Combi DSG 2.0 TDI CR 170 PK

achbrouwer

Forumguru
Ik heb vaak ervaren dat het simpeler is dan het aanvankelijk lijkt.
Zie je?
Nou nog een paar witte ledlampjes ipv de gele halogeen stadslampjes in de koplampunit. Ik heb er een paar Ali’s in die geen problemen voor <€ 4. Maar ja, als je achter het stuur zit zie je daar niets van.

Respect hoor, met zo veel kilometers!
Dank je wel,
Ja, gezien de kilometers zullen er wel meer lampjes defect gaan.
Echter de Superb treft inderdaad geen blaam
 

achbrouwer

Forumguru
Afgelopen voor het werk naar zuid Duitsland geweest. :ot:
Op bezoek bij een zuster laboratorium om te kijken naar de werkwijze en te spreken met mijn collega aldaar

Mooie is vanaf mijn woonplaats via A12 de A3 op en dan maar naar het zuiden
Op de terug weg in de ochtend heerlijk rustig op de A3 in het zuiden

Hier kwam de de term uit de Duitse reclame voor de Superb volledig tot zijn recht: Langstreckentourer :tegek:
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230310-110526.png
    Screenshot_20230310-110526.png
    438,1 KB · Weergaven: 32

Eltjo

Forumguru
Opravdu, pět set tisíc kilometrů. To je hodně!

Ik kom min. 2 x per jaar langs Helmstedt, dat was voor de Wende de laatste grote plaats voor de Oost-Duitse grens.

Overigens, heb jij je roetfilter al eens laten vervangen? Bij welke km-stand?
 
Laatst bewerkt:

achbrouwer

Forumguru
Opravdu, pět set tisíc kilometrů. To je hodně!

Ik kom min. 2 x per jaar langs Helmstedt, dat was voor de Wende de laatste grote plaats voor de Oost-Duitse grens.

Overigens, heb jij je roetfilter al eens laten vervangen? Bij welke km-stand?
nee, ik heb het roet filter niet vervangen, ook de Audi (BJ Feb 2009) is afgelopen februari met originele roetfilter met net onder de 500K deeltjes gewoon door de steekproef gekomen.
Regelmatig warm rijden en voor de keuring hoger in toeren zodat de boel goed warm wordt en dus kan "ontkolen"
De auto laten afkoelen voor de keuring, warm was de Audi net over de 800K aan deeltjes, met koude motor, nogmaals tijdens de steekproef net 480K aan deeltjes, je mag een miljoen hebben.
De keurmeester was trouwens zeer capabele man, jaren in Vakgarage gewerkt en sinds drie jaar keurmeester bij RDW. Wist precies de zwakke punten van de AUDI, echter was verbaast over de goede conditie van mijn Audi. Hij had veel slechter gezien.
Dus met glans door de steekproef
 

Eltjo

Forumguru
Tja, hier hetzelfde. Net een uur voor de keuring binnen NL aan een stuk nog 285 km afgelegd en op het laatst nog wat doorgetrokken naar de 4000-5000 t/m. Maar ja, 3,6 x zoveel als max. toegestaan, dus blazen de gassen langs het filter. De uitlaat is achteraan dan ook zwart.
Het schijnt dat het filter beter werkt als het niet net geregenereerd heeft.

@EdK Dacht je dat mijn schriftelijk Tsjechisch zo goed is?
Nee, een beetje Pools kletsen, ook over auto's en een afspraak daarvoor maken gaat wel.
In Tsjechisch herken ik het e.a. pas met de ondertiteling.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@Eltjo , de plaatsen Helmstedt en Helmstadt liggen zo'n 400 km uit elkaar ;)
Ik ben er een poos viermaal in de week de grens overgegaan (2x per week naar West Berlin VV), later ook nog weleens trips naar Polen gedaan.
 
Bovenaan Onderaan