Combi DSG 2.0 TDI CR 170 PK

achbrouwer

Forumguru
Op het scheiden :cheers: van het jaar koplamp defect :banghead:

wordt weer even bellen met Jos
 

Bijlagen

  • defectebkoplamp rechts 1.jpeg
    defectebkoplamp rechts 1.jpeg
    753,9 KB · Weergaven: 19
  • defectebkoplamp rechts 2.jpeg
    defectebkoplamp rechts 2.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 19

VAG-man

Forumguru
Balen. Je had ze toch nog niet zo lang geleden vervangen?
Als ze toch wat ouder zijn kun je beter beide vervangen vanwege kleurverschil.
 

Eltjo

Forumguru
Ach, Brouwer, niet een kwestie van ander lampje erin? Dat is geen SF.
Even werkende lamp naar de andere kant en je weet het. Of je pakt een oude lamp die je bewaard hebt toen je de vorige keer een defecte lamp had. Heb je meteen weer licht.
 

Eltjo

Forumguru
Dat kan prima! Zelf dacht ik aanvankelijk ook oeh en aan, maar het is net zo makkelijk als een halogeen lamp. En in de S2 heb je genoeg plaats voor je handen.
De lamp zit aan de achterzijde vast op een metalen doosje en volgens mij moet je draaien om hem eruit te krijgen. Eerst het stekkertje lostrekken.
Ik heb lampen gekocht bij https://www.xenonodijk.nl/d3s-xenon-lamp.html. Die zijn voordeliger dan de originele Osram's.
Ik heb dit merk, maar ander type er in zitten met een iets warmere kleur (minder wit) dan de Osram's.
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Zoals @Eltjo zegt het is hetzelfde als een halogeenlamp verwisselen. Niks spannends aan.
Als je nieuwe koopt dan kan ik je deze van harte aanbevelen Osram D1S Cool Blue Boost.
Deze hebben een mooie witte kleur en zijn wat feller. Officieel zijn ze niet voor de openbare weg bedoeld, maar het is echt niet zo dat je medeweggebruikers verblind, mits je de lampen goed afgesteld hebt.
Ze zijn wel wat duurder dan de standaard lampen, maar je krijgt er heel veel extra voor terug. Kosten ca. €140,-

Ik heb ze hier besteld.
 

Eltjo

Forumguru
Het is een afweging van hoe lang je nog van je lampen (auto) gebruik wil maken en welk licht je wil hebben tegen welke prijs.

Volgens mij zijn dit de originele die ook niet prijzig zijn t.o.v. wat bij was blijven hangen. Zou ik ze weer nodig hebben dan zou ik deze kopen.

Lampen schuren/poetsen zorgt ook voor beter licht en minder strooilicht als je zoveel km's weg hebt.
 
Laatst bewerkt:

achbrouwer

Forumguru
dank je wel voor de reacties, :bloemen:
ik dacht dat ik een complete unit moest bestellen
Ik ga met Jos overleggen, 18 jan. heb ik afspraak in Dievenburg

we keep in touche :cheers:
 

VAG-man

Forumguru
Ah goed adres. Ik ben er ook meerdere malen geweest. Als je €140 er voor over hebt zal die Osram je niet teleurstellen.
 

Eltjo

Forumguru
? Dus als het goed begrijp rijdt je tot die tijd met een werkende koplamp rond? Terwijl het niet veel moeilijker is dan thuis een lamp wisselen? Laat ze dan door een buurtgarage vervangen. Niet veel kans op een boete waarschijnlijk, maar die is vast hoger dan dat.
Voor nood heb ik ook wel eens half in het donker met de mistlampen aan gereden, maar ‘s middags werkte alles weer.

Nieuwe xenon koplampunit zit trouwens - slik - op € 650 ! Toen ik een paar jaar geleden keek.
 

achbrouwer

Forumguru
##Citaat verwijderd.##
tja, ik dacht dat wordt de hele unit wisselen, dat gaat mij niet lukken, kennis is er natuurlijk wel, maar gereedschap en een goede plek ontbreken. :D
Maar nogmaals dank voor jullie wijsheden, wachten tot de 18de hoeft inderdaad niet :koffie:
de lamp komt dinsdag of woensdag binnen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

achbrouwer

Forumguru
Ah goed adres. Ik ben er ook meerdere malen geweest. Als je €140 er voor over hebt zal die Osram je niet teleurstellen.
Momenteel even op de centjes passen, het afgelopen jaar wat investeringen gedaan ten opzichte van energie besparing.
dus eerst maar de spaarrekening maar weer beetje aanvullen.
Vandaar de aanbieding genomen, indien ik de Osram gekozen zou hebben,
moet je er gelijk twee bestellen i.v.m. kleur en intensiteitsverschil denk ik.

vandaar de keus voor origineel (ook vanwege de korting)
 

Eltjo

Forumguru
Goed dat er een nieuwe lamp aankomt.
Ik begrijp alleen niet dat je geen 2 gewone Osrams heb besteld voor bijna hetzelfde bedrag.
Het zou me niet verbazen als mijn originele lampen van Osram waren!
Intensiteitsverschil kan je altijd hebben als de ene ouder is dan de andere, lijkt me niet echt spannend. Maar hopelijk gaat niet nu binnen korte tijd de 2e defect.
 
Laatst bewerkt:

achbrouwer

Forumguru
Je weet maar nooit, ik heb wel na lekkage van de unit door steenslag aan de andere zijde moeten vervangen. Weet niet eens zeker of op dat moment er een nieuwe lamp is ingezet, of alles gewoon over geplaatst is. Kan niet zo gauw terug vinden wanneer dat was :banghead:
Wacht rustig af hoe mijn puber het verder gaat doen :koffie:
 

achbrouwer

Forumguru
afgelopen week de lamp ontvangen,
alleen werkte het weer niet echt mee.
donker en regen....
Dus vandaag geplaats,
Was inderdaad niet moeilijker dan een gewone lamp :yeah:
er zit wel iets verschil in,
de oude lamp is vanaf de zijkant blauwer qua lichtschijnsel
maar zo van voren zie ik niet echt een verschil

Ben best trots op mezelf :yeehaa:

Xenon gerepareerd RK.jpg
 

Eltjo

Forumguru
Ik heb vaak ervaren dat het simpeler is dan het aanvankelijk lijkt.
Zie je?
Nou nog een paar witte ledlampjes ipv de gele halogeen stadslampjes in de koplampunit. Ik heb er een paar Ali’s in die geen problemen voor <€ 4. Maar ja, als je achter het stuur zit zie je daar niets van.

Respect hoor, met zo veel kilometers!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan