Defect 1.2TDI GL :(

Falcon

Donateur
Hoe je het ook went of keert. De auto heeft een probleem en de dealer heeft al redelijk wat in werking gesteld om het op te lossen.

Eerlijk gezegd zou ik niks anders verwachten. Ja wachten is niet leuk, maar soms moet dat nu eenmaal even, zeker met een nieuw product.

Vervangend vervoer is prima geregeld toch? Straks heb je een auto terug met minder KM dan je anders zou hebben :D
 
Tja ik durf het ook niet meer te melden, maar maandag is de auto opgehaalt door PON en ik heb nog geen bericht, afspraak is dat ze me vrijdag een update geven.
 
Jawel, gister uiteindelijk zelf maar weer eens gebeld met de dealer en het lek is boven.
Ik ben niet technisch, maar is zit een probleem in de kabelboom. Iets met de plus en splitsingen waarbij er wel en niet storingen zijn op willekeurige moment.

Er is een nieuwe kabelboom besteld bij Skoda en hopelijk krijg ik volgende week vrijdag mijn auto terug.
Zou eigenlijk moeten vragen zet er maar een trekhaak onder ter compensatie :)
 

Combiron

Actief lid
Goed te horen dat eindelijk de oorzaak gevonden is. Ik hoop dat je nu eindelijk in een storingsvrije Fabia kunt gaan rijden!
 

Dobbes

Nieuw lid
Gefeliciteerd met de "goede"" afloop, het is niet te hopen, dat dit probleem "standaard" is. Wel ben ik van mening, dat een geste van de dealer (i.d.d. b.v. een trekhaak) wel op zijn plaats zou zijn!
 

LenK

Forumguru
De enige geste die je kunt verwachten is een bosje bloemen en excuses. Maar die dealer heeft niks fout gedaan, dus valt te betwijfelen of dat wel gaat gebeuren.
Er gaat zeker geen enkele dealer een trekhaak weggeven, zelfs al is het wel hun fout.
Als je problemen met je huis hebt dan bouwen ze er ook geen gratis garage naast.
 

robbiebee

Actief lid
Ik ben het met LENK eens, het is wel niet de dealer zijn schuld, maar als geste een bosje bloemen dan wel een restaurantbon, je blijft tenslotte klant, en verwacht service.
 

NielsW

Lid
Tsja, ook al kan de dealer er niks aan doen het is wel de leverancier van je auto. Wanneer je koelkast kapot gaat ga je toch ook eerst naar de winkel ipv direct naar de fabrikant.

Maar hoop dit zelf nooit mee te maken zo :S
 
de dealer is verantwoordelijk omdat hij de verkoper is hoe hij het met de fabriek regelt is zijn probleem om het zo maar te zeggen.
 
Zo, nu net meer dan een week de GL terug.
De kabelboom blijkt gerepareerd te zijn, en een nieuwe is in bestelling en moet er nog onder worden gezet.

Toen ik de GL bracht stond er 875 km op en nu ik de GL ophaalde ruim 1285 km.
Dus vele test km is er mee gemaakt denk ik ??
Of zouden ze hem als demo auto hebben ingezet :(


Waar ik me nu over verbaas is dat ik met geen mogelijkheid meer dan 1:20 meer haal.
Kan zijn de korte stukjes, en de kou van de ochtend ? Ik zie dat het behoorlijk lang duurt voordat de motor warm wordt als ik de MPI zet op deze instelling.

Of zou het toch zo kunnen zijn dat er nog iets mis is in de kabel boom ?

gr
Berry
 

FredV

Banned
Toen ik de GL bracht stond er 875 km op en nu ik de GL ophaalde ruim 1285 km.
Je schreef eerder dat je auto door Pon was opgehaald.
Dat gebeurt rijdend over de weg. Ik weet niet waar de auto is opgehaald en hoeveel km's het is naar Pon, maar dat zou (een deel van) het probleem verklaren.
Temperatuur speelt idd een rol zoals ik in je ander draadje ook al schreef, maar dit verschil lijkt me wel erg groot ineens.
 

corsaar

Senior Member
blijft er 300 km over dat is wel erg veel een proefrit van 4a 5 uur !
Of heel lang op de rollerbank !
 
Lijkt me heel normaal dat ze er een aantal proefritten mee hebben gemaakt. Wellicht dat de techneut de auto een aantal keren mee naar huis heeft genomen en terug. Klinkt als klant zijnde misschien niet heel leuk maar ze zullen er toch echt mee moeten proefrijden om zeker te zijn dat het euvel is verholpen. Zeker na deze historie.

Dat mee naar huis nemen deed ik ook heel vaak toen ik nog als chef werkplaats werkzaam was.

En over dat verbruik.... moeilijk iets van te zeggen zo snel. Eerst maar eens volledig inrijden.
Weet je zeker dat het nu langer duurt met op temperatuur komen of is dit een vergelijking met de laatste 2 leenauto's ?
 
Bovenaan Onderaan