Cruisecontrol weergave op Maxidot

adjego

Actief lid
Het verschil in snelheid ziet er erg slordig uit vind ik zelf, dit vind ik zelfs een reden om de optie weer uit te zetten. Want zet je de MFI informatie op je Maxidot ook op 'snelheid', dan wijkt deze ook weer af van zowel je CC-snelheid als je snelheidsmeter. Deze 'digitale' snelheid ligt trouwens wel erg dicht bij je snelheidsmeter (wat logisch is).

Eerst nog maar weer even zoeken of er ergens een offset ingegeven kan worden.

De digitale snelheid is hetzelfde als de snelheid die de snelheidsmeter aangeeft. De snelheid die weergegeven wordt als CC-snelheid, is de niet-verhoogde snelheid. Dit is bijna een geeikte snelheid aangezien die van de ABS sensoren af komt.
 

Witte Yeti

Actief lid
De digitale snelheid is hetzelfde als de snelheid die de snelheidsmeter aangeeft. De snelheid die weergegeven wordt als CC-snelheid, is de niet-verhoogde snelheid. Dit is bijna een geijkte snelheid aangezien die van de ABS sensoren af komt.

Wat Adjego hier vertelt kan ik beamen. Ik rijd nu zo'n 2 maanden rond met de geactiveerde CC en de snelheid die door de CC wordt aangegeven komt overeen met mijn navigator. Wat de snelheidsmeter en de snelheid in je Maxidot aangeeft wijkt bij de standaard banden minstens zo'n 5% af. Met mijn winterbanden (iets kleiner) is de afwijking nog groter.
 

nomad

Senior Member
Ik heb vandaag mijn nieuwe opgehaald en gelijk naar mijn wensen aangepast. Ook deze feature stond op het lijstje, maar ondanks dat ie geactiveerd is, krijg ik geen weergave op de maxi dot.
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Voor de PFL-isten onder ons: is er geen mogelijkheid dit ledje erop te solderen? dacht dat ik eens ergens een fotootje gezien had dat het symbool in tellerplaat wel aanwezig is.
 

hemi24

Forumguru
na modeljaar 2006 is het aanwezig en werkend, als oranje lampje, dus misschien kun je de klokkenwinkel uitwisselen?
 
hoi...heb een Fabia 2 combi greenline bj 2012....ik krijg de cruisecontrol weergave niet op maxidot weergave display niet te zien....iemand tips hoe en wie het gelukt is?
 

ertromp

Forumguru
hoi...heb een Fabia 2 combi greenline bj 2012....ik krijg de cruisecontrol weergave niet op maxidot weergave display niet te zien....iemand tips hoe en wie het gelukt is?
hoi.......mooi zo'n Fabia 2 uit 2012..................dat is jammer.....................Je hoort bij ingeschakelde cruise control in je dashboard een groen lampje te zien met een pijltje. Je krijgt bij je F2 niet de ingestelde snelheid te zien in je maxidot waar dit topic over gaat
 
oké...jammer. las dat het bij sommige wel tezien zou zijn....vandaar mijn controlevraag :). is er wel een reden waarom het bij sommige wel te zien is?
 

EdK

Forumguru
Mijn Yeti heeft het bv niet maar me bedrijfs caddy kon het weer wel !

En je zou het eerder andersom verwachten
 
oké....ik dacht als het bv bij fabia 2 wel te zien zou zijn op display....moet het toch op alle fabia 2 te zien zijn met een maxidot display. of zijn e verschillend per soort type. bv die van mij is dus type 5J.
 

piair1982

Forumguru
hier hoe ik het heb
81f6b5090314313ad4befa4b70d458d4.jpg
 

EdK

Forumguru
ik dacht als het bv bij fabia 2 wel te zien zou zijn op display....moet het toch op alle fabia 2 te zien zijn met een maxidot display.
Tsja was het VAG leven maar zo simpel.
Is bij mijn Yeti dus niet mogelijk maar bij diverse 1,2TSI yeti's bleek het bij een meeting wel mogelijk te zijn.
Het is maar net welke modules er in de wagen gepropt worden vanuit de fabriek
 
Bovenaan Onderaan