De weg kwijt...!?

emiel10

Senior Member
Maar doet CH/LH het niet alleen in het donker? Of heb je het in het donker geprobeerd. Als het goed is werkt dat overdag niet.
 

JOVOS

Senior Member
CH/LH werkt...:cheer:
Heb ik in Maxi-dot eerst uitgevinkt en toen weer aan. Geen reset gedaan.
Wel vreemd dat deze functie zomaar dienst weigert terwijl deze eigenlijk gewoon ingeschakeld staat.

Als je bij LH de auto ontgrendeld gaan de Xenons aan, maar gaan voor het starten al weer uit. Tijd stond op 10 sec. en dat heb ik verlengd naar 30 sec. om zo eens te kijken of de lampen aan blijven tot het starten. Mogelijk kan ik zo teveel aan- en uitschakelen voorkomen...kijken of dat werkt. (zullen tijdens starten toch wel eerst weer uitgaan)Ik wil dit ook liever naar de mistlichten zetten.

Bij HC zet ik de auto eerst uit en dan gaan de lampen ook uit. Als je vervolgens het portier opent gaan ze weer aan en blijven branden zolang ingesteld is.
Is er een mogelijkheid om de lampen aan te laten bij het uitschakelen van de motor en uitstappen zodat ze niet blijven schakelen?

Down light in de buitenspiegels werkt nog niet, kan ik ook niet vinden in Maxi-dot...?

Mirror down functie bij achteruit rijden werkt ook niet. Mogelijk brengt een reset hier wel verbetering.

Footlight dimming functie heb ik ook gevonden :thumbsup:
 

Taffy

Forumguru
Wat betreft mirror down, staat de draaiknop van de spiegel op 'R'
Anders doet hij dat niet idd
 

JOVOS

Senior Member
Jep...staat in R stand.
Inklappen bij uitschakelen van de motor doen ze ook niet. Of kan dit sowieso niet automatisch?
 

Taffy

Forumguru
Je hebt Kessy ( keyless entry) ?!
Heb ik niet, maar als ik afsluit met afstandsbediening en de vergrendelknop iets langer in druk gaan de spiegels naar binnen.
Maar ik dacht dat t ook aan te passen is via de VCDS.
 

JOVOS

Senior Member
@ertromp : zal de lichtinstelling eens terugzetten en weer aanvinken.
Alles wat dan teruggezet wordt is ook enkel wat in maxi-dot zichtbaar is onder licht en zicht?

@Taffy : Kessy = Keyless Entry, Start en exit SYsteem
Super handig dit. Lijkt mij ook veiliger afsluiten i.v.m. scannen van je sleutel door minder leuke Skoda liefhebbers,
maar of dit ook werkelijk zo is weet ik niet zeker.

KESSY heb ik trouwens ook nog wat vragen over...dus andere forumleden met dit systeem aan boord hoor ik graag even:D
 

Chicco_Himself

Forumguru
Woont er misschien een forumlid met Superb ervaring tussen Nijmegen en 's-Hertogenbosch die eens met mijn auto zou willen rijden?
Volgens mij voel ik al iets aan de auto, maar kan het niet thuisbrengen.
Al iemand gevonden cq gevonden wat het "probleem" is/was?
 

JOVOS

Senior Member
Nee, helaas.
Bakkertje woont wel redelijk in de buurt, maar rijdt zelf geen dsg. Ik verdenk de 1e koppeling of iets met wiellagers. Tot de 40 a 50 km voel en hoor ik wat geschaaf. Het lijkt of je over heel grof astfalt rijd met veel bandengeluid en dat gevoel op de bodemplaat. Maar nu doet ie dat ook op glad wegdek en boven de 55 - 60 km verdwijnt het...
 

Chicco_Himself

Forumguru
Dan heb je kans dat je hetzelfde probleem heb dat ik nu ook heb. Meest voor de hand liggende is naar mijn mening óf gecupte banden óf inderdaad de wiellager(s).
Geluid ook vergelijkbaar (althans op dat moment) met een steentje in de band?
 

JOVOS

Senior Member
@Chicco_Himself
Zag je berichtje in je topic...das ook toevallig dacht ik al...
Een steentje of een gecupte band geven een ander geluid. Dat gaat op het toerental mee omhoog en omlaag.
Dit is bij mij niet het geval...
 

Chicco_Himself

Forumguru
Nee klopt, had ik idd anders moeten verwoorden, daarom schreef ik ook "op dat moment". Is inderdaad een monotoon geluid en is niet afhankelijk van de snelheid/toerental.
Misschien een optie, omdat je hem pas hebt en nog garantie hebt, om even langs de verkopende partij te rijden?
Zodra ik morgen iets weet laat ik het hier even weten...
 
Bovenaan Onderaan