Connect volledig uitschakelen

Beauri

Forumguru
Dit onderwerp heeft mijn aandacht opgewekt, ben absoluut niet bang voor "straling" zoals
opgemerkt in de openingspost, want dat is nonsens(wifi, mobieltjes en GSM masten, waar
zijn ze niet?)

Waar ik wel een bloedhekel aan heb zijn al die nieuwsgierige aagjes:mad: die precies willen
weten waar, wanneer en hoe snel je ergens bent geweest. Aan al de verklaringen die
die koekenbakkers verkopen veeg ik de welbekende billen af, oeps foutje in de software,
gehackt, we hebben gesjoemeld, welke privacy wetgeving meneer...... Ik hecht nog wel
waarde aan mijn privacy en heb medelijden met de schapen die blaten.........: ik heb
toch niets te verbergen.:fool:

Ik heb ook niets te verbergen, maar daarom hoeven "zij" toch niet mijn rijstijl bij te houden,
ik zit niet te wachten op een extra hoge verzekeringspremie, want ik weet heus wel dat
ik niet rond rijd als een oud wijf die 1 op 100 wil halen met roest op de remschijven omdat
ik de rem niet nodig zou hebben. Ook hoeven ze niet te weten hoe vaak ik mijn oma in
lutjebroek heb bezocht en met welke duizelingwekkende snelheden ik naar haar ben toegesneld.

In dit hele topic/onderwerp helaas nog niet 1 eenduidig bericht gelezen wat ik nu moet doen om
te voorkomen dat een dealer of welke instantie dan ook, mijn gebruik van de auto uit kan
lezen en dan bedoel ik niet dat kleine stukje Black Box dat de laatste paar seconden bijhoud
om ingeval van bijvoorbeeld een ongeval eea uit te kunnen lezen.

De auto is MIJN auto en niet "hun" auto waar "zij" naar hun behoefte maar allerlei info uit kunnen
halen om je later zogenaamd extra goed van dienst te kunnen zijn, doch lees.... hoe je een poot
uit kunnen draaien.:tongue:

Heb geen leasebak en hoef/wil ook geen kilometerregistratie te houden en zit ook niet te
wachten op andere zogenaamde voordelen/gemakken van zo'n systeem.

Als hier iemand is die dan ook zeker weet hoe ik de gegevensverzameling helemaal uit
kan schakelen, dan gaarne een berichtje:jaja:
 

Schmart

Forumguru
Hier heb ik wat info voor het uitzetten van VW CARNET. Ik heb aangenomen dat het systeem in een Skoda hier erg op lijkt.
 

Beauri

Forumguru
Dank je voor de info, ga het even rustig bestuderen en een email sturen naar mijn
verkoopspecialist dat ze dat kastje absoluut niet mogen plaatsen en mocht het kreng
er standaard inzitten, dan moeten ze het onklaar gemaakt hebben bij aflevering, net
zoals ik ze ook verzocht heb om de letters van de achterklep te verwijderen.

Weg met die troep:dankje::D
 

Rallye

Forumguru
@Beauri Je hebt het over “dat kastje”, terwijl @Schmart spreekt over Skoda Connect. Welke bedoel jij ? De MijnSkoda-module die door Pon in sommige modellen wordt ingebouwd (misschien te voorkomen is als je het op tijd aangeeft, of later uit te bouwen, misschien zit hij er niet eens in) of de Skoda Connect die niet uit te bouwen lijkt te zijn (maar als ik de link van Schmart volg is dat ook een apart kastje dat ook te deactiveren is). Skoda belooft overigens dat ze niets bijhouden als jij je niet aanmeldt. Als je die belofte niet genoeg is, vertrouw je dan wel op de rest van de auto (remmen, airbags)? Ik denk dat je niet snel een dealer vindt die de af-fabriek functies op de in de link beschreven wijze zal deactiveren. De MijnSkoda-module laten uitbouwen mocht die er toch zijn zal waarschijnlijk wel lukken.....
 

Brutus12

Actief lid
Zoals @hemi24 al schreef: Nieuwe auto’s moeten vanaf 1 april zijn uitgerust met het zogenaamde E-Call. En bij de APK doen we het volgende: waarschuwingsinrichting eCall-boordsysteem
Als bij personen- en bedrijfsauto's met een maximummassa van niet meer dan 3.500 kg in gebruik genomen in gebruik genomen vóór 1 januari 2018 de waarschuwingsinrichting (optisch of akoestisch) een defect aangeeft dat het eCall-boordsysteem niet functioneert, moet u dit als reparatieadviespunt aangeven. De waarschuwingsinrichting van het eCall-boordsysteem van personenauto’s in gebruik genomen na 31 december 2017, mag geen defect aan geven. Conclusie een nieuwe auto staat altijd in verbinding.
 

Mistraller

Senior Member
MijnSkoda is altijd met PON verbonden. NA het scannen van de QR moet je als pincode immers de kilometerstand doorgeven. Die moet dus continu bijgewerkt zijn bij PON anders werkt het verbinden met de app niet. Het is immers onmogelijk dat PON die gegevens pas ophaalt als je de app koppelt. Ik ga er daarom vanuit dat de data altijd binnenkomt bij PON. Ze zouden deze dus niet voor langere tijd, en voor andere zaken dan puur het functioneren van de app, mogen opslaan. Anders is het in strijd met de AVG. Hoe die verbinding tussen de auto en PON werkt wat betreft mijnSkoda weet ik niet, maar ik vermoed op dezelfde manier als de slimme meter (gprs/umts, via het mobiele netwerk dus).
De mijnSkoda module is te (laten) verwijderen. Het is een aftermarket item, dus geen invloed op garantie zou ik zeggen. Tenzij PON er een speciale clausule voor kent maar dat lijkt me niet.
Over Skoda Connect kan ik niets zeggen.

Ik weet alleen dat de MijnSkoda app in elk geval geen meerwaarde biedt op dit moment, het enige wat momenteel functioneert is tank-inhoud, kmstand en rittenadministratie (niet exporteerbaar)
 

Beauri

Forumguru
Ik wil graag feiten en niet je zou denken dingen, want als je de voorwaarden leest, dan
lees je tussen de regels door dat je gewoon niets/niet veel te vertellen hebt..... de
uitzonderingen en wat "men" zich denkt te kunnen permiteren in geval bla bla bla....

Het extra kastje schijnt bij de business standaard ingebouwd te worden, van mij
mogen ze dat dus houden, mogen ze bij PON boven zijn bed hangen..... kunnen
ze daar de ritten bijhouden.

Het enige dat werkt..... de rittenadministratie ja ja ja, dat is nu net datgene waarvan ik nu
absoluut niet wil hebben dat dat bijgehouden wordt, het gaat die nieuwsgierige apen toevallig
geen ene moer aan waar ik nu wel of niet geweest ben, ook meneer PON niet.

Het eerste jaar gratis, waarom zou je willen betalen voor een waardeloos iets, leuk als
je in een leasebak rijdt, maar voor de particulier is het een onzinnig iets.

Google bende..... opslag op amerikaanse servers, een verschrikkelijk nieuwsgierige
nederlandse overheid die ook al niet te vertrouwen is, ja..... zou me in de gaten laten
houden door dat spul, nou echt niet:mad:

E-Call, mits men zich aan de belofte houd dat er enkel wat wordt doorgegeven als er
een ongeval is gebeurt of men handmatig het systeem activeert is misschien nog niet
eens zo slecht, denk ook als "men" er misbruikt van gaat maken, de eigenaar het systeem
zelf wel de nek omdraait, ik zou dat wel doen.

Welk kastje houd nu de kilometer registratie bij? en wat bedoel je @Mistraller met (niet exporteerbaar) ?
 

Rallye

Forumguru
Ik zou denken dat het uit te schakelen hoort te zijn op grond van privacy-wetgeving: ook als er geen naam direct aanhangt, via kenteken of vin nummer is het wel naar een naam te herleiden.
Dan mogen de gegevens alleen met toestemming vergaard en opgeslagen worden, nu zul je zeggen dat je die toestemming geeft door aankoop van de auto, maar hoe zit dat dan bij wederverkoop?
En kom nu niet allemaal aan met: "ik heb niets te verbergen", ik heb ook niet veel te verbergen, maar dat hoeft niemand te weten.

Dat zou dus kunnen gelden voor MijnSkoda, hoewel het systeem ook de kilometerstand pas op het moment van het inloggen zou kunnen doorgeven, als je dus al gekozen hebt om het te gebruiken. Geen bewijs dat het ook zonder aanmelding altijd de kilometerstand (en meer??) doorgeeft. Het is niet uit te sluiten de MijnSkodamodule zaken doorgeeft zonder dat de eigenaar van de auto op de hoogte is, maar ook niet bewezen.

Zoals @hemi24 al schreef: Nieuwe auto’s moeten vanaf 1 april zijn uitgerust met het zogenaamde E-Call. En bij de APK doen we het volgende: waarschuwingsinrichting eCall-boordsysteem
Als bij personen- en bedrijfsauto's met een maximummassa van niet meer dan 3.500 kg in gebruik genomen in gebruik genomen vóór 1 januari 2018 de waarschuwingsinrichting (optisch of akoestisch) een defect aangeeft dat het eCall-boordsysteem niet functioneert, moet u dit als reparatieadviespunt aangeven. De waarschuwingsinrichting van het eCall-boordsysteem van personenauto’s in gebruik genomen na 31 december 2017, mag geen defect aan geven. Conclusie een nieuwe auto staat altijd in verbinding.

Zie https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/publicaties/2018/03/28/qa-ecall/Q&A+eCall.pdf
“Maakt eCall inbreuk op de privacy van de automobilist?
Nee. Het eCall systeem is zo ontworpen dat het pas verbinding maakt met het gsm-netwerk na een ernstig ongeval of als de noodknop in de auto wordt ingedrukt. Alleen noodzakelijke data worden doorgestuurd. Het kan niet gebruikt worden om voertuigen te volgen. Er is wettelijk bepaald dat de door eCall verzamelde data niet worden opgeslagen en ook niet voor andere doeleinden worden vrijgegeven.”

E-call maakt dus niet bekend waar jij bent, tenzij het moment is aangebroken dat je dat zou willen...

U heeft gelijk, de VW groep zal ook nooit data verzamelen als het niet mag.

Een beetje flauw als je hier verder geen bewijs voor aanvoert.....
 
Laatst bewerkt:

Beauri

Forumguru
Mooi dat je daar zeker van kunt zijn.:)
...........toch?

Ik ben daar ook niet zo zeker van...... ik weet eigenlijk wel zeker dat "ze" graag
sjoemelen bij de VW groep:jaja:

Kijk maar eens hoe zo'n android telefoon werkt, wat fabrikanten allemaal voor bende
inbouwen om je gedrag te volgen, maakt niet uit in wat voor apparaat, bijvoorbeeld
je TV die rustig aan de fabrikant je kijkgedrag meld etc etc etc.

Geloven doet men maar elders, hier wil ik graag dingen zeker weten en ook graag
een beetje controle houden over de zaken waarvoor ik zelf betaald heb.

Wil niet graag een vleesloze, wortelkauwende onbenul worden die met 67 wordt afgeschoten
omdat hij anders te duur wordt:nono:
 

EdK

Forumguru
Ach zodra je een mobiele telefoon bij je hebt en wie heeft dat niet , ben je theoretisch gewoon te volgen en weet men dus waar je bent...
En elke app moet je wel heel goed uitpluizen, want ook die willen allemaal weten waar je bent.
En dat maakt geen donder uit of er een appel of een android op staat...

Tsja triest maar waar.....
 

Beauri

Forumguru
Dat zou dus kunnen gelden voor MijnSkoda, hoewel het systeem ook de kilometerstand pas op het moment van het inloggen zou kunnen doorgeven, als je dus al gekozen hebt om het te gebruiken. Geen bewijs dat het ook zonder aanmelding altijd de kilometerstand (en meer??) doorgeeft. Het is niet uit te sluiten de MijnSkodamodule zaken doorgeeft zonder dat de eigenaar van de auto op de hoogte is, maar ook niet bewezen.

Daarover wil ik dus 100% duidelijk over worden geïnformeerd, uitzetten is uitzetten en geen stiekem gedoe op
de achtergrond, wetende wat er allemaal met je PC gebeurt door allerlei software die allemaal zaken voor je regelt
omdat jij daar te dom voor bent is ook al zoiets.

Veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven.
 

Beauri

Forumguru
Ach zodra je een mobiele telefoon bij je hebt en wie heeft dat niet , ben je theoretisch gewoon te volgen en weet men dus waar je bent...
En elke app moet je wel heel goed uitpluizen, want ook die willen allemaal weten waar je bent.
En dat maakt geen donder uit of er een appel of een android op staat...

Tsja triest maar waar.....

Ja, inderdaad triest, maar dat kreng kan ik ook echt uitzetten op momenten dat ik dat wil.

Ik hoef echt niet de hele dag bereikbaar te zijn, of lastig gevallen te worden door appjes
met berichtjes, het ding meld je het allemaal wel als je hem weer aan zet, en veel heb je
meestal niet gemist:nono:

Zo, tijd voor hondenkind, die wil even wat bewijs rondstrooien van de gevolgde route:D
 

LdN

Forumguru
Weet je wel zeker dat je de telefoon echt uit zet??? Je hebt gecontroleerd dat dat ding op geen enkele manier meer
gegevens verzend als bewijs dat hij uit is?, sterker nog je zal de fabrikant een rechtszaak aandoen als dat niet zo is?
Een aan/uit knop is al lang geen echte aan/uit functie meer.

Alle gekheid op een stokje als je op wat voor manier gebruik maakt van wat voor apparaat dan ook wat op de een of andere manier
gewild of ongewild met een netwerk verbonden is ben je traceerbaar en daar word door allerlei justitiële diensten dankbaar gebruik
van gemaakt om onze veiligheid te garanderen, Zo kunnen we nog wel uren doorgaan, je zit op dit forum, je bent met een apparaat
met het internet verbonden en je denkt nog steeds dat je dan anoniem bent?
Helaas is het zo dat we door al die gadgets die we gebruiken al lang niet meer ontraceerbaar of zelfs anoniem zijn, de enige manier om
daar van af te komen is al dat soort apparatuur nooit te gebruiken. Heel veel word gemonitord of je het nu wil of niet of het nu anoniem
is of niet je zal er mee moeten leren leven.
 

Rallye

Forumguru
@Beauri Kortom:
- je MijnSkoda-module kan eruit;
- je knipt je Connect los als in de VWVortex-link.

Blijft de vertrouwensvraag: ja, VW heeft gesjoemeld met de diesel, maar vertrouw je nu ook niet meer wat ze zeggen over de module?

Zie https://www.skoda.nl/over-skoda/veelgestelde-vragen/mijn-skoda-app

“Ik wil de Mijn ŠKODA Module uitschakelen. Hoe doe ik dat?

Indien je gebruik maakt van de Mijn ŠKODA App en je wil de Mijn ŠKODA Module uitschakelen, dan kan je in het instellingenmenu jouw ŠKODA ontkoppelen. De Mijn ŠKODA Module zal vervolgens geen gegevens registreren. Je hebt daarmee de Mijn ŠKODA Module inactief gemaakt.

Indien je géén gebruik maakt van de Mijn ŠKODA App en je ŠKODA niet hebt gekoppeld, dan is de Mijn ŠKODA Module al uitgeschakeld.“

Ik heb niet gezocht naar info over Skoda Connect, maar misschien is daar net zoiets te vinden?
 

fanSkoda-VW

Donateur
Je mag óók omgekeerd denken.
Net als met PIN-betaling versus cash.
Diegene dien niet aan het digitale lijntje wil is om die reden bij voorbaat verdacht.
Enne.... al de camera's langs de weg die je óók registreren?
Zelfs een 'antieke' auto uit het begin van de vorige eeuw (beetje overdreven, spijtig) is zo te volgen.

Fitness tracker? Leuk en handig. Maar als dat ding om 3 uur 's nachts een verhoogde hartslag en beweging vermeldt weet de app best wel wat je aan het uitspoken bent. Vrees ik zo. :banghead:

En een gsm zet je alleen uit door de batterij te verwijderen. Misschien ook door deze écht uit te schakelen.
De 'aan/uit' -knop is géén aan-uit, maar een Stand By! Je positie t.o.v. de zendmasten wordt continue bijgehouden, anders zou je nimmer gebeld kunnen worden.
En als je telefoon in je auto 40 km verplaatst is binnen -zeg- 25 minuten (Amsterdam-Utrecht), dan ligt bij thuiskomst de bekeuring in je digitale brievenbus. Oh, nee, die is dan al van je betaalrekening afgehaald. :mad:

Big Brother, Sister, en de hele uitgebreide familie kijken naar u. Kwijlend over alle data die je ongewild verspreidt.

Sterkte in dit tijdperk (en het zal alleen maar erger worden, helaas) :shutup:
 

EdK

Forumguru
Ach vroegel wist de buurt al genoeg over je....
Was je moeder bij de slager geweest en de groenteman ...
Kreeg je de volgende dag de vraag van de buren of de hutspot met klapstuk gesmaakt had ???
Tsja aagje de buuf was ook in de beide winkels waar me moeder was geweest..

En tsja dat vonden we dan weer wel heel gewoon.... maar dit is alleen maar doorgezet en erger geworden
En we vinden het nog normaal ook.....:pieker::pardon:
 

Beauri

Forumguru
Ach vroegel wist de buurt al genoeg over je....
Was je moeder bij de slager geweest en de groenteman ...
Kreeg je de volgende dag de vraag van de buren of de hutspot met klapstuk gesmaakt had ???
Tsja aagje de buuf was ook in de beide winkels waar me moeder was geweest..

En tsja dat vonden we dan weer wel heel gewoon.... maar dit is alleen maar doorgezet en erger geworden
En we vinden het nog normaal ook.....:pieker::pardon:

Ook ging haar kleding nog even over de tong, en had ze alweer dezelfde schoenen aan en
dat haar van der, ze moest nodig eens naar de kapper..... dorpsmentaliteit, daar heb je
tegenwoordig buiten de dorpen minder last van, als je thuis dood ligt moet je eerst vreselijk gaan
stinken voor ze je vinden:(

En nee...... persoonlijk vind ik hoe je tegenwoordig in de gaten gehouden wordt niet gewoon,
zogenaamd voor de goede dingen, maar het is niets meer en minder dan te kijken hoe ze je het best
kunnen plukken zonder er al te veel moeite voor hoeven te doen.

Je mag óók omgekeerd denken.
Net als met PIN-betaling versus cash.
Diegene dien niet aan het digitale lijntje wil is om die reden bij voorbaat verdacht.
Enne.... al de camera's langs de weg die je óók registreren?
Zelfs een 'antieke' auto uit het begin van de vorige eeuw (beetje overdreven, spijtig) is zo te volgen.


Big Brother, Sister, en de hele uitgebreide familie kijken naar u. Kwijlend over alle data die je ongewild verspreidt.

Sterkte in dit tijdperk (en het zal alleen maar erger worden, helaas) :shutup:

Ik begrijp je boodschap, maar de jeugd is lui en zeer gemakzuchtig en zien de gevaren nog niet,
en ik ben bang dat ze veel te laat wakker worden en dat dan een hoop zaken niet makkelijk meer
terug te draaien zijn.

Ja.... verdacht als je niet meedeed aan Facebook, Twitter en andere A sociale media, ben dan zeer
verdacht, doe niet mee aan die troep.

DigiD, iets van "onze" :tongue: overheid, is ook zoiets waar ik niet veel vertrouwen in heb, die Jan
met de Korte achternamen in onze regering willen steeds meer computers aan elkaar koppelen,
hebben ze allerlei smoezen voor, maar we weten allemaal dat ze graag met 1 druk op de knop
je betaalrekening willen overschrijven naar hun eigen zakken en dan is het wel zo makkelijk
als ze kunnen zien hoe ze dat het makkelijkst kunnen doen.

Zelf denk ik dat het mijn tijd nog wel zal uitdienen, al gaat het tegenwoordig wel erg snel
met de bemoeienis:arghh:


Weet je wel zeker dat je de telefoon echt uit zet??? Je hebt gecontroleerd dat dat ding op geen enkele manier meer
gegevens verzend als bewijs dat hij uit is?, sterker nog je zal de fabrikant een rechtszaak aandoen als dat niet zo is?
Een aan/uit knop is al lang geen echte aan/uit functie meer.

Alle gekheid op een stokje als je op wat voor manier gebruik maakt van wat voor apparaat dan ook wat op de een of andere manier
gewild of ongewild met een netwerk verbonden is ben je traceerbaar en daar word door allerlei justitiële diensten dankbaar gebruik
van gemaakt om onze veiligheid te garanderen, Zo kunnen we nog wel uren doorgaan, je zit op dit forum, je bent met een apparaat
met het internet verbonden en je denkt nog steeds dat je dan anoniem bent?
Helaas is het zo dat we door al die gadgets die we gebruiken al lang niet meer ontraceerbaar of zelfs anoniem zijn, de enige manier om
daar van af te komen is al dat soort apparatuur nooit te gebruiken. Heel veel word gemonitord of je het nu wil of niet of het nu anoniem
is of niet je zal er mee moeten leren leven.

"je zal er mee moeten leren leven."

Dat is nu net de mentaliteit waar "ze" op hopen, je lui en gemakzuchtig in de handen laten vallen
van dat soort ongedierte. Zij bepalen dan op een gegeven moment wat ze wel en niet geven, maar
vooral wel waar je voor moet gaan betalen, nu lijkt nog veel gratis, ook al wordt je doodgepest
met reclame, voor kwaliteit zul je toch gaan betalen.

Er zijn heus nog wel mensen die hun telefoon echt uit kunnen zetten indien gewenst, die niet Googlen
om daarmee dat nieuwsgierige aagje in zijn behoefte te voorzien en weten hoe je annoniem over
het hele internet kan surfen. Het kost iets meer moeite, maar de niet luie en niet domme mens komt
toch vaak wel een stukje verder in het leven dan de gemakzuchtige drol die zich bij voorbaat al laat
doorspoelen.

Het is de gemakzucht van velen en het onwetende dat het allemaal mogelijk maakt dat er met je gesold
wordt, bewust of onbewust.

Ik kies liever zelf wat ik wel en niet wil, en wil graag betere info dan die je van de meeste bedrijven krijgt,
wil graag zelf ook nog die grijze cellen laten werken zolang die het nog doen.

Er lopen veel zombies rond, vaak te herkennen als ze rondlopen met een scherm[je voor hun neus
maar met dat onzichtbare bord voor de kop.:jaja:
 

Beauri

Forumguru
Het is een vertrouwenskwestie, maar als er misbruik mogelijk is (ALS), danzal er ooit misbruik van gemaakt worden.
Of het nu de fabriek, importeur of een hacker is.
Just my 2 cents.

Dat heeft ons de geschiedenis ondertussen al een beetje geleerd.:(

@Beauri Kortom:
- je MijnSkoda-module kan eruit;
- je knipt je Connect los als in de VWVortex-link.

Blijft de vertrouwensvraag: ja, VW heeft gesjoemeld met de diesel, maar vertrouw je nu ook niet meer wat ze zeggen over de module?

Zie https://www.skoda.nl/over-skoda/veelgestelde-vragen/mijn-skoda-app

“Ik wil de Mijn ŠKODA Module uitschakelen. Hoe doe ik dat?

Indien je gebruik maakt van de Mijn ŠKODA App en je wil de Mijn ŠKODA Module uitschakelen, dan kan je in het instellingenmenu jouw ŠKODA ontkoppelen. De Mijn ŠKODA Module zal vervolgens geen gegevens registreren. Je hebt daarmee de Mijn ŠKODA Module inactief gemaakt.

Indien je géén gebruik maakt van de Mijn ŠKODA App en je ŠKODA niet hebt gekoppeld, dan is de Mijn ŠKODA Module al uitgeschakeld.“

Ik heb niet gezocht naar info over Skoda Connect, maar misschien is daar net zoiets te vinden?

Blijft de vertrouwensvraag: ja, VW heeft gesjoemeld met de diesel, maar vertrouw je nu ook niet meer wat ze zeggen over de module?

"Ze" zeggen zoveel, maar nergens keiharde garanties en de software koekenbakkers hebben overal
achterdeurtjes voor, dus als ik eerlijk ben, nee ik heb weinig vertrouwen in die module en ben bang
dat het een apparaatje wordt dat niet alleen de eigenaar van de auto ten dienste is, maar vooral
een toevoeging is om derden ten dienste te zijn. Voor dat "gemak" moet je een abbo nemen, maar geld
stinkt niet..... dus als "ze" er ook nog op andere wijze aan kunnen verdienen....

Straks maar even een mailtje naar mijn dealer dat ik dat kastje niet wens en over het reeds ingebouwde
stukje hardware nog wat vragen heb, want als de software veranderd......

Niet alle veranderingen zijn verbeteringen.

Ik, of beter ik denk dat ik dat eventueel laat doen, heb nog wat te knippen en te verwijderen:jaja:
 

MichaelD

Nieuw lid
Ik ben wel fan van skodaconnect echter hoe werkt dit precies?
Ik dacht dat het dmv mijn telefoon verbinding maakte.. echter was mijn auto voor reparatie na de dealer en thuis kon ik zien waar de auto geparkeerd stond, verbruik gegevens, en of de autodeuren open of dicht waren..

Mijn telefoon was thuis.. en heb geen simkaarthouder in mijn dashboardkastje..

Toeteren en knipperen heeft nooit gewerkt bij mij en zie ik ook niet meer ik de app update terug.

Alvast bedankt.
 
Bovenaan Onderaan