Dacia, het nieuwe Skoda

leon-cupra

Forumguru
Terug on topic, Dacia doet het gewoon prima.. In en onderweg naar de Ardeche is echt een heel groot percentage van de auto's een Dacia. Op de Route du Solei rijden heel veel Fransen in een Dacia en in de Ardeche rijden ook veel bewoners een Dacia en zie je heel veel Dacia dealers.. zelfde in Bretagne en Normandie. Was tien jaar geleden wel anders.
Is wss omdat je er op gelet hebt dat je er plots veel ziet rijden. Gisteren weesten gaan zwemmen met het gezin. Om de terugweg van ongeveer 5km er ook twee gezien. Net omwille van het Dacia topic. Had er wss anders ook nooit naar gekeken.
De ene was zo dat speciaal oranje, het huidig model. Front is wel mooi. Hedendaags. Absoluut niet het gezicht van een “budgetwagen”. Zijkant zijn er voor mij onderdelen die esthetisch niet kloppen. Achterkant geeft mij niet dezelfde indruk als de voorkant.
Daarna naast een blauwe duster aan de lichten gestaan. Wou even binnen kijken hoe het interieur was maar zou teveel opvallen … :pardon:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, ik zit momenteel ook in Zuid Frankrijk en het is niet normaal hoeveel Dacia's je hier ziet. Saillant detail: net al geldend voor auto's in het algemeen, zijn het meest diesels. Bij ons niet eens meer opgenomen in het gamma
 

leon-cupra

Forumguru
Weer zoiets .. zie je nooit naar de reclame op tv. Terwijl ik aan het lezen ben op het forum .. wat hoor ik .. op tv de reclame van de nieuwe duster :deuk:
Voor de geïnteresseerden in BE : 11 en 12 sept opendeurdagen. Garantie tot 5 jaar :jaja:
Zouden er bij Dacia ook een hapje en een drankje aangeboden worden op opendeurdagen of is het “kinneklop” bij budgetmerken:D
 

nakharry

Forumguru
Ze maken in Nederland reclame voor een Dacia met Bi-Fuel @leon-cupra . Nu rijdt ik tevens al 13 jaar in een oude dame met Bi-Fuel (Fabia Combi 1.6 Sport op LPG) met bijna 250.000 km op de teller... en ik moet zeggen mocht de oude dame binnenkort aan vervanging toe zijn is het wellicht een optie als 2e auto ...

Nieuwe Fabia vind ik erg aan de prijs... vanaf prijs in Nederland 19.890,- en dan heb je de meest kale uitvoering met een 1.0 95 pk met handbak (5 versnellingen).. Moet er nog voor 2.200 in G3 Lpg tank in...

95 pk is prima.. maar waarom een 5 bak als we zo met het milieu bezig zijn allemaal en waarom geen 6 bak als optie in de prijslijst ? :pieker: Vind m wel heel mooi geworden trouwens.. :thumbsup: Wellicht binnenkort maar eens een proefrit voor de lol..
 

leon-cupra

Forumguru
Ga samen met Edk. Krijg je mss nog volumekorting :D:D

De reclame was specifiek voor de opendeurdagen. LPG is hier niet echt ingeburgerd. Wat nadelen aan. Niet elke tankstation heeft LPG. Sommige parkings mag je niet binnen.

en de bi-fuel is toch gewoon 6 bak . Zie foto … 6 versnellingen vooruit (die van de achteruit moet ik nog even zoeken in de optielijst :deuk:)
8E6C8F99-D26E-4577-9058-39BB26D5AF27.jpeg

Ook even nagekeken voor de sandero. Ook gewoon 6bak
 

leon-cupra

Forumguru
Is toch een goede tip? :arghh:
waarom denk je dat LMs goede prijzen krijgen … meerdere wagens tegelijkertijd bestellen.
Moet jij toch weten Edk, als keiharde onderhandelaar :tongue::tongue:
 

nakharry

Forumguru
Met geen 6 bak bedoelde ik niet de Dacia maar de nieuwe Fabia @leon-cupra ....

Dus je krijgt weer meer voor minder bij Dacia.. zelfs een 6-bak :deuk:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Dit moet je toch even beter uitleggen hoor Harrie Nak , hij gaat je echt niet begrijpen....
Beide wagens zijn natuurlijk onder de 100PK in zijn beleving.....:maakmegek::maakmegek::deuk::deuk::cheers:
 

leon-cupra

Forumguru
Ok, was duidelijk van mijn melk doordat het vermogen minder dan 100pk was :pardon:
Niet goed gelezen :banghead:

in de Faab van mijn schoonvader zit ook een 5bak. Onlangs daar nog eens een ritje mee gemaakt .. zocht ook op bepaald moment naar zijn 6 …. Bijna in R gezet :D
 

EdK

Forumguru
:banghead::banghead::banghead:

Waarom denk je nou dat die cijfertjes bovenop die pook staan ???
En als die tot 5 gaan dan is er geen ik zeg GEEN 6

:banghead::banghead::banghead:
 

nakharry

Forumguru
Onze huidige Fabia 1.6 perst er 105 pk uit en dan zal 95 pk uit een 1.0 voor een hatchback niet genoeg zijn ?

Geen 6 bak in de nieuwe Fabia vind ik dan echt wel een misser ..
 

EdK

Forumguru
Officieel heb ik de 5bak 95Pk 1.0TSI 3 pitter
Bij VAG techniek geupdate met een fabrieksudate
Maar met me 5 versnellingen totaal geen problemen.
Yeti had er 6 en vond het alleen maar vermoeiend

Nu de bedrijfs Caddy met een 2.0TDI is het ook nog gewoon 5 bak...
Ach vloegel was het 4 versnellingen en was het heel wat als je wel 5 versnellingen had
En dat spelletje is nu met 6
En over wat jaren dan hebben we helemaal geen versnellingen meer.....
Rijden we met een frequentieregelaar op de motor......:lezen:
 

leon-cupra

Forumguru
:banghead::banghead::banghead:

Waarom denk je nou dat die cijfertjes bovenop die pook staan ???
En als die tot 5 gaan dan is er geen ik zeg GEEN 6

:banghead::banghead::banghead:
Tijdens het rijden kijk ik naar de baan en niet naar de pook … als jij dat wel doet, ben ik blij dat ik jou nog nooit ben tegen gekomen :tongue:

tja 5 of 6 … macht der gewoonte. Mijn laatste 5 bak is zeker van 13 jaar geleden. Daarna altijd 6 bak of automaat gereden.
 
Bovenaan Onderaan