezen voor een VAG-lak?
 

Cordoba

Forumguru
Mooi dat je het wel hebt gevonden Andre. :thumbsup:
@Noord26 met een glaze kun je swirls voorlopig ook even verbergen, maar ook handmatig kun je een forse verbetering voor elkaar krijgen. Toen ik begon met detailen, voor advies met mijn (gewassen) auto naar Carclean gereden, waar één van de meest ervaren medewerkers toch een beetje schrok van de toestand van mijn lak (geeft denk ik wel wat aan), na een uitgebreide handmatige detailbeurt kreeg ik overal alleen maar positief commentaar over de glans van mijn auto, en die is nadien nog wel een stuk verbeterd.

Linkje naar de introductie actie. (met dank aan @Pendragon ) Overigens moet ieder voor zichzelf even nagaan of ie goedkoper een machine met 15% korting kan kopen, en de normale prijs voor de rest betaald, of dat ie 10% korting op een pakket krijgt.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Noord ik zou voor een DAP900 gaan, heeft 900 Watt vermogen, tegen 500 Watt voor een DAP500. De PAW heeft 21 mm uitslag van de excenter tegen 8 mm voor de andere machines en is eigenlijk meer bedoeld voor mensen die er heel fanatiek (wekelijks) mee bezig zijn. De 500W kan in sommige gevallen wat krap zijn voor een harde VAG-lak.
 

Kippie-style

Forumguru
De dap900 kan je al goed mee uit de voeten op vag lak.
Ik heb ook de 500 maar de 900 haal ik meer resultaat mee op harde lakken.
Wat cordoba al zei de uitslag van de paw is wat groter.
 

Noord26

Forumguru
Ga er nog eens wat over lezen en bekijken op internet over die DAP-machines. Kan zo maar eens zijn dat er van de week nog een pre-order uit gaat van een pakket. Moet jezelf ook eens verwennen toch als je allereerste Vaderdag er aan zit te komen op 15 juni?

:yeehaa:

Het duurste DAP900 V3 pakket incl alle toebehoren komt op circa €205,- incl verzending zag ik. Serieuze overweging om die te pre-orderen!

Wellicht ook iets voor @Corné de Kluijver, als die intentie heeft om er ook serieus mee aan de gang te gaan? Denk dat je met 21mm excentriciteit na een tijdje wel lamme handen hebt?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
En tot mijn verbazing kreeg ik vanmorgen een mailtje waarin men verwachte vandaag de nieuwe DAP900 binnen te krijgen (ipv de eerdere verwachting op 15 mei). En wat zie ik zojuist: ze zijn idd binnen en ruim op voorraad. Gelukkig had ik er eentje in de winkelmand gezet, want de korting is eigenlijk alleen van toepassing op pre-order. Maar kan nu (uit voorraad) dus hem voor de pre-order prijs bestellen. So be it..

Je bent nun Ollander of nie.. :dankje:


Carclean adviseerde wel een DAP900, omdat het een VAG-lak betreft met lichte krasjes/swirls. Schijnt een tamelijk harde lak te zijn?

Kunnen er binnenkort dus 'volle gas' tegenaan.

https://www.carclean.nl/product/Polishing_Power/DAP900_V3_Raffini_Starterskit_Power_Pack_102775

102775.jpg
 
Laatst bewerkt:

Kippie-style

Forumguru
Kijk dat is mooi.
De stap die ik gebruik momenteel op vag lak is veloce op oranje en daarna finale op wit. Als je vlakken maakt met die tape op je motorkap, kun je testen welke stap het meeste doet.
Succes met spelen.
 

Michelv.

Forumguru
Niet gaan testen met Tape op je auto, gewoon met de lichtste combinatie pad/middel beginnen en als de correctie niet toereikend is opschalen naar een zwaardere pad/middel combinatie. En altijd voldoende afbouwen in stappen en eindigen met de lichtste pad met Finale.
 

Noord26

Forumguru
Ik weet dat sommige delen van de auto over gespoten zijn en daardoor kunnen bepaalde vlakken anders uitpakken als andere. Zo heb ik zelf het vermoeden dat ooit de gehele motorkap opnieuw gespoten is. Eerst maar eens goed wassen binnenkort en kleien. Dan pas denken aan polijsten.

;)
 
Bovenaan Onderaan