Cruise control

fanSkoda-VW

Donateur
ACC valt mij in het gebruik tegen.
Een auto haalt je in en gaat vlak voor je naar rechts, binnen de instelde afstandsmarge. Dan remt je auto af en komt je achterligger akelig dichtbij.
Ook in bochten en zo is vaak je voetje (nou ja, voet) op het gaspedaal noodzakelijk.

Maar vreemd dat er wel een limiter in zit en geen CC. dat was eerst toch andersom? Wel een CC, maar geen Limiter.
Mijn F3C had dat n.l. Net als de F2C en F1C.

grtss
 

Monte Deppy

Forumguru
@Richard Atteveld
Ik begrijp dat, heb zelf geen acc in mijn truck maar ik mis het wel. Ik vind het niet zo'n probleem, zou mijn acc op 84 zetten en we komen er vanzelf.

@fanSkoda
Je hebt diverse standen t.o.v je voorganger als je die op de kortste stand zet dan zal het minder vel en/of korter reageren.

Sowieso kom je in het dagelijks verkeer een hoop idioten tegen met relatief weinig verkeersinzicht. Dat in de ankers gaan van je acc is ook het gevolg dat men tekort voor je invoegt.

In de tijd dat ik op de weg zit heb ik merkbaar het klimaat zien veranderen. We gunnen elkaar het licht in de ogen niet.

Dus hoe relaxter je achter het stuur kunt zitten hoe beter!

(Bullshit mode on!)
Dus lekker filmpje kijken, je haar doen, of een goeie bak make-up op je gezicht smeren. Eindeloos what's appen...

You get my point:tegek:
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Monte Deppy ik schreef: "binnen de instelde afstandsmarge". Ik gebruik dat knopje wel, maar als zoveel klachten hier: Jammer dat het iedere keer weer opnieuw ingesteld moet worden. En idd, soms merk ik dat ik het vergeten ben als eentje invoegt.

grtss
 

EdK

Forumguru
CC is een heerlijke optie die ik dagelijks zoveel mogelijk gebruik, zakelijk en prive
ACC het zit op me F3 en t had er van mij niet op gehoeven, meer ergenis dan gemak is mijn mening.

En kan je dealer hem niet ombouwen met CC dan zou ik even contact opnemen met VAG Techniek.
Toko die meer kan dan een VAG dealer...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vind de ACC erg fijn. Je moet er wel wat mee "spelen"; in bepaalde situaties er even afhalen, zonodig beetje gas bij, dan werkt het (voor mij) perfect als een soort "human-machine interface". Als ik nu met onze Up rijd met CC, ervaar ik dat echt als een stap terug
 

jesse_s93

Donateur
@Monte Deppy ik schreef: "binnen de instelde afstandsmarge". Ik gebruik dat knopje wel, maar als zoveel klachten hier: Jammer dat het iedere keer weer opnieuw ingesteld moet worden. En idd, soms merk ik dat ik het vergeten ben als eentje invoegt.

grtss

Moet dat wel iedere keer opnieuw ingesteld worden? Volgens mij kun je onder de instellingen van ACC in het menu van bestuurdershulpsystemen een vinkje zetten bij laatsgekozen afstand en daaronder uit een drop down menu de gewenste afstand kiezen.
 

Rallye

Forumguru
@hemi24 Bij de meeste gaat de ACC tot 160……
@fanSkoda Mijn ACC staat altijd op de kortste afstand (via de VRS-knop met persoonlijke instellingen, volgens mij). Ik heb dat nog nooit opnieuw hoeven doen.

Ik vind de ACC met name op 80- en 100-km/h wegen fijn. Je keutelt gewoon achter anderen aan asl inhalen niet mogelijk is. Op de snelweg moet ik meer zelf doen als met een CC, vooral omdat de ACC niet weet wat ik wil gaan doen (even minder afstand houden als ik ga inhalen bijvoorbeeld).
 

hemi24

Forumguru
@hemi24 Bij de meeste gaat de ACC tot 160…

klopt bij mij ook, maar naast ACC en limiter, heb ik nu ook de mogelijkheid om voor de reguliere CC te kiezen, en die laat zich wel tot 210 km/h instellen…

Handig voor op de Duitse Autobahn, maar vooral in de winter als de ACC dienst weigert omdat de radar bedekt is door sneeuw of ijs..!
 

Rallye

Forumguru
Ah, dat is inderdaad een meer recente versie, waarbij ik boven de 160 wellicht liever ACC zou hebben dan CC, mogelijk zelfs helemaal geen cruise control. Maar goed, we raken wat off topic.
 

Skoda_plezier

Actief lid
Handig voor op de Duitse Autobahn, maar vooral in de winter als de ACC dienst weigert omdat de radar bedekt is door sneeuw of ijs..!

Ik heb sinds februari een Fabia Combi met DSG7 en ACC. Wie kan mij inlichten hoe dat zit met sneeuw en ijs op de radar. Ik begrijp dat de radar denkt dat je “nogal kort” op je voorligger zit en je daardoor waarschijnlijk tot stilstand laat komen. Hoe gaat de auto reageren, zijn er instellingen die je anders kunt zetten. Hoe weet ik of ik ook een standaard CC kan instellen ipv ACC.
Kortom, manual heb ik nog nooit open gehad, maar ik leer hier graag van jullie.
 

Bakkertje

Forumguru
@Skoda_plezier Bij sneeuw geeft ie bij mij een foutmelding op de sensor en werkt de ACC niet meer.
De afstand op 0 zetten gaat in mijn geval niet (ook niet bij de vorige auto's met ACC)
 
Ok, ik heb zelf geen acc op de Fabia maar wel in de truck en als ik hem dat op nul zet kan ik wel de cc gebruiken. Misschien is dat in een personenauto anders geregeld
 

Rallye

Forumguru
Klopt. Ik kan drie afstanden instellen, waarbij Sport de kortste is. Nul kan niet. Bij een storing, zoals een blad voor de sensor, is de ACC niet te gebruiken. Je hebt ook geen CC meer.
 

Skoda_plezier

Actief lid
Thanks voor de info. Goed om te weten dat dan de (A)CC niet meer werkt. Weet jij de tekst van die foutmelding, of gewoon een keer een papiertjes ervoor houden en kijken wat ie doet?!
 
Bovenaan Onderaan