Der Weiße

Miez1

Forumguru
Keuze is gemaakt, totaal anders dan de offertes welke ik al had. Ik vrees ik dat het mogelijk ‘vloeken in de kerk’ is. Ik heb wat offertes en contact gehad met Volvo en Skoda en Bmw. Het is uiteindelijk een Tesla Model3 Performance geworden. Na een lange(re) proefrit was ik overstag . Nagedacht over het hele concept van een EV en met een laadpaal thuis is het een geweldige oplossing voor dagelijks gebruik (zakelijk/privé). Alleen de vakantie wordt een puzzeltje, maar dat is ook wel weer de uitdaging.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden ? Groeten vanuit een zonovergoten Kroatië!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

JeSko

Forumguru
Goede keuze, laden zal meevallen op vakantie, een Tesla heeft een ingebouwde GPS die alle Tesla laadstations kent en stippelt zo de ideale route uit langs deze laadstations, zodat je op jouw reis altijd wel ergens kan bijladen :)

Edit: en je kan op voorhand ook al plannen via deze routeplanner van Tesla. Zodat je al wat voorbereid bent.

https://www.tesla.com/nl_NL/trips
 
Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
Klopt, maar er stonden afgelopen winter wel bij veel van die laadpalen richting de wintersportgebieden flinke wachtrijen met Tesla's. Dus afhankelijk van wanneer en waarheen je op vakantie wilt wordt dat wel of geen puzzeltje. Een collega van mij met een model S (al best lang) zegt ook dat het prima gaat, maar je moet geen haast hebben, je moet echt de instelling hebben dat de reis ook vakantie is. en vermoedelijk geen ongeduldige kinderen achterin :).
 

CDK

Forumguru
@Miez1, gefeliciteerd met de nieuwe aankoop. Ik kan je wel volgen in je keuze. Het is een zeer goed rijdende auto, afwerking is wel een dingetje, maar als je je daar niet aan stoort dan is het goed. Veel plezierige ritten toegewenst en hopelijk blijft je de hierboven reeds aangehaalde ellende bespaard. Een goede vriendin van me heeft ook een Model 3 en die is volledig probleemloos en geniet er elke dag van.
 

s-line

Forumguru
Wij hebben er nu een paar gerepareerd maar kwa brouwkwaliteit is het een verschrikking zeg, zo een rijdende computer. Het zou mijn keuze niet worden als ik toch elektrisch zou moeten gaan rijden. Maar veel plezier met jou keuze!
 

Okki

Donateur
Er zijn ook zat verhalen over slechte BMW's, Volvo's en Skoda's.
Zo er ook zat verhalen zijn van mensen in Opel/Peugeot/Renault die jaren enkele tonnen rijden zonder mankementen....

Een auto kies je met je hart en waar je op dat moment een goed gevoel bij hebt.

Dus nu een Tesla. Ik zou zeggen: veel plezier ermee...
 

Miez1

Forumguru
Bedank voor alle reacties ! Er zijn meerdere beweegredenen om voor Tesla te kiezen, afwerking en service horen daar zeker niet bij. Omdat mijn neef bij Tesla werkte heb ik al in een vroeg stadium kennis gemaakt met het merk. Het concept is uniek en vernieuwend, daarbij vind ik de specificaties van de Model3 bijzonder als je kijkt naar de crashtests en prestaties. Ik rij maximaal 400km per dag en dat past dus prima. Ik blijf er bij dat Skoda tot nu toe voor mij de beste auto’s heeft geboden, ruimte en slimme betrouwbare werkpaarden, een beetje de Golden Retriever van het gezin. Ze hebben nooit een steek laten vallen. Nu rijd ik BMW, deze staat inmiddels al 3 weken in de werkplaats vanwege een kapotte batterij (330e), betrouwbaarheid heeft hier een deuk opgelopen. Daarnaast, weinig ruimte, dure opties maar rijplezier voor 10. Ze hebben allemaal wat maar het ‘Simply clever’ concept past mij het beste. Is kijken wat de Tesla gaat bieden, i’ll keep you posted.

Overigens ben ik geen wintersportganger, die ellende van wachten bij de superchargers blijft mij (in de winter) bespaard.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan