Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Hallo Skoda vrienden en vriendinnetjes,
eindelijk na 10 weken ongeduldig wachten was het dan afgelopen zaterdag zover. (17 november 2012) :)
Pontificaal midden in de showroom onder een laken stond daar mijn nieuwe speeltje op me te wachten....
De adrenaline gierde door mijn lichaam toen het laken er vanaf ging..... volgens mijn vrouw liep ik te stralen als een klein kind (haha) :D
Het was extra spannend omdat ik nogal kiesk(l)eurig ben....
mijn vorige S2 was zwart metallic en dat vond ik een schitterende kleur, maar omdat er verder qua model nog geen echte veranderingen waren heb ik toch maar gegokt op een andere kleur, die mede bepaald werd door het L&K pakket, het dashboard, stuur, DSG pook, bekleding is daar bruin, dus heb ik voor Magnetic Brown Metallic gekozen...., er was dus een aardige stressfactor hoe dat er uit zou gaan zien.... Nu is kleur natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind het zeer geslaagd! bij donker weer is het bijna zwart en gepoetst in het zonnetje chocolade bruin.
na de nodige uitleg, foto's en andere plichtplegingen was het dan eindelijk zover dat al rochelend de V6 tot leven geroepen werd, wat een heerlijk geluid!
kort voordat ik de auto ophaalde had ik nog met een nieuwe Audi A6 gereden ook met sportonderstel net als op de Superb, om wat vergelijkings materiaal te hebben.... ik kan jullie melden dat de Superb met deze motor niet meer op een Skoda lijkt maar op een topklasse auto en de Audi A6 qua comfort het nakijken geeft en ik voor mezelf ook heel blij dat ik de auto gekocht heb met m'n verstand en niet alleen m'n hart gevolgd heb!
het rijden.... De auto stuurt best strak, was ik niet gewend met m'n vorige S2! en wat een soepele en krachtige machine en wat een geluid! ik heb het niet over dikke decibellen hoor maar over een schitterende brom of zoef wat ver uit het vooronder vandaan komt, of je nu super relax wegrijd of iets sportiever, dat geluid icm de snelheid van de verplaatsing is gewoon zwaar kicken.
De wegligging is prima, wat mede te danken is aan de 4x4, wielspin is verleden tijd, overhellen in bochten is minder aanwezig, deinen op hogere snelheid is ook niet echt aan de orde en toch super(b) comfortabel!, watskebeurt? komt dat nu alleen door dat sportonderstel of zijn er in de afgelopen 4 jaar wijzigingen aan het onderstel uitgevoerd? want deze limo lijkt in de verste verte niet op mijn vorige S2. Een KW schroefset zit overigens nog in de pijplijn om optisch nog wat beter voor de dag te komen. ;)
Ik heb bijna 500 km mogen genieten afgelopen weekend daardoor staat de tankmeter nu diep in het rood, want hij lust best wel een slokje! maar dat weet je op voorhand als je zo'n aankoop doet, hij heeft nu eenmaal niet voor niets een G label..... dus je hoort mij hier niet klagen over het verbruik, want de funfactor maakt alles goed! Ik heb voor de aankoop nog ff getwijfeld of ik toch niet voor de 2.0 TSI moest gaan nadat ik daar ook in proefgereden had, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb, want wat een enorm verschil....
Toch ben benieuwd of er ook nog negatieve kanten zijn.... 1 minpuntje maar misschien is dat wennen vind ik de navigatie maar ja TomTom is nu eenmaal de beste en dat wist ik, de tv maakt dat anderzijds weer goed, misschien niet veilig maar wel geinig ff het journaal kijken on the road, of zoals mijn vrouw gisteren boer zoekt vrouw..... haha
Dit was het eventjes voor nu, later volgt er vast nog meer!
foto's zijn te vinden in het album Superb II of in mijn persoonlijke album wat als het goed is voor iedereen zichtbaar is.

Met vr. gr. Corné
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met deze schitterende bolide! De kleur is ook werkelijk fantastisch kan ik je uit ervaring vertellen...! Uiteraard is kleur een kwestie van smaak, maar als je eens iets anders wilt en toch voor een erg chique uiterlijk gaat, is magnetic brown een heel goede keuze.

Geniet er van de komende tijd!
 

CDK

Forumguru
Leuk verhaal!
Heb je nog wat foto's van je aanwinst?
Veel plezier ermee!

dankjewel gaat vast en zeker helemaal goed komen!!! :)

zoals onderaan in mijn post aangegeven,
foto's zijn te vinden in het album Superb II of in mijn persoonlijke album wat als het goed is voor iedereen zichtbaar is.
 

CDK

Forumguru
Vette bak! Zijn die nieuwe logo's nu standaard?

thanx dat is het zeker!
nieuwe logo's zijn helaas niet standaard, maar van de achterklep van de citygo maar ze passen uiteraard wel zowel op de sedan als op de combi ;)
 

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met deze schitterende bolide! De kleur is ook werkelijk fantastisch kan ik je uit ervaring vertellen...! Uiteraard is kleur een kwestie van smaak, maar als je eens iets anders wilt en toch voor een erg chique uiterlijk gaat, is magnetic brown een heel goede keuze.

Geniet er van de komende tijd!

dankjewel voor je leuke reactie! genieten gaan we volop!!
 

___JC___

Forumguru
Schitterende machine! Kleur is netjes, velgen ook. Ik zou zelf alleen dat V6 en 4x4 van de achterkant laten halen. Vind ik zelf niet mooi en ze komen er vanzelf achter wat je rijdt. :)
 

CDK

Forumguru
Schitterende machine! Kleur is netjes, velgen ook. Ik zou zelf alleen dat V6 en 4x4 van de achterkant laten halen. Vind ik zelf niet mooi en ze komen er vanzelf achter wat je rijdt. :)

dankjewel voor je reactie, ik heb er over nagedacht om dat te doen, bij mijn vorige S2 had ik geen typeaanduiding, maar deze keer dacht ik... ach het mag best gezien worden dat dit ook mogelijk is terwijl er Skoda op staat ;)
 

LT83

Forumguru
Wat een schitterende auto! Heel veel plezier en veilige km-ers toegewenst, maar dat zal vast goedkomen :D
 

Skoody Boo

Actief lid
Deze auto verdient m.i. nog een foto buiten met wat zon op een goede locatie (wellicht zijn de herfstkleuren net te ver heen maar met wat zoeken lukt het misschien), en misschien nog belangrijker: iets met geluid, al kan het beter zijn dat te doen als hij wat meer is ingelopen.

V6 4x4 moet je er op laten staan natuurlijk. Dan is het ook duidelijk als je als chauffeur in de relaxte mood ben die ook bij de auto past. Juist dat "kunnen zonder moeten" mag gezien worden.

Er was trouwens iets geroepen over nummerborden bij een Citigo-topic. Veel belangrijker dan bij deze auto kan het op dit forum niet worden denk ik. Dus misschien moet je daar nog even wat aan doen.
 

___JC___

Forumguru
Ik snap nooit waarom andere mensen per se moeten weten waar je in rijdt. Volgens mij kan zo een plaatje alleen maar negatieve gevolgen hebben. Petjes die je uit willen dagen bij het stoplicht of mensen die m graag willen "lenen zonder terug geven"...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan