De weg kwijt...!?

JOVOS

Senior Member
Hey Chicco,
Dat eerste is me nog niet opgevallen nee...zal er eens op letten. Bochtverlichting was me wel al opgevallen.
Zeker i.c.m. de mistlampjes die in de bocht ook mee gaan branden vind ik dit een prettige manier van verlichting in de donkere uurtjes.
De SuperB heeft een behoorlijk gespreid licht. Dit in tegenstelling tot mijn vorige auto, een Honda Accord. De Honda had een meer gebundelde lichtbron welke
op lange donkere wegen wel een kilometer weg leek te schijnen. Deze reikwijdte mis ik toch wel hoor.
 

JOVOS

Senior Member
Ik zie nu ook pas dat ik in dit topic nog niet gemeld heb wat er nu mis was met de auto, dit m.b.t. het geluid dat ik hoorde en voelde.
Elders hier op het forum had ik het er al wel over gehad, maar om het ook hier duidelijk te houden zal ik het nog even vertellen...

Na een bezoekje aan de dealer en mijn verhaal aan de monteur had deze al direct al een vermoeden...gecupte banden.
Dus toch...natuurlijk was ik allang blij dat het de bak of zo niet was. Na het stuur wat te hebben gedraaid kwamen de banden beter in het zicht en nu kon ik ook zien wat de monteur bedoelde. Aan de binnenkant van het wiel/band waren facetten te voelen, net of de band daar nier rond was, maar uit allemaal vlakke delen bestond. Ik begrijp nu dat dit dus idd een dergelijk geluid en dus ook gevoel teweeg kan brengen.
Dealer moest even kijken of ze nog goede gebruikte banden hadden liggen, maar ik heb eigenlijk liever nieuwe...
 

Chicco_Himself

Forumguru
Gelukkig dat het niks anders was inderdaad. En mbt de banden... nieuwe banden zijn natuurlijk altijd beter! Voor hetzelfde geld is daar ook weer iets mee (bedoel, waarom zou men ze anders van een auto afhalen). Is natuurlijk alleen de vraag in hoeverre je nieuwe banden kunt "eisen". Let wel even op de profieldiepte en kijk naar de DOT-code op de band zodat ze je niet weet-ik-hoe-oude banden geven.
 
Bovenaan Onderaan