Der Weiße

RefleCs

Forumguru
Overigens ben ik geen wintersportganger, die ellende van wachten bij de superchargers blijft mij (in de winter) bespaard.

Mooie keuze ik heb er zelf nog steeds geen spijt van. Het is een heerlijke dagelijkse cruiser. Wat ik voornamelijk verbazingwekkend vind is dat ik veel meer ontspannen in de auto zit en ook veel behoudender (op de stoplichten sprintjes na) ben gaan rijden.

Die files bij de superchargers was zwaar overtrokken en volledig uit context getrokken afgelopen winter. Er waren 2 overbevolkte SuC's gefotografeerd. Maar daarbij vergat men even een paar dingen te vermelden.... het was lunchtijd en bij beide zaten een heleboel winkels en eettentjes. Kortom veel mensen die om die reden bij die chargers een stop gepland hadden. Bij 1 was er 10km verder nog een Supercharger waar 80% van de stalls gewoon vrij waren.

Daarnaast is er intussen met een aantal updates veel verbeterd in de Navi van de Tesla. Je kan zien hoeveel stalls er in gebruik zijn bij de superchargers en nu kan je ook navigeren op 3rd party chargers en warmt ie ook al vast je accupack voor zodat laden sneller gaat als je aankomt bij de 3rd party charger.

Kortom maak je niet te druk om je vakanties dat komt echt wel goed :) mocht je vragen hebben dan kom je maar in de lucht ;)
 

Miez1

Forumguru
Update; bestelde Tesla staat op de Glovis SUN en drijft ergens voor het Panamakanaal, gezien vanaf hier. Met een beetje mazzel op 15/12 in Zeebrugge en dan ergens voor 31/12 op de oprit.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de communicatie van Tesla clownesk vind. Ik heb op 6/11 een mail ontvangen dat de auto 'in december' wordt geleverd. En dat was dan alles! Ondertussen zelf maar wat research gedaan naar een VIN, ik wil namelijk wel de zekerheid van levering in 2020 (en de bijtellingsregeling). Ik heb een VIN kunnen losweken maar voor de rest hoor je helemaal niets. Als je mailt/belt of appt, dan zeggen ze allemaal hetzelfde zinnetje als in de mail van 6/11. In de tussentijd krijgen diverse bestellers een mail/SMS met een bandbreedte voor levering, niet consistent, de een krijgt beide, de ander een van beide of helemaal niets (zoals ondergetekende).

Het zal allemaal wel, dit ging bij Skoda wel anders, iets om niet te vergeten.

@RefleCs ; heb jij toevallig dakdragers op de Tesla? Zo ja, welke?
 

Miez1

Forumguru
Ja, een beetje het gevoel van aan de Roulette tafel zitten........:pieker:

Nu denk ik dat op fora vaak negatieve kanten worden uitvergroot, maar als ik toch de 'afleververhalen' lees van Tesla, dan moet je toch echt goed opletten. (lijmresten, verbogen krikpunten, verkleurde bumpers, paneel/deur naden die verschillen, achterklep welke de bumper raakt, roest, krassen, oude software, bijna lege accu bij aflevering) Ik vraag me soms af waar ik aan begonnen ben.......:nono:

But on the other hand; voor bijna 70K mag je ook niet veel verwachten........
 

Kanerr

Forumguru
Mag hopen dat je laatste zin sarcastisch is ;)

Toch denk ik dat je uiteindelijk na de aflevering wel tevreden zal zijn.
 

Miez1

Forumguru
Uiteraard sarcastisch bedoeld en ik denk als ik half januari onderweg ben de grootste kringen wel uit het water zullen zijn. Maar de voorpret wordt aardig ontnomen door een totaal gebrek aan communicatie en laten we eerlijk zijn, als je een nieuwe auto besteld hebt wil je toch op de hoogte gehouden worden van het proces. Vandaag is het december, de auto is 29 juni besteld voor aflevering in december. Alle communicatie (zowel LM als Tesla) is louter reactief, dat zou anders moeten.
 

Kanerr

Forumguru
Dat is zeker waar! Mijn maat die zijn T-roc had besteld kreeg van elke stap (inclusief in de fabriek) een melding. Was erg leuk om mee te maken en daar krijg je wel kirebels van in je buik. Dit is erg teleurstellend van Tesla.
 

Miez1

Forumguru
Ergens wist ik van tevoren wel dat ik mijn verwachting bij moet stellen, de auto zou een hoop goed moeten maken. Laat ik me daar maar aan vasthouden. Ergens eind december kan ik hem van een terrein afhalen in de haven van Amsterdam, leuk is anders. Maar ik heb zelf gekozen voor Tesla, niemand heeft mij gedwongen.
 

JeSko

Forumguru
Ach @Miez1 bij het eerste stoplicht dat je tegenkomt zal de ergernis snel verdwijnen, wanneer je van 0-100 gekatapulteerd word :D
 

Captain Hook

Forumguru
Toch jammer dat soort opmerkingen.
Alsof het bij autorijden en -gebruiken alleen nog maar om de 0-100km/h cijfers gaat. :koffie:
 

EdK

Forumguru
Ja die jesko zit zo op het kassie
Of hij kan hoog springen of het kassie is erggg laag....:koffie::deuk:
 

s-line

Forumguru
Kleurverschil in de bumpers vind ik nog een milde opmerking. Ik heb er nu een paar onderhanden gehad en vond het meer gewoon een andere kleur als kleurverschil....
 

RefleCs

Forumguru
@RefleCs ; heb jij toevallig dakdragers op de Tesla? Zo ja, welke?

Nope ik heb geen dakdragers. Mijn neef wel. Die heeft de originele dakdragers gekocht. Als ik ze nodig heb kan ik ze van hem lenen. Ik vond de originelen veel te duur en ik heb een trekhaak dus ik verwacht ze niet snel nodig te hebben.

En ja het leveringsproces is totaal niet vergelijkbaar met de gevestigde merken. En ik vond dat juist ook wel weer wat hebben. Ik heb eigenlijk nog nooit behoefte gehad aan het onder het doek vandaan trekken van de auto en de bos bloemen en doos chocolade. Ik weet vaak al meer van een auto dan de verkoper mij kan uitleggen, dus die uitleg sla ik ook maar wat graag over.

Voor mij was het juist een prima ervaring. En ja ik heb de boottocht van mijn auto ook gevolgd haha. Sterker nog ik heb een timelapse van de tocht door het Panama kanaal gemaakt op basis van de webcams die daar hangen :tongue:
 
Bovenaan Onderaan