Ik vraag me af wat het belang is om de ingestelde snelheid nog eens een keer extra te kunnen aflezen, naast de analoge klok en de actuele snelheid in de maxidot, simpel omdat die met elkaar zullen overeenkomen (behalve als je net aan een stijging of daling begint, dan zal die weergegeven actuele snelheid kortstondig wat terugvallen of oplopen).
De echte actuele snelheid - het nauwkeurigst benaderd op de satnav - vind ik veel belangrijker, want op basis dáárvan stel ik mijn cruisecontrol in, of bij. Bij 124 echte km/u zullen de analoge en maxidot-aanduidingen (en in auto's die dat hebben: ook die "ingestelde cc-waarde") allemaal dezelfde hogere waarde aangeven, meest zo tegen de 130.
Dat groene lampje in de klok is wat mij betreft wel handig als reminder dat-ie aanstaat. Met de aftermarket VDO-Tempostat die ik in een aantal opvolgende auto's heb gebruikt tot er in 2002 in mijn eerste Skoda een affabrieksCC zat, had ik zo'n aanduiding niet. Voelde destijds wel als een verbetering en ik vind het nog steeds voldoende.