Cruise control

Goedemiddag, ik ben Richard en nieuw hier. Nu heb ik gelijk een vraag, wij hebben sinds gisteren een Fabia combi ambition uitvoering uit 2017, maar de cruise control werkt niet en de begrenzer wel. Is er iemand die weet hoe dit mogelijk is? Mvg Richard
 

Bakkertje

Forumguru
Heb je een hendel zaoals hieronder?
fabia-cruise-control-hendel.jpg


Aan de onderkant zit dan het knopje om te wisselen tussen cruise control en limiter.
Bovenop op on zetten uiteraard en dan moet ie het gewoon doen als je op de (uit mijn hoofd) set / - knop drukt..
 
Heb je een hendel zaoals hieronder?
Aan de onderkant zit dan het knopje om te wisselen tussen cruise control en limiter.
Bovenop op on zetten uiteraard en dan moet ie het gewoon doen als je op de (uit mijn hoofd) set / - knop drukt..

Nee ik heb een hendel zonder dat knopje aan de onderkant
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Monte Deppy

Forumguru
Ok, als je trouwens een citaat plaatst kun je daaronder meteen je bericht schrijven;)

Maar als je de auto net een dag hebt dan heb je misschien nog wel garantie toch?

Of als je de auto bij een particulier gekocht hebt dan zou hij/zij je toch enigszins wat opheldering kunnen geven als er daar al een probleem is.
 
Maar degene die met de computer de auto uit kan lezen is met vakantie, best wel makkelijk als je maar een iemand heb die dat kan. Maar de garagehouder heeft mij verzekerd dat het voor elkaar komt
 

Monte Deppy

Forumguru
Ik ben hier niet echt de professional vergeleken met andere, ben natuurlijk bereid te helpen!

Probeer de zoekbalk ook eens m.b.t CC.

Waarschijnlijk nog wel meer dingen wie je misschien leuk vind!;)

En dan zijn we over 2 weken vanaf nu jouw auto aan het Pimpen met 22" velgen en airride en een nieuwe wrap met veel te opvallende kleuren en tevens een geluidsinstallatie waar de honden geen brood van lusten!

Dus je bent gewaarschuwd :D:D
 

Monte Deppy

Forumguru
Maar degene die met de computer de auto uit kan lezen is met vakantie, best wel makkelijk als je maar een iemand heb die dat kan. Maar de garagehouder heeft mij verzekerd dat het voor elkaar komt


Zal waarschijnlijk maar klein dingetje zijn.
Als de garage zegt dat het goedkomt dan even geduld hebben denk ik;)

Maar er zijn mensen die er meer verstand van hebben dan ik. Dus wellicht krijg je nog meer antwoorden!;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn eerste cruisecontrol was een VDO Tempostat, achteraf ingebouwd in mijn zakelijke Audi80 van 1988 (ja dûh, af-fabriek CC's vond je toen alleen bij amerikaanse auto's) en vervolgens overgebouwd in de opvolgers: Audi80 van 1992, VW Polo van 1995. Heeft in totaal 14 jaar dienst gedaan, totdat ik in 2002 mijn eerste Skoda (F1c 1.4mpi) kreeg en die had de CC van huis uit al meegekregen.

Ik kan rustig zeggen dat ik er sinds 1988 aan verslaafd ben - en ook erg gelukkig met de huidige versie die zijn eigen hendeltje heeft waarmee je naar keuzen in stappen van 1 of 10 km/u kunt aanpassen.
 
Ik vind een cc ook een must, maar adaptive vind ik persoonlijk wat minder. Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik het op de truck heb en dan ineens nog maar 78 rijd ofzo:facepalm:. Ga morgen ff praten bij de garage:dankje:
 
Bovenaan Onderaan