Cruise control

Doortje

Nieuw lid
De laatste tijd functioneert mijn cruise control niet . Na het herstarten van de auto doet hij het weer normaal. De O2 heeft nu 45K gelopen. M.i. is het te vroeg voor dit soort storingen.

Is hier iemand mee bekend?
 

ougie

Forumguru
Heb ik ook gehad, zatum toen in de schakelaar o.i.d. Er is een hele nieuwe handel op gekomen. Voor de garantie over is wel effe laten checken dus.
 

zuldian

Nieuw lid
Hmm de mijne heeft ook af en toe dit eufel. Zal dit bij de volgende onderhoudsbeurt eens aankaarten.
 

Mick

Actief lid
Ook mijn cruise control werkt niet meer, en vorige week is hij dan ook aan de computer gehangen, en daar kwam uit dat de complete linker hendel vervangen moet worden. Is een vaker voorkoment probleem zij men. Mijn vorige VW Golf met 225000 km had hier geen last van.
Even een afspraak maken , en een uur later kan je weer de weg op.
 

Marz

Nieuw lid
Dit is een probleem wat vaker voorkomt bij de O2.

Vandaag de auto naar de dealer gebracht voor z'n 60K beurt en ik had hetzelfde euvel. De dealer zei dat de hendel vervangen moest worden en dat dit vaker voorkwam. Dit viel bij mij onder garantie en wordt door de dealer geclaimd bij de importeur.

Ondertussen werd er telefonisch een afspraak met een andere klant gemaakt en die had ook hetzelfde euvel.

Gewoon ff terug naar de dealer en alles komt goed!
 
kolomschakelaar snel kapot

Mijn Otavia heeft bij ongeveer kilometerstand 10.000 ook dit euvel gehad, onder garantie is de kolomschakelaar vervangen. De dealer waarschuwde om het knopje bovenop de schakelaar, waarmee je de cruise-control aan- en uitzet, maar zo weinig mogelijk te gebruiken. Buiten de garantie is zo'n vervanging toch een dure grap, eigenlijk zou het VW-concern gedwongen moeten worden een duurzame oplossing te bieden, zo'n schakelaar moet toch gewoon een 200.000 km meegaan?
 
:ot:Ik heb nu een tijdje in de Audi A3 en A4 mogen rijden. Die cruise control werkt wel veel lekkerder. Bij de Skoda moet je je rem of koppeling gebruiken om de cruise control (tijdelijk) uit te zetten, bij de Audi is dit niet en ook bij mijn vorige auto de Peugeot 307SW was dit niet zo. Je kon dan de hendel gewoon even naar achteren duwen of op de hendel drukken waardoor de cruise control "eraf" ging. Zou wat dat betreft (en da's meer on-topic :winkie:) een goede vervanging zijn voor de huidige cruise control hendel en functionaliteit.
 

Wallie

Lid
:ot:Ik heb nu een tijdje in de Audi A3 en A4 mogen rijden. Die cruise control werkt wel veel lekkerder. Bij de Skoda moet je je rem of koppeling gebruiken om de cruise control (tijdelijk) uit te zetten, bij de Audi is dit niet en ook bij mijn vorige auto de Peugeot 307SW was dit niet zo. Je kon dan de hendel gewoon even naar achteren duwen of op de hendel drukken waardoor de cruise control "eraf" ging. Zou wat dat betreft (en da's meer on-topic :winkie:) een goede vervanging zijn voor de huidige cruise control hendel en functionaliteit.
Je kan bij Skoda ook het off-schakelaartje een stukje richting off drukken (niet helemaal off, nog voor de 'klik' gaat ie er al af)... gaat ie er ook (tijdelijk) af.
 

Ericpeeke

Actief lid
Ook ik heb hetzelfde probleem gekregen, net twee weken na afloop van de garantie. :( Ik kan er geen pijl op trekken wanneer het gebeurt, en na opnieuw starten doet de cruisecontrol het weer even. Heb het twee weken geleden gemeld bij de 30.000 km beurt, en ze zouden er naar kijken. Blijkbaar konden ze niets vinden, want het probleem is niet opgelost (net zo min als het probleem van het regelmatig met veel gepiep uitvallen van de achteruitrijsensoren). Moet ik er toch weer speciaal voor langs de dealer...

Ik vind het wel enigzins verontrustend dat na twee jaar al diverse elektronische problemen beginnen op te treden. Mijn Octavia zal toch niet in Frankrijk zijn gebouwd? :eek:
 
Je kan bij Skoda ook het off-schakelaartje een stukje richting off drukken (niet helemaal off, nog voor de 'klik' gaat ie er al af)... gaat ie er ook (tijdelijk) af.

Hmmm, werkt inderdaad best goed. Een prima alternatief. Bedankt voor de tip Wallie. :xyxthumbs:
 
heb ook pas handle vervangen, knipperlichtgeluid bleef doorgaan, heel irritant
voordat sommigen zich afvragen of dit niet off-topic is: dit is tevens de handle van de cruise

ik vind het niet normaal dat zoiets al na 120dkm kan, maarja....
het kost de wereld niet
 

Dolf

Actief lid
Is bij de O2 wel het geval, het knopje boven op de linkerhendel een klein tikje
geven en de CC slaat uit.
Het knopje helemaal naar voren drukken en de CC staat constant uit( je kan dus niet meer de snelheid vastzetten.
 
Is bij de O2 wel het geval, het knopje boven op de linkerhendel een klein tikje
geven en de CC slaat uit.
Het knopje helemaal naar voren drukken en de CC staat constant uit( je kan dus niet meer de snelheid vastzetten.


O, je bedoelde het knopje en niet de hele hendel.
Ik las het verkeerd. Dat is ook wat Wallie al eerder opmerkte. Dat werkt inderdaad prima als alternatief.
 
Is bij de O2 wel het geval, het knopje boven op de linkerhendel een klein tikje
geven en de CC slaat uit.
Het knopje helemaal naar voren drukken en de CC staat constant uit( je kan dus niet meer de snelheid vastzetten.

Mijn dealer waarschuwde mij na de vervanging van de kolomschakelaar juist om dat tikje tegen het knopje niet te geven omdat de schakelaar daar gemakkelijk kapot van kan gaan.
 

LenK

Forumguru
:biggthumpdown: Ja daag. Ook maar geen richting aangeven dan want dat gaat die handle kapot en vooral in de 1e versnelling blijven rijden anders...
En hoho van de handrem afblijven :471:
 

Migliore

Senior Member
Ik heb pas ook al één keer dit euvel gehad!
Omdat ik er al over had gelezen op dit forum, ging ik niet gelijk uit mijn dak, maar vond het wel hoogst irritant. Ik ben maar even langs de kant gegaan om te herstarten en sindsdien heb ik het probleem niet meer gehad!
Mijn O2 heeft overigens pas 53000 KM gelopen.
 
Bovenaan Onderaan