Defect 1.2TDI GL :(

NielsW

Lid
Baal met je mee winterbeer.
Zit je zo lang te wachten op je nieuwe auto, ben je zo blij als deze binnen is. Moet je de auto een week missen omdat deze al meteen niet goed functioneert.

suc6 en laat ons weten of je na het :623: nog langer moet :koffie:.
ik hoop dat je na je telefoongesprek de dealer wel kunt :529:.
 
Zo we zijn alweer een week verder zonder enige informatie wat het probleem kan zijn en wanneer het opgelost kan worden. Wel heeft de dealer gebeld dat ik de leen Octavia nog langer mag gebruiken.
Ik houd jullie op de hoogte, iemand anders nog ideeen wat de oorzaak zou kunnen zijn ?
 
Vandaag moest ik de 1.4 TSI Octavia inleveren bij de dealer en heb nu een Fabia GL 1.4 TDI van 2008 als vervangende auto.

Met de monteur gesproken en nog geen idee, ze zijn in gesprek met de technische dienst maar veel onduidelijkheid.

Wat of waar zou ik terecht kunnen met vragen, zit bijna te denken dat ik geen vertrouwen meer in deze Fabia. Zou ik gewoon een nieuwe kunnen vragen ?
 

LenK

Forumguru
zit bijna te denken dat ik geen vertrouwen meer in deze Fabia. Zou ik gewoon een nieuwe kunnen vragen ?
Je kunt een nieuwe vragen, maar een nieuwe krijg je alleen als je bijbetaalt.
Al krijg je 100% gelijk, dan betaal je nog bij omdat je de auto hebt kunnen gebruiken.
En de kans dat je gelijk krijgt is nihil. En in dat geval mag je een nieuwe uitkiezen als je de huidige met veel verlies inruilt.
Klinkt hard maar zo is het helaas wel.
 
Winterbeer,

Gewoon nieuwe vragen, desnoods via het zoeken van publiciteit.
Vinden ze leuk bij Radar, Hart van Nederland, De Telegraaf.
 
Kan me voorstellen dat je het vertrouwen een beetje verliest op deze manier.

Wel heel bizar dat men met de tegenwoordige uitleesapparatuur niet in staat is om het euvel te vinden. Je zou verwachten dat een dealer/PON zich dit ook niet kan veroorloven qua negatieve publiciteit en je auto idd zal vervangen.

Ze kunnen zelf na het oplossen van het euvel de herstelde Fabia toch ook weer verkopen. Tuurlijk verliezen ze er wat op, maar beter dan negatieve publiciteit, of denk ik nu echt te simpel?
 

piair1982

Forumguru
Zover ik het weet moet een dealer binnen een week een oplossing vinden, anders gaat de auto naar de importeursgarage. Dus bij Pon.

Is die optie ook al besproken?
 

FabiaGL

Actief lid
zit bijna te denken dat ik geen vertrouwen meer in deze Fabia. Zou ik gewoon een nieuwe kunnen vragen ?
waarom een nieuwe vragen? een nieuwe heeft ook weer nieuwe kinderziektes. de meeste problemen komen de eerste paar duizend kilometers naar boven en daarna rijd de auto misschien 10 jaar zonder problemen.
 

jbbrans

Nieuw lid
Je moet de dealer de tijd geven om het probleem op te kunnen lossen.

Als er voldoende tijd is geweest, moet je via aangetekende brief, nogmaals een tijd aangeven (bijv. nogmaals 2 weken) waarbinnen ze het moeten oplossen en hierin aangeven dat mocht het probleem nog niet zijn opgelost dat de koop dan ontbonden wordt, op basis van levering van een ondeugelijk produkt en je de totale som, inclusief afleveringskosten, binnen een redelijke termijn (bijvoorbeeld 30 dagen) teruggestort wilt hebben.

Er is een periode dat je vriendelijk tegen de mensen van een bedrijf kan zijn, maar op een gegeven moment moet je zakelijk worden, maar dit is wel een uiterste handeling.

Publiciteit zoeken zou ik niet doen.
 
@piair1982 Ben er vandaag geweest maar de Fabia stond nog gewoon in de garage bij de dealer in Apeldoorn.
Ik neem dit mee om te bespreken maandag..
 
Wat jbbrans beschrijft is de weg die ik ook ooit heb bewandeld om een 2de hands auto die binnen 2 weken kapot ging terug te geven, dit was ook de methode die de consumentenbond en de rechtswinkel aanraadde. Het is de juiste methode en je staat volledig in je recht, maar als het bedrijf je aan het einde nee verkoopt, dan moet je wel bereidt zijn om een civiele procedure te starten, dus controleer ook meteen ff je rechtsbijstand verzekering. Ik had er toen geen en ook geen poen om een advocat in te schakelen, dus ik heb de defecte auto lekker zelf moeten laten maken terwijl de vrienden van Vaartland auto's een lange neus trokken naar deze jongen.:mad:
 
En? Nog steeds geen oplossing?
Ik geloof dat er meer draadjes zijn (2 of 3) met gestrandde Greenlines, waarvan 2 nog geen oplossing hebben/hadden?
Misschien dat degene nog eens een update kunnen geven?
 
Vandaag wederom contact gezocht met de dealer.

Historie:
Auto is middels bestaande appartuur gemeten, alle stekker, relais enz gechecked
Alle stroomschema's en stroomlopen zijn bekeken, en vanuit een nieuwe Fabia enkele onderdelen als test omgebouwd.
Vandaag of morgen komt er nieuwe meetapparatuur inzake de Fabie GL en word dit getest
Al het bovenstaande is gedocumenteerd

Toekomst:
Komt men er nog niet uit, staat er een afpraak dat de auto naar de importeur gaat maandag as.

Over de dealer, er wordt regelmatig contact gezocht met mij, en ik rijd rustig rond in een Fabia HB 1.4 GL

Wat is de uitkomst bij de overige Fabia GL die stil staan ?
 

FredV

Banned
Vandaag wederom contact gezocht met de dealer. Over de dealer, er wordt regelmatig contact gezocht met mij, en ik rijd rustig rond in een Fabia HB 1.4 GL

Inmiddels staat je auto 17 dagen bij je dealer.
Dat is in mijn ogen geen acceptabele wachttijd.
Na 1 of 2 dagen meten moeten ze resultaat hebben en als ze het dan niet kunnen vinden, zou ik zeggen gelijk naar de importeur!
Oke, je hebt een leenauto, maar niet jouw auto!
 
Het is zo'n moeilijke situatie.
Dealer staat zelf ongetwijfeld ook met zijn handen in het haar.
Ken deze situaties helaas ook van hun kant, heb zelf 15 jaar in de dealer werkplaats rondgelopen.
Ondersteuning vanuit de Importeur is er ook niet altijd (heb geen ervaring met Skoda hoor...) , daarnaast is het natuurlijk een geheel nieuw concept waar geen ervaringen mee zijn en blijkbaar ook nog niet alle testapparatuur. Vaak wordt er eerst iets op de markt gebracht en daarna pas de trainingen en gereedschappen.
Ik zou eerder afgaan op het gevoel wat de dealer je in zo'n situatie geeft.
Blijft natuurlijk waardeloos
 

FredV

Banned
De ervaring die ik heb is dat ik voor mn lokale VW-dealer geregeld naar Pon Leusden rijd met auto's met klachten (al of niet op de ambulance). Dat betreft dan VW's waarmee de werkplaats geen raad weet en na raadpleging importeur zonder resultaat zijn gebleven en dan daarheen gaan. Dat is dan meestal na 2 dagen intensief meten en overleg.
Ook gebeurt het dat bij collega-dealers onderling evt benodigd gereedschap wordt geleend.
Vandaar mn advies om nu maar eens de auto naar de importeur te brengen.
 
Ik denk dat na twee dagen echt niet reëel is! Zoals eerder gezegd, het betreft een nieuw model, met nieuwe motor, waar de monteur die er mee bezig is, totaal geen ervaring mee heeft. Het heeft alleen al tijd nodig, om het nodige uit te pluizen, met schema's e.d. en dan nog zoeken waar alle componenten in de auto, en op en aan de motor zitten.
En waarschijnlijk is het een over- en weer verhaaltje tussen dealer en technische dienst van PON. Er gaat gewoon wat tijd overeen bij beide partijen, voor wat de volgende stap in de diagnose is, omdat het voor beide nieuw is.
Maar ben het wel eens dat het ondertussen wel opgelost hadden moeten zijn, en dat de auto eigenlijk dus al bij PON had moeten staan.
 
Bovenaan Onderaan