Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

vleier

Forumguru
Erg jammer dat in huize Jansen de keuze is gemaakt om een standaard bak te rijden (lees VW Passat) en dat er een nieuwe keuken moet komen, anders was ik diegene geweest die in een "opgevoerde" SII L&K rond ging rijden......soms zit het mee en soms zit het tegen :thinking:

Dan ga je toch ergens geld stelen. Oud ijzerboeren ofzo. Je oude auto had die ervaring in i3dergeval al wel.:thumbsup:
 

turboturbo

Forumguru
Hoezo heeft de motor op z'n kloten gehad?

Ik heb begrepen dat motoren juist niet per se vooruit gaan op de dagelijkse 'inspanning' in het NL verkeer (sukkeldrafjes in de file woon-werk verkeer). Nee - laat een auto lange (vakantie)ritten maken. Liefst ook goed belasten (bergen, en/of caravan) en daar blijft een motor goed bij (slibt minder dicht/ vervuilt minder)
(Dit heb ook wel eens als oplossing gehoord van iemand die last had van olie verbruik: was een weekje met caravan op pad geweest en daarna was het over)

Voorts wordt ongeveer unaniem gesteld dat tuning, mits goed gebeurd, nooit kwaad kan. En dat zelfs oude motoren / hoge km standen geen kwaad kunnen. Waarom zou het dan in retrospect dan nu tóch niet zo'n goed idee zijn geweest?

Tot slot. Zo'n 3.6 zes cilinder heeft toch zát reserve?

KORTOM: die motor is juist prima ingereden!!! :jaja:
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Want, hoe vaak heeft Corné het gas er echt (en voor langere tijd) op gehad?
Zware klappen zal 'ie in de versnellingsbak ook niet gekregen hebben, want de DSG schakelt (en vooral) koppelt heel snel en efficient.

Weinig Peter en wanneer wel uitsluitend bij warme motor. Menig auto zal zich zo'n baasje wensen.
DSG gaat als een mes door de warme boter, bewust heb ik niet voor het extreme schakelprogramma van dsg-dokter.nl gekozen, daar was overigens ook een kevlar racekoppeling voor nodig.
 

bobbl

Forumguru
Hoezo heeft de motor op z'n kloten gehad?

Ik heb begrepen dat motoren juist niet per se vooruit gaan op de dagelijkse 'inspanning' in het NL verkeer (sukkeldrafjes in de file woon-werk verkeer). Nee - laat een auto lange (vakantie)ritten maken. Liefst ook goed belasten (bergen, en/of caravan) en daar blijft een motor goed bij (slibt minder dicht/ vervuilt minder)
(Dit heb ook wel eens als oplossing gehoord van iemand die last had van olie verbruik: was een weekje met caravan op pad geweest en daarna was het over)

Voorts wordt ongeveer unaniem gesteld dat tuning, mits goed gebeurd, nooit kwaad kan. En dat zelfs oude motoren / hoge km standen geen kwaad kunnen. Waarom zou het dan in retrospect dan nu tóch niet zo'n goed idee zijn geweest?

Tot slot. Zo'n 3.6 zes cilinder heeft toch zát reserve?

KORTOM: die motor is juist prima ingereden!!! :jaja:[

Ik doel meer op de aandrijflijn, die is uitgelegd voor 260 paarden en daar zal best een ruime marge op zitten, maar 170 paarden meer is een klap meer!
 

Fmoon

Forumguru
En hoe meer er hier aandacht aan word besteed hoe moeilijker de dealer het gaat krijgen op deze manier. Je weet uiteindelijk toch nooit wat je precies koopt, ook niet als die nieuw is. Alles kan stuk.
 

s-line

Forumguru
Zo is het, de dealer weet het en wat hun er mee doen is hun probleem verder.
Gewoon een stage 1 tuning zou ik niet eens melden bij inruilen.
 
Laatst bewerkt:

Octavia32

Forumguru
Datzelfde zou ik ook doen met een schroefset (in mijn geval street comfort van KW) die zet ik gewoon maximaal omhoog.

En de demping naar comfortabel
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Mooi was die tijd..... :pieker:


Ondertussen is de sound gereduceerd, de compressor kit gedemonteerd, originele spruitstukken, downpipe er katalysatoren weer terug geplaatst en de OEM motor en DSG software weer ingeladen. Binnenkort het OEM onderstel er weer onder en dan mag de Kodiaq wat mij betreft komen :jaja:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan