Defect 1.2TDI GL :(

Afgelopen zaterdag hield de GL in eens in, lampje van de voorgloei en motormanagement gingen aan het pruttel de pruttel aan de kant.
Netjes mijn dealer gebeld en deze vroeg, start hem eens en jawel gewoon starten en geen lampjes.
Na wat boodschappen weer wegrijden en zelfde probleem alleen kon ik wel blijven rijden mits ik niet te veel toeren maakte.
Skoda noodnummer gebeld en rustig naar huis gereden. Inmiddels thuis aangekomen stond de ANWB in 5 min bij de deur.
Na het doormeten kon men ook niets vinden behalve dat mijn Skoda in het noodprogramma loopt en resetten wil niet.
Vol gas levert maar 3000 toeren en dan de begrenser in. Aangeraden om maandag naar de dealer te gaan.

Nu maandag ik start de auto en voila ik rijd weg zonder problemen, beetje gas en turbo schakelt in geen probleem.
Ik werd hartelijk ontvangen om 08:00 bij de dealer, koffie en de fabia aan de testbank. Ik zag mijn GL weer voor de deur staan met de melding, er is iets mis maar we weten ook niet wat de code betekend, we leggen dit neer bij PON/SKODA, bij geen bericht is alles prima anders plannen we iets in. Dus ik met goede moet weer weg, en na 1 km zelfde probleem, lampjes aan en ik weer terug en liet de motor draaien om aantoonbaar te maken.
Monteur kon niet eens wegrijden. Motor deed niets. Van contact en weer starten, probleem weer weg.
Auto staat nog bij de dealer en ik rijd nu tijdelijk in een 1.4TSI Octavia.

Word vervolgd ............
 
Word vervolgd ............

tsjeez.. je zou maar net met het ding op vakantie gegaan zijn...
Zeg anders dat je een nieuwe wilt hebben omdat hij "stinkt" :grin:

Welke kleur had jij gekozen?
Ik hoop voor je dat het euvel snel gevonden wordt, fijn dat je direct een octavia mee kreeg.
 

NielsW

Lid
Daar ligt het niet aan (hoop ik :tongue:)
Kun je binnenkort eens een paar foto's maken winterbeer?
Ben nogal nieuwsgierig, ook naar je bagagenetten.
 
Prima, als ik mijn GL-tje weer terug heb maak ik een paar foto's.
Waar kun je die het beste uploaden ?

ps ik de 1.4 TSI waar ik nu in rijd, rijd erg erg lekker.

en ja de dealer heeft het goed opgepakt, netjes koffie, response ook al was het niet wat ik hoopte "euvel is verholpen meneer"
en direct een leenauto mee.
 
Niet cool, hopelijk is het iets makkelijks, printplaat vervangen en nog jaren rijplezier. Het is dan wel garantie, maar daar zit niemand op te wachten.

Sterkte en hou ons op de hoogte
 

bobby45

Actief lid
dat vond ik ook dus o2 combi

ps ik de 1.4 TSI waar ik nu in rijd, rijd erg erg lekker.

en ja de dealer heeft het goed opgepakt, netjes koffie, response ook al was het niet wat ik hoopte "euvel is verholpen meneer"
en direct een leenauto mee.

wat was de code:koffie:
 
Ik ben niet bij het uitlezen geweest dus ik weet de code ook niet.
De dealer heeft het ook niet tegen me gezegd :(
 
D

Deleted member 2717

Jeetje wat een verhaal..

Succes ermee, ben benieuwd wat de oplossing en uberhaupt de oorzaak zal zijn..
 
Vervelend dat dit je overkomt! Daar zit je natuurlijk niet op te wachten bij een nieuwe auto.

Mijn ouders hebben zo iets dergelijks eens met een Renault Scenic gehad. Ook daar leek het zo te zijn alsof het aantal toeren "begrenst" was. Bij de Renault was het een kwestie van een onderdeel van de boordcomputer vervangen...
 

DaOtH

Nieuw lid
Klinkt als een heel bekend probleem als waarmee met mijn Seat Leon langs de A12 heb stilgestaan. Dealer heeft vanalles bekeken maar kon niets vinden. (natuurlijk) Als ik fora mag geloven is het voor de Leon een niet onbekend euvel.

Hoop eigenlijk dat mijn aanstaande Fabia (nog 2mnd wachten) niet hiermee begint...
 
problemen motormanagement

Terug van Portugal ging ook bij mij bij de Belgische grens het voorgloeilampje knipperen. Aan het rijden merkte ik niets. Bij een benzinestation gestopt en motor laten afkoelen. Na het starten knipperde het lampje niet meer. Met 100 km /uur op de cruise control verder gereden. Tot ik weer gas gaf en ja hoor daar knipperde het lampje weer! Gisteren naar de skoda dealer geweest. Volgens de computer was het een defect in de 'magneetklep van de uitlaat...'
Zegt mij niets. De dealer neemt nu contact op met Pon om het onderdeel te bestellen.

Ik heb ruim 7000 km gereden. Verbruik schommelt rond de 1 op 20 (met airco aan bij 35 graden in de bergen en snelweg ritten met 120-130 km/uur.

Overigens heb ik een ster in de voorruit. Deze moet vervangen worden. Maar bij Carglass leveren ze alleen de ruit zonder antenne. Ze hebben het nagevraagd bij Skoda. Deze gaf aan dat deze antenne niet nodig is. Er zit immers al een antenne op. Wel vreemd, want waarvoor zit deze er dan af fabriek op?
 

corsaar

Senior Member
Dealer heeft vanalles bekeken maar kon niets vinden. ...

Heel bekend, een uur op het scherm kijken en niets zien.
We kunnen niets vinden kom maar teug als er een lampje brand
Zonder brandend lampje is er geen probleem.
Vreselijk irritant is dat. Je zou bijna terugverlangen naar vroeger,
even luisteren paar dingetjes bijregelen en klaar.
 
Gistermiddag rond 17:50 werd ik teruggebeld dat er nog geen duidelijk oorzaak gevonden is en ik nog maar even verder in de Octavia moest rijden.
Bij meer informatie en of hopelijk een snelle oplossing laat ik het natuurlijk weten.
 

Monteurtje

Forumguru
@roppie. Het toerental is bij deze motoren, en bij alle huidige dieselmotoren en de benzine ook dacht ik maar weet niet zeker, begrenst, stationair. Dat hoort zo.
 
Het is al weer bijna een week zonder me geliefde GL..
nog niets gehoord van de dealer, ik zal hem eind van de dag even bellen :(
 
Bovenaan Onderaan