Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha. Ik moest erg mijn best doen om je auto even te kunnen bewonderen. :)

Herkende je wel snel.
Perfecte mix tussen sportief, stijlvol en exclusieviteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
En ik lees zoveel verhalen dat chippen van een turbo-loze motor vrijwel geen nut heeft. Dan moet ik toch eens achter mijn oren krabben als ik het verschil in vermogen zie?

Het verschil is minder opzienbarend als wat met een turbomotor kan, maar als er ook andere aanpassingen zijn (goed luchtfilter, goede uitlaat), kan het nog best eens goed uitvallen.

Topwaardes zijn een leuke bijkomstigheid, vooral de driveability neemt zo enorm veel toe! Met de twee onderste non turbo's in mijn handtekening heb ik prima ervaringen met het finetunen!;) Het lijkt gewoon of je een grotere motor hebt, dat is de simpelste omschrijving.:)
 

CDK

Forumguru
@sNielz, nogmaals dank! Het is idd een mix van alles wat, ben er ook nog steeds mee in mijn nopjes :)
 

CDK

Forumguru
@MaRco2, behalve de tuning zit er ook een K&N inleg luchtfilter in, verder volledig origineel, als ik het uitlaat systeem zou veranderen is het mogelijk om net boven de 300pk uit te komen, op MIVW stond een Duitser met een S2 3.6 met 304pk, maar voor mij is het prima zo.
 

MaRco2

Forumguru
@MaRco2, behalve de tuning zit er ook een K&N inleg luchtfilter in, verder volledig origineel, als ik het uitlaat systeem zou veranderen is het mogelijk om net boven de 300pk uit te komen, op MIVW stond een Duitser met een S2 3.6 met 304pk, maar voor mij is het prima zo.
:thumbsup:

Van de week riep ik in het Rotterdamse iets over een bruine Superb 3.6 en het schijnt dat je de enige bent (of daar verkocht of in Nederland) :D.
 

CDK

Forumguru
:thumbsup:

Van de week riep ik in het Rotterdamse iets over een bruine Superb 3.6 en het schijnt dat je de enige bent (of daar verkocht of in Nederland) :D.
klopt idd, heb hem bij RijnWoud gekocht, was daar idd de enige in deze uitvoering, veel zullen er niet zijn in NL, want de meeste mensen die zo'n auto kopen komen niet voor een Skoda, maar persoonlijk vind ik een Skoda voor mij de enige optie, kwaliteit, luxe, zeeën van ruimte en naar verhouding betaalbaar voor wat je er voor terug krijgt. :jaja:
 

MaRco2

Forumguru
Lang bewaren en koesteren. Vroeger (toen ik nog geen rijbewijs had) was ik helemaal wild van de Toyota Crown 2.8i, ook zo'n muurbloempje. Overigens zijn daar er nog best wat van geweest achteraf gezien (en nog altijd tientallen in NL).

Een beetje iets voor stille genieters.:)
 

MaRco2

Forumguru
:D Probeer er maar eens 10 bij elkaar te krijgen! Er zijn mensen die liever een eigen keuze volgen wat niet altijd het meest voor de hand liggende is.

Denk ook maar eens aan de Hyundai XG30, Mitsubishi Sigma, Honda Legend, Opel Senator, Nissan Laurel, Renault Vel Satis, Citroen C6, ga zo maar door.:jaja: Vroeg of laat worden ze klant bij me.:yeehaa:
 

ertromp

Forumguru
@MaRco2: mooi dat je naar Varsseveld komt want dan zie je live dat een Superb2 Hatchback niet in de categorie "muurbloempje" valt. Super auto's en zeker als je het wat persoonlijk maakt zoals Corne of een Pendragon ect.
En onze mooie Skoda's zijn later allemaal super gewilde klassiekers :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
:D Zo bedoel ik het ook, gaat natuurlijk over een topmodel die enorm veel kostbaarder en voller is dan een gangbare versie en niemand die het ziet bijna. Dat maakt het juist leuk, zie de genoemde voorbeelden.
Als je een 530i of A7 hebt o.i.d. kijken mensen heel anders naar je (kan positief of negatief zijn), dan kun je beter stil genieten (soms letterlijk).

Niemand valt het op dat er iets speciaals langs komt of staat, behalve kenners. Daarom koesteren (eigenlijk over 15 jaar met 20.000 km zou het helemaal een unieke youngtimer zijn) en bewaren.

Dergelijke auto's verdwijnen te veel.
 

CDK

Forumguru
vandaag de RS pedalen gemonteerd en achter nog een cm lager gezet, spoiler komt er definitief niet op helaas, de kwaliteit laat te wensen over :(

zo was het
rese5y2a.jpg

en zo is het nu
hasazupy.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan