Mij lijkt een 6 enkel interessant als je veel autostrade doet. Als stadswagen zal je die 6 amper nodig hebben.Geen 6 bak in de nieuwe Fabia vind ik dan echt wel een misser ..
Rijden/schakelen is een “automatisme”. Uiteraard wist ik dat de faab een 5 bak was maar tijdens het rijden grijp je terug naar automatismes en aangezien ik de laatste 13 jaar meestal 6 bakken gewoon ben , was mijn brein (het weinige dat nog overschiet) er nog van overtuigd met een 6 bak onder baan te zijn.Lekker weer woorden verdraaien ?
Je kijkt van te voren net als dat je je remmen test je verlichting controleert voor je gaat rijden...
![]()
Officieel heb ik de 5bak 95Pk 1.0TSI 3 pitter
Bij VAG techniek geupdate met een fabrieksudate
Maar met me 5 versnellingen totaal geen problemen.
Ach bij de F4 is net als bij de F3 in de 95Pk versie de achterrem een trommel...zou je verwachten dat er een 6 bak ingezet zou zijn.
Als ik de documentatie mag geloven die er nu is dan is deze 3 pitter toch weer aangepast..tov de F3Dus is dezelfde motor die in de nieuwe Fabia zit..
Gewoon de 95Pk versie nemen en daarna een afspraak maken met VAG Techniek om hem wat op te peppen en je hebt een prima wagen met dan voldoende PK's en Nm.Hoewel ik de optielijst en de beperkte motors toch tegen vind vallen.
Dan zou ik de fabrieksupdate van Vag Techniek nemen, dan word de software van een VW Polo met 115Pk ( zelfde blok ) erin gezet.Wordt wel lease bak dus ff kijken of ze dat heel dik vinden