Combi DSG 2.0 TDI CR 170 PK

achbrouwer

Forumguru
In de tussentijd is die bout toch wel eens los gedraaid en weer vast gezet?

Weet ik niet,
Ben er zelf vaak bij geweest, niet altijd
Bij mij weten is er nooit iets aan gedaan

Is ook nooit ter sprake gekomen, moet ik eerlijk zeggen.

Het was, maar dat is achteraf, wellicht wel verstandig geweest om de bout rond de 250k standaard te vervangen.

Zeker bij de 2,0 blokken na 2009.
Juist omdat ze maar per 2 Injectoren met 1 bout vastzitten
 

jos_br

Actief lid
In de tussentijd is die bout toch wel eens los gedraaid en weer vast gezet?

Nee, das bij deze auto nooit aan de orde geweest. Eigenlijk loopt deze auto ongemerkt zijn km's, en ondanks dat we veel auto's rond hebben rijden hebben met deze 4 cilinder hebben we dit alleen bij de 6 cilinders dat de verstuivers weleens gaan lekken en de bout afbreekt. Bij de 6 cilinder kan dat lekken zelfs inhouden dat de verstuiver letterlijk verbrand. Dus vreemd genoeg houden we deze 6 cilinder wél in de gaten, en bij deze 4 cilinder hooguit het asje van de oliepomp.......

Jos.
 

eriktv

Forumguru
Fijn dat alles weer werkt en dank voor het delen :thumbsup: Bij een volgende beurt laat ik preventief de bouten vervangen, liever een paar euro aan preventief onderhoud dan repareren als het echt kapot gaat!
 

achbrouwer

Forumguru
Nee, das bij deze auto nooit aan de orde geweest. Eigenlijk loopt deze auto ongemerkt zijn km's, en ondanks dat we veel auto's rond hebben rijden hebben met deze 4 cilinder hebben we dit alleen bij de 6 cilinders dat de verstuivers weleens gaan lekken en de bout afbreekt. Bij de 6 cilinder kan dat lekken zelfs inhouden dat de verstuiver letterlijk verbrand. Dus vreemd genoeg houden we deze 6 cilinder wél in de gaten, en bij deze 4 cilinder hooguit het asje van de oliepomp.......

Jos.
:bloemen::bloemen:
 
Het antwoord was toen ik dit vroeg: Dit is niet vreemd hoor, hij gaat in een "pool" en dan wordt er bekeken wanneer de beste mogelijkheid zich voordoet".
Helaas hebben ze hem vandaag pas aangemeld ipv afgelopen vrijdag. Kost weer een dag. " Reken maar op 9 maart" werd er nog gezegd :mad:
 

achbrouwer

Forumguru
https://www.skodaforum.nl/forum/posts/863893/

Voor mij helaas te laat, auto nog steeds in Duitsland. Duurt 10 werkdagen met Route Mobiel voordat hij weer terug in Nederland is. Pas dan weten we de schade. Nu ben ik in Tsjechie, misschien kan ik hier goedkoop aan injectoren komen.
Ik hoop idd dat anderen hier van leren.

Pech onderweg da's altijd vervelend, achteraf is makkelijk praten, bij er mij ging het met een km stand van boven de 400k

Sterkte met de afhandeling.

Ten aanzien van route mobiel, zij repareren niet maar zorgen dat de auto thuis komt.
Voordeel van de ANWB is dat zij voor reparatie ter plekke kunnen zorgen

Zelf nu in 28 jaar lidmaatschap 3 keer mee gemaakt in het buitenland, is mij altijd goed bevallen
 

Eltjo

Forumguru
@achbrouwer Ik heb een 2.0 TDI CFFB uit 2010 .... met 259 dkm erop. Wat is het bestelnummer van de bouten?
Het is simpelweg 2 bouten vervangen onder het motordeksel waar je zo bij kunt?
 
Die bouten zijn natuurlijk berekent op het feit dat er voor 250dkm wel een verstuivertje vernieuwd moet worden:D maar ik ben ook wel benieuwd of je simpelweg de bouten ff kunt vervangen of dat je meteen de verstuivers moet voorzien van nieuwe afdichtingen (if any..) omdat de boel toch ff van spanning gaat.

Verder, mooie Superb! Volgens mij dezelfde kleur als de mijne, ik had er ook graag een licht kleurig lederen interieur in gehad ipv zwart:jaja:
 

Eltjo

Forumguru
Lichte kleur leer met nep-houten streep op het dashboard en deuren vind ik erg mooi. Maar gezien je dan aan het schoonmaken blijft en het na een paar ton op de teller er niet frisser op wordt heb ik daar niet voor gekozen.
 

achbrouwer

Forumguru
@achbrouwer Ik heb een 2.0 TDI CFFB uit 2010 .... met 259 dkm erop. Wat is het bestelnummer van de bouten?
Het is simpelweg 2 bouten vervangen onder het motordeksel waar je zo bij kunt?

Volgens mij kun je ze wel gewoon wisselen
De aanvoer leidingen van de diesel houdt volgens mij de boel op zijn plaats.

Wellicht zijn er wel filmpjes van op internet te vinden.
 
Ik denk dat het inderdaad zo kan zonder nieuwe ringen. De verstuivers die alleen een nieuwe bout hebben gehad lekken niet, echter de verstuivers die vernieuwd zijn bij mij lekken wel... Ook met nieuwe rubbers. :banghead:
 

achbrouwer

Forumguru
Afgelopen september de Superb weer voor onderhoud en APK bij Jos, JB Autoservice, geweest.
alleen maar olie en filters verwisseld.

in het voorjaar al wel een koplamp moeten vernieuwen.
dit vanwege dat er een barst in het glas zat en ongeveer een liter water de electronica onder de lamp tot zwijgen heeft gebracht.
tevens ook maar de banden gewisseld voor 4 seizoenen banden.
scheelt wisselen in de winter

dus vlot door de APK zonder problemen
Dank aan Vincent :bloemen:
 

Bijlagen

  • 429K.jpg
    429K.jpg
    698,9 KB · Weergaven: 56
Bovenaan Onderaan