Cruisecontrol weergave op Maxidot

hemi24

Forumguru
Weet iemand of het met VAG-COM mogelijk is de cruisecontrol weergave ook bij een O2 FL weer te activeren in het Maxidot. Onderstaand een foto (Golf 6) ter verduidelijking wat ik bedoel.

dsg-51877.JPG


Ik zag bij het filmpje over het activeren van Needle Sweep in een O2FL dat de optie wel in de lijst voorkomt: http://www.youtube.com/watch?gl=NL&v=T4mtwPekM10

Andere vraag is of het mogelijke is de "Auto-resume" van de Cruisecontrol te activeren in de O2FL. Ik heb een Audi A3 gereden die deze functie wel had en bij het overschakelen netjes weer de cruisecontrol oppakte.

Wie weet meer..?!?
 

Darkside

Forumguru
Moet zeggen dat ik deze optie niet mis in mijn O2. Er wordt keurig een groen icoontje weergegeven boven de tellers dat CC geactiveerd is.
En wat bedoel je precies met "Auto-resume".
Als ik de CC op 120 zet. En hem daarna er af haal (bv file). Kan ik daarna gewoon op de resume knop drukken (bovenste switch op de hendel). En de auto pakt de CC weer op en accellereerd naar de 120 km/u.

PS: het plaatje is ook behoorlijk 'maxi'
 

hemi24

Forumguru
Het kan handig zijn dat je kunt aflezen op welke snelheid de CC is ingesteld, zodat je niet in een 60 km/h gebied naar 135 km/h accelereerd, omdat dit de laatst ingestelde snelheid is, maar dat is persoonlijk.
Vraag is of het te activeren is middels VAG-COM...

Wat Darkside omschrijft is inderdaad de standaard funcitonaliteit van "Resume".
Wat ik met "Auto-resume" bedoel is volgende:

Als je bijvoorbeeld 90km/h in de 4e versnelling rijdt op de CC en je schakeld vervolgens over na de 5e dan pakt de CC automatisch weer op bij het laten opkomen van het koppelingspedaal. Althans zo werkte het bij de Audi A3 1.8 TSI Cabrio waar ik anderhalf jaar geleden in heb gereden.
 

Darkside

Forumguru
Ahh ok mooie functie. Maar heb er nog nooit van gehoord.
Gelukkig heb ik nu DSG en geen last meer van koppeling intrappen.
Maar zou wel graag Active CC hebben (met resume functie in files/stoplichten)
 

RobPG

Lid
@darkside: met een DSG heb je toch een soort active CC. Gewoon na het weer op gang brengen van je kar even de resume toets indrukken, gaat-ie automatisch versnellen en uiteraard daarbij opschakelen. Erg handig hoor.

Rob
 

adjego

Actief lid
Als je inderdaad zorgt dat je boven 30 km/u uur zit, kun je de CC al weer activeren...:D
 

hemi24

Forumguru
is de grens de snelheid of de ingeschakelde versnelling? Net boven de 20 km/h in de "2" pakt 'ie bij mij al op, terwijl 'ie bij 30 in de eerste weigert.
 

RobPG

Lid
Het snelheidsregelsysteem (SRS) houdt de ingestelde snelheid, hoger dan 30 km/uur
(20 mph), constant, zonder dat het gaspedaal hoeft te worden ingedrukt. Dit gebeurt
natuurlijk alleen maar in de mate waarin motorvermogen, resp. motorremvermogen
dit mogelijk maken. Met behulp van het snelheidsregelsysteem kunt u - vooral op

lange afstanden - de ’gaspedaalvoet’ ontlasten.

CC zou dus pas vanaf 30 km/u geactiveerd moeten kunnen worden. Of de ingeschakelde versnelling een rol speelt lees ik niet. Is niet ondenkbaar dat in de 1e wat nutteloos is en dan daarom niet de CC wordt geactiveerd. Bij een DSG is D1 sowieso maar heel kort aan zet, wordt al heel rap doorgeschakeld.
 

hemi24

Forumguru
Ik zou zeggen: probeer het eens uit: DSG in "manueel" en kijken wat er gebeurt.

Gisteren bij langzaam rijdend verkeer wederom geconstateerd: bij 20km/h in 2e versnelling laat de CC zich gewoon activeren...
 

RobPG

Lid
Ha ja zeg, DSG en dan manueel schakelen... :grin: Maar geloof je direct hoor. t Is maar wat ik uit de handleiding dacht af te kunnen leiden.

Rob
 

hemi24

Forumguru
Met al de voorhanden kennis op dit forum, nog altijd geen antwoord op de vragen zoals oorspronkelijk gesteld:

  1. Weergave ingestelde CC-snelheid op Maxidot;
  2. Auto-resume CC bij overschakelen;
 
Ik heb de weergave van de cruisecontrol in maxidot wel kunnen activeren bij mijn Fabia
Module 17 Instruments
Adaptation
Cruise control in display (dacht dat dit de naam in de lijst was)
van inactive naar active zetten
Als je nu gaat rijden en CC staat standby dan komt dit op de plek te staan van de totaal km stand in Maxidot
 

hemi24

Forumguru
;) Gelukkig, ik dacht al dat ik erover heen zat te kijken, maar idd, staat niets over het gevraagde...
 

ertromp

Forumguru
Vag-com:

Display the speed set for the cruise control in the bottom left corner of the MFD:

- enter module 17 - Instruments
- click 10 - Adaptation
- select channel from the drop-down menu and scroll downwards until you find Cruise Control Display
- select "Active" from the new value drop-down meny
- click Do it!
 
Bovenaan Onderaan