Columbus Columbus gestolen.....

Het lijkt me toch dat als de leden van het dievengilde zo'n glimmende stang voor je columbus zien zitten ze toch liever een ander ruitje in slaan....

Of ze denken, hmm, dat is erg interessant wat daar achter zit, daar ga ik eens wat moeite voor doen , :bye: Daag Columbus!
 

Mistraller

Senior Member
Op basis van dit topic heb ik definitief besloten om de Elegance Business te laten voor wat het is. Zowieso is ie door het alarm wat tegenwoordig standaard in dit model zit, duurder geworden. Het zal nu hoogstwaarschijnlijk de greenline business worden, echter, daar zit een Amundsen navi in. Ik lees eigenlijk weinig over diefstallen van deze navi. Hoe zit het daar nu eigenlijk mee?

Navigatie is zowieso voor mij een nice to have, want dat navigeren ging altijd al prima met een smartphone. Ik zit er zelfs over te denken om te informeren over de optie om wel de greenline businessline te nemen, en dan de navi in te ruilen tegen een gewone radio, met een extra optie of zo. Al geeft dat natuurlijk wat ongewenste neveneffecten op het gebied van leaseafspraken...
 

ceesdd

Lid
Ik heb zojuist een Amundsen navi geinstalleerd, dit omdat het gilde mijn Columbus erg mooi vonden en mee hebben genomen. Ik moet zeggen is mooi systeem die amundsen, maar de Columbus is echt wel stuk beter en mooier, ik mis hem wel. Inderdaad ik hoop dat het gilde geen interesse heeft in mijn amundsen.

En VW...... wordt het niet eens tijd om de 510/columbus te splitsen in scherm en computer of een betere code beveiliging b.v. d.m.v. een niet te stelen dongel ergens in te bouwen? Of zijn de tientallen en wellicht honderden inbraken per week te lucratief om er iets aan te doen? Ik heb al eerder gesteld bij keuze van mij volgende auto zal dit leading zijn en met mij nog velen zo te horen!


[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]
 

LenK

Forumguru
FF de nieuwe Passat afwachten. Als daar weer dezelfde navi inzit dan weet je dat het geen prioriteit heeft bij VAG.
Worden er in andere landen, met name in Dld, ook zoveel gestolen?
Als het puur een NL probleem is dan verklaart dit dat er niks aan gedaan wordt af-fabriek.
 
Het enige wat ik gehoord heb wat ze eind 2009 gedaan hebben, is dat als je navi besteld je er 'automatisch' een alarm bij 'krijgt'...
 
Het bericht met de foto's die ik een tijd terug gezien had kan ik zo snel niet meer vinden maar dit kon ik wel vinden...

Volkswagen and Google develop revolutionary navigation system

060313002.1.jpg


Volkswagen and Google are working together to develop a revolutionary new navigation system. Together with the graphics card manufacturer nVidia, a revolutionary new navigation system is being developed in Volkswagen's Electronics Research Laboratory (ERL) in Palo Alto, California.

This new system uses data from Google Earth to generate 3-dimensional images of the route. Moreover, the navigation system can gather online data to provide the driver with important real-time information, for example about the traffic situation or weather.

Volkswagen, Google and nVidia have been working on developing this new navigation system since October 2005. In January 2006 at the Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas, the partnership was able to present its first prototype, which comes closer to "virtual reality travel information" than any other system seen to date.

The central element is a touch-screen interface linked to Google Earth. Precise 3-dimensional maps, real-time traffic and route guidance updates and a search function set new standards in navigation technology. This so-called "open system" integrates the internet to meet the individual requirements of the driver and his passengers.

The prototype enjoys three important advantages over today's systems. Firstly: the 3-dimensional, photorealistic display of the surrounding area makes intuitive orientation easier for the driver and his passengers.

Secondly: important real-time data are fed into the system through a link to the internet. This means that, for example, traffic data and weather reports, but also any other information relevant to planning the journey such as filling stations, their opening times and current fuel prices are available, enhancing comfort, safety and reliability for the journey.

Thirdly: a further online link coupled to the search function allows the driver and his passengers to receive specific information about special features en route and at the destination – hotels, restaurants, cinemas and theatres are feasible examples. The driver and his passengers can even receive shopping data, right down to current prices, through the innovative navigation system. All such data is shown on the display.

At present, this innovative system is still in the development phase – no decision has yet been made about a possible series production launch.

Based in Palo Alto, California, the ERL is the Volkswagen Group's central research centre in the USA. In the heart of Silicon Valley, it is able to work directly with globally leading high-tech and start-up companies. The close working relationship between the ERL and these partners facilitates the design and development of innovative features and applications, which are then applied to test vehicles of the Volkswagen Group brands for further analysis.

060313002.2.jpg


060313002.3.jpg


www.automotoportal.com
 
Juist die had ik gezien alleen die ik gezien had zat soort van in het dashboard net als de huidige Columbus \ RNS-510.
 

Mistraller

Senior Member
Het enige wat ik gehoord heb wat ze eind 2009 gedaan hebben, is dat als je navi besteld je er 'automatisch' een alarm bij 'krijgt'...
Een amundsen is ook navi maar daar zit geen alarm bij.
Ik heb zojuist een Amundsen navi geinstalleerd, dit omdat het gilde mijn Columbus erg mooi vonden en mee hebben genomen. Ik moet zeggen is mooi systeem die amundsen, maar de Columbus is echt wel stuk beter en mooier, ik mis hem wel. Inderdaad ik hoop dat het gilde geen interesse heeft in mijn amundsen.
De amundsen zat in mijn proefrit auto, ik moet zeggen dat het me niet tegenviel. Wat is er dan nog beter aan de columbus?
 

floris

Lid
ralphmalph,
digital8 geeft antwoord op de vraag wat er beter is aan de columbus. het antwoord is dus een groter scherm en een hdd.
 
Dan moet ie niet zeggen..."op alle fronten wint de Armudsen"
Vandaar dat ik tikte dat dat de Columbus is.

Misschien miscommunicatie, laten we het daarop houden :-)
:473:
 

Sand3r

Senior Member
FF de nieuwe Passat afwachten. Als daar weer dezelfde navi inzit dan weet je dat het geen prioriteit heeft bij VAG.

Zie de Volkswagen video van Geneve op Autoweek.nl
Daar komt de nieuwe Sharan voorbij met een soortgelijk radio/nav display in het dashboard als het huidige systeem.
 

Zwolly

Actief lid
en als we nu allemaal "over" gaan op de amundsen, dan wordt dat vanzelf een geliefder systeem dan de columbus......
 
Bovenaan Onderaan