Dennis zijn O3C 1.6 TDI EBL platin grey

Dennis Nijholt

Forumguru
naar aanleiding van een topic die paulus heeft ( http://www.skodaforum.nl/forum/threads/chromen-raamomlijsting-ontwrichting.19849 ). Heb ik even bij mij gekeken naar de rubbers en zilveren omlijsting en constateer hetzelfde..de zilveren omlijsting laat niet los, en zit ook geen beweging in maar zit in de rubberen omlijsting gegoten...ik denk een kwestie van opnieuw deuren afstellen.
omlijsting1.jpg omlijsting2.jpg omlijsting3.jpg omlijsting5.jpg omlijsting6.jpg omlijsting7.jpg


in tegenstelling wat ik bij Paulus zie laat bij mij de zilveren omlijsting nog niet los maar kwestie van tijd denk ik.(dus puntje 4 dus die a.s. maandag aan bod komt)
 

Pablos

Senior Member
Ik ben mijn controle lijstje al aan het vullen voor als de mijne komt:)

Maareuh wat is een noodloop? Typisch DSG?
 

paulus474

Senior Member
Yep, ziet er zo ongeveer hetzelfde uit als bij mij.
Hoop dat ze er iets aan kunnen doen, we houden elkaar op de hoogte...?!
 

Joske

Forumguru
Ik ben mijn controle lijstje al aan het vullen voor als de mijne komt:)

Maareuh wat is een noodloop? Typisch DSG?
Elke motor kan in noodloop gaan.. dan is alle "power" weg uit de auto en kan je nog maximaal 80km/u rijden ofzo. Noodloop kan veel verschillende oorzaken hebben, het motormanagement grijpt dan in om (verdere) schade te vermijden of te beperken. Een kapotte turbo kan bijvoorbeeld noodloop veroorzaken. Een reset (maw contact af en terug op) kan soms even soelaas brengen maar lost de oorzaak niet op.
 

Pablos

Senior Member
Dank je voor de uitleg. Gelukkig nog niet tegen gekomen (mijn Nissan blok gewoon tot twee keer toe stuk). Hoop het met de nieuwe OIIIC ook niet tegen te komen;)
 

Dennis Nijholt

Forumguru
@pablos beter dan Joske kan ik het niet uitleggen...kapotte turbo is wel ingrijpend, maar er zitten allerlei sensoren in je motor die van alles meten en meten die iets mis of iets dergelijks gaat je motor in de noodloop, je merkt het meteen als je motor in de noodloop zit (en ik kende het al van me laatste BMW) inderdaad alle power is weg, dus optrekken enz gaat dan niet zo snel meer. Erg vervelend..maar kan ook zijn dat een sensor kapot is dan krijgt de computer ook verkeerde waardes en gaat in de noodloop, dat is iets minder ingrijpend als een kapotte turbo.
 
@Dennis: waarom laat je je auto helemaal in Breda verlagen? Is er iets unieks / specifieks aan de verlagingskunsten van Antera? Speel zelf ook met de gedachte namelijk, dus ik ben benieuwd naar je ervaringen en de eerste beelden straks....
 

Pablos

Senior Member
Nogmaals dank voor de uitleg.

Ik denk dat alle (nieuw model) auto's dat hebben hoor. De sociale media en fora maken het delen makkelijker. Fora bestaan natuurlijk al jaren, maar de echte toestroom van digitaal minder vooruitstrevenden (no offense) is denk ik afgelopen 5 jaar toegenomen. Informatie vliegt tegenwoordig. (Opa spreekt;))
 

CDK

Forumguru
Balen dat je al een lijstje aan mankementen hebt, maar het is vrij normaal bij nieuwe modellen, wordt vast en zeker netjes opgelost, succes morgen bij je dealer!

Greetz Corné


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2
 

s-line

Forumguru
@Dennis: waarom laat je je auto helemaal in Breda verlagen? Is er iets unieks / specifieks aan de verlagingskunsten van Antera? Speel zelf ook met de gedachte namelijk, dus ik ben benieuwd naar je ervaringen en de eerste beelden straks....

Je kan het overal laten doen maar blijkbaar gunt iedereen het hem ofzo!!
 

Dennis Nijholt

Forumguru
ff een update van de O3C...vandaag bij de dealer geweest om 2 puntjes, de noodloop en de raamlijsten.
punt 1 de noodloop. De auto is dus aan de computer geweest en gaf aan dat de oorzaak van de noodloop een onderdruk was geweest van de turbo..laten we hopen dat het niet weer gebeurd..
punt 2 de raamlijsten, de deuren zijn opnieuw gesteld en de lijsten zitten en weer netjes in en sluiten ook weer goed aan..alleen even afwachten of dit de oplossing was of een tijdelijke verbetering, ik zag al dat de dealer van Paulus contact heeft opgenomen met PON, en mijn dealer verwacht ook een terugroep aktie voor dit euvel, aangezien hun demo en showroom auto's er ook last van hebben (dezelfde productietijd als de mijne). Dus Paulus hou me op de hoogte van wat je dealer daarover zegt. Nu opmaken voor de rit naar Italië..
 

Joske

Forumguru
ff een update van de O3C...vandaag bij de dealer geweest om 2 puntjes, de noodloop en de raamlijsten.
punt 1 de noodloop. De auto is dus aan de computer geweest en gaf aan dat de oorzaak van de noodloop een onderdruk was geweest van de turbo..laten we hopen dat het niet weer gebeurd..
punt 2 de raamlijsten, de deuren zijn opnieuw gesteld en de lijsten zitten en weer netjes in en sluiten ook weer goed aan..alleen even afwachten of dit de oplossing was of een tijdelijke verbetering, ik zag al dat de dealer van Paulus contact heeft opgenomen met PON, en mijn dealer verwacht ook een terugroep aktie voor dit euvel, aangezien hun demo en showroom auto's er ook last van hebben (dezelfde productietijd als de mijne). Dus Paulus hou me op de hoogte van wat je dealer daarover zegt. Nu opmaken voor de rit naar Italië..

onderdruk turbo? mmm, kan beetje van alle oorzaken zijn natuurlijk: luchtmassameter, EGR (maar dat lijkt me wel heeeeel vroeg :) ) of de sensor in het inlaatspruitstuk zelf natuurlijk. maar wat voorbarig allemaal waarschijnlijk, wens je een veilige reis ;)
 

TL@

Forumguru
Mooie kar en heel mooi leer.

Waar heb je de iPod eigenlijk weg gestoken? Zit die gewoon in de "asbak" met het kabeltje zichtbaar aan de buitenkant of is er ergens een andere aansluiting?
 

Maik

Actief lid
Auto ziet er idd super uit Dennis... Ik ben gister bij de dealer geweest en heb een testrit gemaakt in de 1.6tdi DSG. Meteen verkocht en de dealer heeft een offerte gemaakt welke ik kan doorsturen naar de leasemaatschappij.

Een klein vraagje: de schermpjes achterin, is dat een optie of zelf ergens vandaan getoverd en geplaatst?
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Ff een update en een vraag, de reis naar Italië is zeer voorspoedig verlopen, de auto en inzittenden hebben totaal geen problemen gehad.

Ik heb nog wel een vraag.
Is de velg maat 5x112 et45 ? van de O3
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Een klein vraagje: de schermpjes achterin, is dat een optie of zelf ergens vandaan getoverd en geplaatst?

dat is een dealeroptie, deze komen bij hoofdsteun.tv vandaan en zijn ook door die geplaatst. Het is incl DVD speler die ook USB sticks kan aflezen en 2 draadloze koptelefoons en afstandsbediening om de dvd vanaf de achterbank te bedienen
 
Bovenaan Onderaan