Dacia, het nieuwe Skoda

EdK

Forumguru
Lekker weer woorden verdraaien ?
Je kijkt van te voren net als dat je je remmen test je verlichting controleert voor je gaat rijden...
:sleep::sleep:
 

leon-cupra

Forumguru
Lekker weer woorden verdraaien ?
Je kijkt van te voren net als dat je je remmen test je verlichting controleert voor je gaat rijden...
:sleep::sleep:
Rijden/schakelen is een “automatisme”. Uiteraard wist ik dat de faab een 5 bak was maar tijdens het rijden grijp je terug naar automatismes en aangezien ik de laatste 13 jaar meestal 6 bakken gewoon ben , was mijn brein (het weinige dat nog overschiet) er nog van overtuigd met een 6 bak onder baan te zijn.

en controles … bestuur geen vliegtuig hoor. Starten en vertrekken ja … Als er iets niet werkt ondervinden we dat wel onderweg :tongue:
 

nakharry

Forumguru
Officieel heb ik de 5bak 95Pk 1.0TSI 3 pitter
Bij VAG techniek geupdate met een fabrieksudate
Maar met me 5 versnellingen totaal geen problemen.

Dus is dezelfde motor die in de nieuwe Fabia zit..

Bevalt goed dus?

Diesels wist ik dat ze alleen 5 bakken hebben, maar met de huidige co2 reductie zou je verwachten dat er een 6 bak ingezet zou zijn... Geen idee wat de beweegredenen van VAG zijn.. wellicht is de extra brandstofbesparing minimaal?
 

EdK

Forumguru
zou je verwachten dat er een 6 bak ingezet zou zijn.
Ach bij de F4 is net als bij de F3 in de 95Pk versie de achterrem een trommel...
Dus is dezelfde motor die in de nieuwe Fabia zit..
Als ik de documentatie mag geloven die er nu is dan is deze 3 pitter toch weer aangepast..tov de F3
Maar vanaf morgen gaan we het beleven, kunnen we hem eindelijk op de site van Skoda.nl gaan samenstellen...!!!????
 

moek

Lid
Ik ga vermoedelijk toch een F4 bestellen, vind het een mooie auto. Hoewel ik de optielijst en de beperkte motors toch tegen vind vallen.

Twijfel verder nog over de kleur, is die orange wel wat het lijkt...:)
 

EdK

Forumguru
Hoewel ik de optielijst en de beperkte motors toch tegen vind vallen.
Gewoon de 95Pk versie nemen en daarna een afspraak maken met VAG Techniek om hem wat op te peppen en je hebt een prima wagen met dan voldoende PK's en Nm.

Zelf met de F3C 95Pk bij VT een software update gedaan.
Nog geen racemonster maar wat je net miste met de 95 heb je dan met de update wel.

En stel je ff voor in de meet en greet ! word zeer op prijs gesteld door vele leden
 

moek

Lid
Ja, goed idee. Eerst nog bestellen en dan hopelijk dit jaar nog op de stoep.
Wordt wel lease bak dus ff kijken of ze dat heel dik vinden, ik in ieder geval wel. :cheer:

Wordt denk idd de oranje. Grijs wit zwart zie je al teveel.

Zal me ff voorstellen, goeie tip.
 

EdK

Forumguru
Wordt wel lease bak dus ff kijken of ze dat heel dik vinden
Dan zou ik de fabrieksupdate van Vag Techniek nemen, dan word de software van een VW Polo met 115Pk ( zelfde blok ) erin gezet.
Maw je rijdt dan gewoon met VAG software in je wagen :pieker::koffie:
 

ertromp

Forumguru
c3c4cefb10226b41df0ed1634314c894.jpg

Een Dacia Pickup gespot hier in Antibes FR. Zoiets had Skoda vroegah ook in het programma
 

JeSko

Forumguru
Onze overbuur heeft er ook zo eentje gehad, die trok daar continu veel te zware dubbelassers met zware belasting mee, en dat dingetje bleef maar gaan.
 

JeSko

Forumguru
Sorry @nakharry :shutup: die SUV's verblinden mij in men lage tokkie superb, of ze willen me over de snelheidsdrempels duwen, laatst had ik er eentje die me op men gezicht leek te willen slaan omdat ik aan 20 over een drempeltje moest :deuk:

Heb algemeen niks tegen Suv's hoor, zijn ook fatsoenlijke chauffeurs bij, maar ik heb toch de meeste road rage gekend met suv rijders, they hate me :D
 

EdK

Forumguru
Ach het heeft veel weg van een uitgerekte RoomsteR

Maar het dakdrager systeem is echt een simply Clever systeem...
 
Bovenaan Onderaan