De weg kwijt...!?

JOVOS

Senior Member
Maak me er nog niet druk om...heb een jaar garantie.
Dat is ook de reden dat ik graag iemand anders naar de S2 wil laten kijken en ermee laten rijden.
Iemand met ervaring merkt meteen dingen op die het niet doen of haperen of hoort misschien nog iets anders...
Zal wel niet...want ik hoor het zelf nogal licht...:D

@Chicco_Himself :

Het geluid dat ik nu hoor, daar zit idd wel een licht terugkerend geluid in...ehhh, resonantie is het niet, maar een soort van "rol rol rol" geluid is het wel. Hetgeen mij aangeeft dat het om een draaiend deel gaat. Altijd moeilijk om een geluid te omschrijven he... Je zou het kunnen omschrijven als een aanlopend remblokje...daar heeft t ook el wat van weg. Maar bij mij lijkt het wel vanuit het midden te komen of beide wielen...niet van 1 wiel.
Voel jij de de doorgave ook in je bodemplaat?

Ben zeker benieuwd naar je bevindingen.
 

JOVOS

Senior Member
Ja natuurlijk...:thumbsup:...niet eens aan gedacht zeg...
Is dat te controleren op één of andere manier?
Zonder ze te hoeven demonteren want dat lijkt me nogal risicovol...
 

Chicco_Himself

Forumguru
Het geluid dat ik nu hoor, daar zit idd wel een licht terugkerend geluid in...ehhh, resonantie is het niet, maar een soort van "rol rol rol" geluid is het wel. Hetgeen mij aangeeft dat het om een draaiend deel gaat. Altijd moeilijk om een geluid te omschrijven he... Je zou het kunnen omschrijven als een aanlopend remblokje...daar heeft t ook el wat van weg. Maar bij mij lijkt het wel vanuit het midden te komen of beide wielen...niet van 1 wiel.
Voel jij de de doorgave ook in je bodemplaat?
Zo zou je het inderdaad ook kunnen omschrijven, blijft moeilijk om eea precies uit te leggen... :pieker:
Ja natuurlijk...:thumbsup:...niet eens aan gedacht zeg...
Is dat te controleren op één of andere manier?
Zonder ze te hoeven demonteren want dat lijkt me nogal risicovol...
Zou je niemand kunnen vinden met VCDS dan is het demonteren een optie (hoef je niet bang voor te zijn, was ik toen ik er aan begon ook maar is 100% meegevallen:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/project-led.25610/page-7#post-515846
 

JOVOS

Senior Member
Helaas nog niemand gesproken met VCDS...

Mirror down krijg ik niet werkend...:nono:

Heb de auto gestart, in de achteruit gezet, spiegel naar beneden afgesteld, SET knop op stoel ingedrukt en daarna 2, vooruit gereden, weer achteruit...niets...
 

Frenk21

Forumguru
@JOVOS, werkt bij mij alleen als ik de spiegelknop op R heb staan. Staat deze op L, 0 of verwarming werkt het niet.
Probeer dat eens
 

JOVOS

Senior Member
Je bedoeld de bak waarschijnlijk...spiegel stond altijd al in de R...

Ik denk dat de afstelling gewoon niet goed heeft gestaan.
Heb de spiegel (met schakelhandel in R) zo ver mogelijk naar beneden gezet en opgeslagen in het stoelgeheugen, ook heb ik in maxi-dot de functie voor spiegelverstelling een paar keer gewijzigd van Manual naar Both en terug...en nu werkt het dus wel. Maar wat het nu precies geweest is...:arghh:

Nu alleen de lampjes in de spiegels nog werkend zien te krijgen en dan zijn we er wel denk ik...:D
 
Laatst bewerkt:

Chicco_Himself

Forumguru
Da's super(b) nieuws ! :thumbsup:
Voor de lampjes zou ik de spiegels even loshalen (zie mijn eerdere bericht) en ze even doormeten.
Ook dat komt uiteindelijk goed ;)
 

JOVOS

Senior Member
Over lampjes gesproken...Het volgende viel me deze week 's avonds ook ineens op...
Auto ontgrendeld, Leaving home verlichting ging aan, ik start de auto en wordt vervolgens getrakteerd op een kleine lichtshow en gisteravond weer...:D
Verlichting daalt daarbij, gaat weer omhoog om vervolgens ook nog eens zijwaarts naar buiten en naar binnen te bewegen...ziet 'r wel gaaf uit hoor, maar is dit standaard?
hoort dit zo of is er iets mis?
 

ertromp

Forumguru
Over lampjes gesproken...Het volgende viel me deze week 's avonds ook ineens op...
Auto ontgrendeld, Leaving home verlichting ging aan, ik start de auto en wordt vervolgens getrakteerd op een kleine lichtshow en gisteravond weer...:D
Verlichting daalt daarbij, gaat weer omhoog om vervolgens ook nog eens zijwaarts naar buiten en naar binnen te bewegen...ziet 'r wel gaaf uit hoor, maar is dit standaard?
hoort dit zo of is er iets mis?

Dat was een demo-tje AFS wat op je Suub zit :D

Dat zal elke keer bij de start gedaan worden en is een test of het functioneel is. Zal gebeuren wanneer de licht schakelaar op de "AUTO" stand staat
 

Chicco_Himself

Forumguru
Ziet er leuk uit hè. Vooral als er mensen bij je in de auto zitten die het nog nooit gezien hebben. Ja hoor, een Superb is niet zo maar een auto ;) :yeehaa:

Edit: Alleen jouw volgorde klopt niet. Eerst gaat hij omlaag, dan naar buiten, dan weer naar binnen en vervolgens omhoog ;)
 
Laatst bewerkt:

Chicco_Himself

Forumguru
@JOVOS: trouwens ook al gezien wat je verlichting nog meer doet?
* bij snelheden onder de 50 km/h gaat je verlichting op "breed" staan en iets omlaag. Bij snelheden boven de 50 km/h zie je vervolgens dat de koplampen zich weer verder naar voren richten.
* Bochtverlichting: bij (volgens mij) snelheden tot 50 km/h zie je, als je een bocht maakt, dat de verlichting "meegaat" in de bocht. (kun je goed zien als je bijv 40 km/h rijdt en vervolgens licht naar links/rechts stuurt).
 
Bovenaan Onderaan