Cruise control

Mick

Actief lid
Is je hele koplamp unit vervangen? Dan is allicht de spanning eraf geweest (accu eruit) waardoor de boordcomputer gereset is.

Het is namelijk allemaal computergestuurd, en niet met een kabeltje ofzo.

Wat kan er nou werkelijk kapot aan zo'n kolomschakelaar? Er zitten 2 knopjes op met 4 functies.

Nee, alleen de lamp is vervangen. Echt simpel te doen. Binnen 5 minuten. Wel wat anders dan mijn golf hiervoor.
 

Henny

Actief lid
Vandaag ook de hendel vervangen van de cruise control.
Ik had al tijden heel af en toe last van uitval, maar dan deed ie het weer daarna. En aan/uit ztten hielp bij mij niet!
Auto heeft 33.000 gelopen en is van januari 2006. Buiten garantie ......
En monteur zei 2 weken terug nog dat het 3 jaar was de garantie, maar dat bleek dus 2 jaar te zijn.
Bij Rijnwoud Rotterdam vertelde men dat ze speciaal een schrijven van Pon hebben gekregen, waarin staat de er na de 2 jaar geen hendels onder garantie worden vervangen ... Mij werd wel 20% korting aangeboden, maar dat is van de dealer uit.
Heb ik wel aangenomen, maar ik ga zeker Pon aanschrijven. Belachelijk natuurlijk dat zoveel klachten ermee, niet een terugroepactie teweeg hebben gebracht. Is ook belachelijk natuurlijk dat de dealer voor deze fabrieksfout zou moeten opdraaien.
Ik had dus bij de eerste keer uitval moeten reageren (binnen 1 jaar was dat). Maar als je daarmee bij de garage komt, dan is er niks te merken, dus hoe zou dat moeten? En hoopte, ondanks deze discussie hier, dat het bij mij verder niet zou gebeuren.
Enfin, iemand anders met ervaring met Pon?
 
Ik heb a.s. woensdag een afspraak bij mn dealer omdat mn cc regelmatig kuren heeft.
En heel vreemd...mn achterbumper laat los daar waar hij uitkomt bij de wielkas.
Bumper staat ca 2 cm los van de carroserie.Ze gaan hem warm maken en weer terug zetten waar hij hoort (zegt men).

Gr,

Aaron
 

Henny

Actief lid
Heb nu kontakt gehad met Pon en ben teruggebeld.
Het is zo dat er op de cruise-control hendel eenverlengde garantie is gekomen van 3 jaar!
De dealers zouden daarvan op de hoogte moeten zijn gebracht. Die van mij wist dat dus niet, maar dat wordt nu geregeld!

Misschien dat anderen nu ook hun geld kunnen terughalen.

Lijkt een beetje op het verhaal (aantal jaren terug) van de naar benenden vallende ruiten...
 
Ook mijn CC werkt regelmatig niet, tot op heden redt ik me ermee. Soms zet ik de auto uit en start ik de auto even opnieuw, dan werkt hij de hele rit als vanouds.

Vooral met wisselende weer lijkt hij er last van te hebben. Toch laat ik hem wel vervangen. Ik rijd altijd op de cruisecontrol.
 

Henny

Actief lid
Ook mijn CC werkt regelmatig niet, tot op heden redt ik me ermee. Soms zet ik de auto uit en start ik de auto even opnieuw, dan werkt hij de hele rit als vanouds.

Vooral met wisselende weer lijkt hij er last van te hebben. Toch laat ik hem wel vervangen. Ik rijd altijd op de cruisecontrol.


Inderdaad gewoon proberen voor garantie. Ook 3 jaar lijkt me vreemd aangezien er enorm veel rpoblemen mee zijn, dus lijkt me dat je wel kan spreken van de fabricagefout. De oude in mijn O1 had trouwens nooit problemen tot de ruim 60.000 km toen ie werd gejat. Maar het zal weer goedkoper gemoeten hebben ....
 
Gisteren APK gehad.

En gelijk de hendel van de cruise control vervangen.
Ik had aangegeven dat ie het af en toe niet deed. Ze zouden hem uitlezen en indien nodig vervangen (maar alles was al klaar om deze te vervangen).
 

Falcon

Donateur
Geldt dit trouwens voor auto's uit een bepaald bouwjaar. Als ik zo even kijk rond 2005 en 2006?
 
Daar lijkt het wel op ja. Mijn nieuwe O2 heeft nergens last van.

De mijne (2007) wel iets: ik denk dat tot nu toe de cruisecontrol een stuk of vier keer uitgevallen is. Er zit geen patroon in en is dus niet te voorspellen. De laatste drie maanden is het niet meer voorgekomen.
 

Captain Hook

Forumguru
Met de cc-handel heb ik eigenlijk nooit problemen. Maar wel de handel aan de rechterzijde van het stuur. Vooral de up/down toetsen om door de menuopties te wandelen doen het af en toe niet. Of hij springt gelijk twee stappen verder.
En da's nou weer het irritante, dan gaat het weer een week goed, en dan plotseling weer een dag dat er geen land mee te bezeilen is.
Je raadt het al, iedere keer als ik bij de garage kom, werkt het prima.
 

L-X

Lid
Waar de mijne regelmatig 'last' van heeft (of eigenlijk eerder ikzelf) is dat ie de topsnelheid na het gebruik van 'cancel' soms niet goed lijkt te onthouden. Stel hij staat op cruise 140, dan 'cancel', stukje wisselende snelheden tuffen in de rij, en dan tuimelaar bovenaan klikken voor hervatten dan gaat ie soms maar weer tot 130 ofzo, terwijl ik niet opnieuw de cruise heb ingesteld. Herkenbaar voor iemand?

Oh, en ik bedoel natuurlijk 120 en 110
icon14.gif
 

Vfrans

Nieuw lid
Dat de CC handel bij een VAG product regelmatig dienst weigert is een bekend verschijnsel. Ik heb, voordat ik de Octavia kocht, 4,5 jaar gereden in een VW Touran en hier heb ik in totaal 4?? keer de CC handel moeten laten vervangen, gelukkig is dit altijd netjes door mijn dealer opgelost zonder dat ik moest betalen. Ook ik had regelmatig last van een weigerende CC schakelaar die het na uitzetten van het contact daarna gewoon weer deed dit lees ik bij diverse Skoda rijders hieronder ook, mijn advies is gewoon naar de dealer gaan en een nieuwe CC schakelaar laten monteren. Persoonlijk vindt ik het onbegrijpelijk dat VAG hier nog steeds geen goede oplossing voor heeft gevonden dit probleem is nl. al meer dan 5 jaar bekend bij hen!!
 
Tot nu toe heb ik nog geen last gehad met het uitvallen van de cc. Ik heb wel al de gewoonte (vanaf het begin al) om de cc via het ontkoppelingspedaal uit te zetten en gebruik dus enkel maar de tuimelschakelaar aan de linkerzijde. (Het half "wieletje" bovenaan heb ik nog nooit aangeraakt!)

Greetz, :bye:
 

jurjen

Lid
Ik heb wel al de gewoonte (vanaf het begin al) om de cc via het ontkoppelingspedaal uit te zetten

Zo'n pedaal heb ik niet.

Wel een nieuwe schakelaar na kuren vanaf ca 55.000km, waar overigens bij het knopje bovenop tekst staat: "on-cancel-off", dat stond op de oorspronkelijke hendel niet. Kosten niet bekend, is leaseauto.
 
Zo'n pedaal heb ik niet.

Wel een nieuwe schakelaar na kuren vanaf ca 55.000km, waar overigens bij het knopje bovenop tekst staat: "on-cancel-off", dat stond op de oorspronkelijke hendel niet. Kosten niet bekend, is leaseauto.


Dit heb ik ook op mijn "half wieleke" staan; en toch gebruik ik het nooit. Heb ondertussen 57.000km gereden zonder problemen met de cc (en deze wordt dagelijks meermaals gebruikt)

Grtz :bye:
 
Bovenaan Onderaan