Dennis zijn O3C 1.6 TDI EBL platin grey

EdK

Forumguru
als maar geen klei fries is.........
en tsja pendragon bij jou zal het ook wel zo wezen dat de friezinnen je ook meer liggen.....
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Zo weer ff ontopic...en ff een update van de belevenissen met de O3C..de 5000 kilometer is inmiddels ook alweer gepasseerd en dat sinds 4 juli...het gaat weer rap met de kilometers. Afgelopen maandag even bij de dealer geweest om het probleempje met de weigerende ruitenwisser te verhelpen en bleek een simpel zekeringetje te zijn die kapot was. Gisteren nog in de regen gereden en de automatische ruitenwisser doet zijn werk uitstekend niet te snel en niet te langzaam (was bij die peu 5008 wel anders...wat heb ik me daar aan geërgerd). Ik moet nog wel een minnetje of kanttekening bij de automatische versnellingsbak neerzetten...de DSG-7. af en toe als ik ff snel wil in halen of wil optrekken denkt hij er even over na en dan gaat hij pas..het is me eerste DSG dus is dit standaard of ligt het gewoon aan mij....ik los dit op door even op de handmodus over te gaan dus ik kom er wel overheen. Voor de rest rijdt de auto erg goed en ben ik erg tevreden over de DSG, wat een rust geeft dat tijdens het rijden.
De afspraak met Antera is ook gemaakt om de auto te verlagen...ik mag wel erg vroeg de veren uit voor een paar veren want moet al om een uur of 8 in Breda staan..maar ja wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
Ik ben ook benieuwd hoe de DSG zich gaat gedragen na de tuning op 28 sept, wie weet is mijn kleine opmerking er dan ook wel uit over de DSG.
tot zover maar weer even.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Als ik dat wil (even snel inhalen of -voegen), is even het gas indrukken voldoende om hem terug te laten schakelen (al naar wens 1 of 2 trappen) en hup, daar gaat ie. Niet te voorzichtig doen in zo'n geval, dan krijg je idd dat "nadenken". Kan ook zijn dat dit met de tuning beter gaat, maar dat zou ik eigenlijk niet durven zeggen omdat ik daar alweer zo'n tijd mee rijd.
 

Canon-Eye

Forumguru
Je kunt inderdaad de kickdown toepassen - maar een halve seconde of zo vóórdat je gas wilt geven 'm even in de sportstand zetten laat 'm ook alvast een versnelling terugschakelen en dan gaat-ie er als een speer vandoor op het moment dat je 't gas intrapt.
Als hij aan het optrekken is kun je 'm alvast wel weer terugzetten in D, het moment van opschakelen kun je beïnvloeden door het gaspedaal iets te liften (of juist niet, natuurlijk...).
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik gebruikte altijd de kickdown. Werkte prima. Was wel een 1.8tsi.
Ja, maar dan gaat het ook meteen wel weer met veel geweld c.q. verbruik. Destijds trok ik 'm meestal liever even in de sportstand, want dan gaat het allemaal net wat rustiger en toch vlot (zonder die 'bedenktijd' dus).
 

TBiRD

Lid
Heb met een minder aangekleedde versie gereden en vond t wat kaal maar die van jou is top. Mooie wagen. Veel veilige kms toegewenst.
 

ertromp

Forumguru
Leuk de update Dennis!
Ook ik ben benieuwd naar de verlaging en hoop het live te kunnen aanschouwen in september bij de DSG Dokter :)
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Hoe is je verbruik eigenlijk?
Wanneer ga je verlagen?
Ben benieuwd naar de foto's!!
op vraag 1 volgens de boardcomputer heb ik gemiddeld 5,6 liter verbruikt per kilometer (langdurig, sinds tanken 5,3 liter) en dat bij een gemiddelde snelheid van 87km/u
op vraag 2 de verlaging moet op 24 augustus om 8 uur in de ochtend bij Antera plaats gaan vinden
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Zo weer even een update van de belevenissen met de OCTO..afgelopen vrijdag reed ik van Deventer naar Balk (Friesland), toen ik bij Lemmer was moest ik even wachten voor een rood stoplicht (ja die zijn er ook in Friesland) en het start/stop systeem deed zijn werk, maar toen ik mijn rem weer losliet (dan start de motor weer automatisch bij de DSG) sprong de motor in de noodloop en liet een oranje knipperend brandend voorgloei lampje zien op het dashboard (dit is ook dus het lampje om je te waarschuwen dat je in de noodloop zit)..aangezien het een uur of 6 was ('s avonds) heb ik de dealer gebeld en kon gelijk langskomen, maar ik ga maandag wel. De noodloop ging weer uit nadat ik de auto even op een parkeerplaats had gezet tussen Lemmer en Balk en is daarna niet meer teruggekeerd. Maar ik hoop de ze wat vinden maandag want om een noodloop te krijgen in de bergen in Oostenrijk en Italië waar ik woensdag heen ga lijkt mij niks. Ik heb het 1 keer eerder gehad bij me laatste BMW die sprong ook in de noodloop en ging toen weer normaal lopen en de frequentie dat hij dat deed werd steeds vaker, dit bleek te komen door 2 sensoren..toen ze allebei vervangen waren had ik er geen last meer van. ( dit is dus al het derde puntje sinds 4 juli...nieuwigheid zal ik maar zeggen)
 

Cordoba

Forumguru
op vraag 1 volgens de boardcomputer heb ik gemiddeld 5,6 liter verbruikt per kilometer (langdurig, sinds tanken 5,3 liter) en dat bij een gemiddelde snelheid van 87km/u
op vraag 2 de verlaging moet op 24 augustus om 8 uur in de ochtend bij Antera plaats gaan vinden

Dennis rij je steeds achter een tankauto met brandstof aan, of heb je er een aanhanger met brandstof achter hangen? Ik had verwacht dat je met 5,6 liter toch wel rond de 100 km ver zou komen in plaats van 1 km.;)
 

Dennis Nijholt

Forumguru
lol moet ook per 100 km zijn (of ik moet toch een trekhaak plaatsten om die aanhanger met brandstof te trekken) dan is die 50liter brandstof tank die in de octavia zit niet genoeg ach 5 keer tanken om heen en weer te komen van huis naar werk en weer terug.
 
Bovenaan Onderaan