Connect volledig uitschakelen

Topic in 'Karoq' gestart door vanturenhout, 05-04-2018.

1. EdK

EdK Forumguru

Ach vroegel wist de buurt al genoeg over je....
    Was je moeder bij de slager geweest en de groenteman ...
    Kreeg je de volgende dag de vraag van de buren of de hutspot met klapstuk gesmaakt had ???
    Tsja aagje de buuf was ook in de beide winkels waar me moeder was geweest..

En tsja dat vonden we dan weer wel heel gewoon.... maar dit is alleen maar doorgezet en erger geworden
    En we vinden het nog normaal ook.....:pieker::pardon:

Beauri vindt dit leuk.

2. Beauri

Beauri Forumguru

Ook ging haar kleding nog even over de tong, en had ze alweer dezelfde schoenen aan en
    dat haar van der, ze moest nodig eens naar de kapper..... dorpsmentaliteit, daar heb je
    tegenwoordig buiten de dorpen minder last van, als je thuis dood ligt moet je eerst vreselijk gaan
    stinken voor ze je vinden:(

En nee...... persoonlijk vind ik hoe je tegenwoordig in de gaten gehouden wordt niet gewoon,
    zogenaamd voor de goede dingen, maar het is niets meer en minder dan te kijken hoe ze je het best
    kunnen plukken zonder er al te veel moeite voor hoeven te doen.

Ik begrijp je boodschap, maar de jeugd is lui en zeer gemakzuchtig en zien de gevaren nog niet,
    en ik ben bang dat ze veel te laat wakker worden en dat dan een hoop zaken niet makkelijk meer
    terug te draaien zijn.

Ja.... verdacht als je niet meedeed aan Facebook, Twitter en andere A sociale media, ben dan zeer
    verdacht, doe niet mee aan die troep.

DigiD, iets van "onze" :tongue: overheid, is ook zoiets waar ik niet veel vertrouwen in heb, die Jan
    met de Korte achternamen in onze regering willen steeds meer computers aan elkaar koppelen,
    hebben ze allerlei smoezen voor, maar we weten allemaal dat ze graag met 1 druk op de knop
    je betaalrekening willen overschrijven naar hun eigen zakken en dan is het wel zo makkelijk
    als ze kunnen zien hoe ze dat het makkelijkst kunnen doen.

Zelf denk ik dat het mijn tijd nog wel zal uitdienen, al gaat het tegenwoordig wel erg snel
    met de bemoeienis:arghh:

"je zal er mee moeten leren leven."

Dat is nu net de mentaliteit waar "ze" op hopen, je lui en gemakzuchtig in de handen laten vallen
    van dat soort ongedierte. Zij bepalen dan op een gegeven moment wat ze wel en niet geven, maar
    vooral wel waar je voor moet gaan betalen, nu lijkt nog veel gratis, ook al wordt je doodgepest
    met reclame, voor kwaliteit zul je toch gaan betalen.

Er zijn heus nog wel mensen die hun telefoon echt uit kunnen zetten indien gewenst, die niet Googlen
    om daarmee dat nieuwsgierige aagje in zijn behoefte te voorzien en weten hoe je annoniem over
    het hele internet kan surfen. Het kost iets meer moeite, maar de niet luie en niet domme mens komt
    toch vaak wel een stukje verder in het leven dan de gemakzuchtige drol die zich bij voorbaat al laat
    doorspoelen.

Het is de gemakzucht van velen en het onwetende dat het allemaal mogelijk maakt dat er met je gesold
    wordt, bewust of onbewust.

Ik kies liever zelf wat ik wel en niet wil, en wil graag betere info dan die je van de meeste bedrijven krijgt,
    wil graag zelf ook nog die grijze cellen laten werken zolang die het nog doen.

Er lopen veel zombies rond, vaak te herkennen als ze rondlopen met een scherm[je voor hun neus
    maar met dat onzichtbare bord voor de kop.:jaja:

fanSkoda vindt dit leuk.
  3. Beauri

Beauri Forumguru

Dat heeft ons de geschiedenis ondertussen al een beetje geleerd.:(

Blijft de vertrouwensvraag: ja, VW heeft gesjoemeld met de diesel, maar vertrouw je nu ook niet meer wat ze zeggen over de module?

"Ze" zeggen zoveel, maar nergens keiharde garanties en de software koekenbakkers hebben overal
    achterdeurtjes voor, dus als ik eerlijk ben, nee ik heb weinig vertrouwen in die module en ben bang
    dat het een apparaatje wordt dat niet alleen de eigenaar van de auto ten dienste is, maar vooral
    een toevoeging is om derden ten dienste te zijn. Voor dat "gemak" moet je een abbo nemen, maar geld
    stinkt niet..... dus als "ze" er ook nog op andere wijze aan kunnen verdienen....

Straks maar even een mailtje naar mijn dealer dat ik dat kastje niet wens en over het reeds ingebouwde
    stukje hardware nog wat vragen heb, want als de software veranderd......

Niet alle veranderingen zijn verbeteringen.

Ik, of beter ik denk dat ik dat eventueel laat doen, heb nog wat te knippen en te verwijderen:jaja:

4. MichaelD

MichaelD Nieuw lid

Ik ben wel fan van skodaconnect echter hoe werkt dit precies?
    Ik dacht dat het dmv mijn telefoon verbinding maakte.. echter was mijn auto voor reparatie na de dealer en thuis kon ik zien waar de auto geparkeerd stond, verbruik gegevens, en of de autodeuren open of dicht waren..

Mijn telefoon was thuis.. en heb geen simkaarthouder in mijn dashboardkastje..

Toeteren en knipperen heeft nooit gewerkt bij mij en zie ik ook niet meer ik de app update terug.

Alvast bedankt.

5. Rallye

Rallye Forumguru

Zag je dat via Skoda Connect of via de MijnSkoda-app?

Wellicht had, als het toch via Connect gaat, de dealer je auto aan zijn wifi hangen?

6. Rayzman

Rayzman Actief lid

Voor positie deuren open gesloten enzo heeft de auto een eigen data verbinding. Echter voor infotainment online, dus verkeersinfo, brandstofprijzen, nieuws weer moet je zelf voor de data verbinding zorgen. Dat kan via hotspot of eigen Sim in de auto.

7. Beauri

Beauri Forumguru

Ergens fan van zijn maar niet weten hoe het werkt en wat de eventuele inbreuk
    op je priveleven kan zijn is in mijn ogen niet echt slim, maar de gemakzucht van de
    meeste mensen maakt het voor bedrijven steeds makkelijker om je te kunnen
    monitoren.

De bedenker van dit systeem wil niet afhankelijk zijn van iemand zijn telefoonverbinding
    en heeft een eigen telefoonverbinding in je auto gemonteerd, hier kunnen ze te pas en
    te onpas gebruik van maken om gegevens te verzamelen die voor hen belangrijk zijn,
    in het geval van de VAG doen ze dat via het Vodafone netwerk.

En de fan mag tegen betaling meekijken maar zijn auto uithangt en of de deuren
    gesloten dan wel open zijn, leuk ook voor de wederhelft, die kan ook zien of de
    piepers al op het vuur kunnen of dat je nog ergens in de file staat.

Toch wel een veilig gevoel dat mama VAG zo goed op je past en je meld dat je vervoer-
    middel weer naar de dealer mag voor een beurtje, je zou het zelf toch eens vergeten......

8. EdK

EdK Forumguru

Tsjaaa vreemd gaan is er niet meer bij dan.....:cry::pardon:

9. Rallye

Rallye Forumguru

@Rayzman Dus een beetje Skoda heeft drie dataverbindingen:
    1) MijnSkodamodule (verborgen sim);
    2) Skoda Connect (verborgen sim); en
    3) Skoda Connect Infotainment (eigen sim of via je telefoon).

Me name die tweede komt mij niet bekend voor. Ongeacht de privacy-discussie hierboven zou de auto dan ook als je je niet gemeld hebt bij Connect data doorgeven? Is dat met ingang van 2017 of later en op welke modellen? Heb je een linkje?

10. Rayzman

Rayzman Actief lid

De tweede is care Connect en ik heb geen idee of die actief is wanneer je er niet voor aangemeld bent.

11. Alf

Alf Nieuw lid

Begrijp ik dus goed dat je 1 en 2 niet met een menu uit kunt zetten? En dat 3 niets doet als je hem niet gebruikt?
    1) MijnSkodamodule (verborgen sim);
    2) Skoda Connect (verborgen sim); en
    3) Skoda Connect Infotainment (eigen sim of via je telefoon).

Dan dus bij 1 en 2 sim-kaarten verwijderen als enige/goede/makkelijke oplossing. En bij APK nr 2 weer even terugzetten.
    Waar zitten die SIMs? In Octavia? En in Scala?

12. Rallye

Rallye Forumguru

Voor 1) belooft Pon dat niets wordt doorgegeven als je de module niet activeert. Je kunt de module ook laten verwijderen. De SIMkaart van 2) schijnt vast verbonden te zijn met je navi, dus verwijderen zal niet gaan. Niet activeren dus, wellicht even checken wat de privacy policy van Connect bij niet-activeren is. Waarom zou je die SIM voor de APK terug willen zetten? 3) is inderdaad het makkelijkst.

13. Alf

Alf Nieuw lid

OK, dank u!

Waarom zou je die SIM voor de APK terug willen zetten?
    Omdat een werkend emergency-call systeem een APK-item is bij modellen waar die service verplicht is . .

14. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Mijn skoda module zit of achter de tellerklok of links onder het dashboard. Kabeltjes volgen en je hebt hem er zo uit.

15. Alf

Alf Nieuw lid

Super . . tnx!

16. Rallye

Rallye Forumguru

Of alleen een reparatieadviespunt? https://aftersalesmagazine.nl/wijzigingen-regels-apk-per-20-mei of is er sinds vorig jaar weer iets veranderd?

17. Alf

Alf Nieuw lid

De-activeren van ongewenste functies kon/kan ook altijd d.m.v. zekering trekken? Heeft de nieuwe Scala nog zekeringen? Zijn de schema's/tekeningen bekend?

18. EdK

EdK Forumguru

Volgens mij zitten er in de Scala alleen nog maar aardlekautomaten in , dit ivm de veiligheids voorschriften.....:pieker::pardon:

Antera, fanSkoda en hemi24 vinden dit leuk.
  19. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Niet zomaar zekeringen gaan trekken mits je graag storingen wenst. Gewoon even open schroeven en de module los koppelen. Mocht je daar niet aan durven beginnen wil ik dit ook wel voor je doen.

Deel deze pagina