Columbus Columbus gestolen.....

De BT-kit werkt gewoon met de Stream radio, knoppen op het stuur ook. Je kan dus gewoon de telefoon opnemen met de knop op het stuur.
Bellen kan via de Maxi-dot of met stemcommando (heel handig alleen beetje moeilijk om de eerste keer in te stellen, maar ja dat moet maar 1 keer hé)

Navigatie over de radio lijkt me niet zo'n goed idee want dan kan de radio niet meer spelen denk ik dus ben je afhankelijk van de GPS voor de muziek, lijkt me niets.

De toestellen van Navigon zijn naar het schijnt de besten, persoonlijk heb ik een Mio met iGO8 op (zelf op gezet, niet standaard) en daar ben ik toch redelijk tevreden van (kost ook maar 129€)
Hiervoor had ik een pda met TomTom 6 op, daar was ik in het begin redelijk tevreden van maar na een keer iGO geprobeerd te hebben, wil ik echt niet meer terug, iGO werkt veel prettiger en kan je customizen wat heel leuk is.

Op mijn stuur zat wél bediening voor de Columbus, maar niet voor de telefoon! Dat zal nu dus ook niet gaan lukken. (Ik nam altijd via de Columbus op)

TL@

Forumguru
Op de modellen met Stream staat links op het stuur een knopje voor de telefoon (boven het knopje om de verlichting van de knoppen op het stuur aan te zetten), daarmee neem je de telefoon op. Kan mij niet indenken dat er voor de columbus een ander stuur gemonteerd wordt.

MarcoO2

Forumguru
Op de modellen met Stream staat links op het stuur een knopje voor de telefoon (boven het knopje om de verlichting van de knoppen op het stuur aan te zetten), daarmee neem je de telefoon op. Kan mij niet indenken dat er voor de columbus een ander stuur gemonteerd wordt.

Op mijn O2 is dat betreffende knopje de "mute"-knop geworden. Dus geen ander stuur, maar wel een andere functie voor het knopje.

Op mijn O2 is dat betreffende knopje de "mute"-knop geworden. Dus geen ander stuur, maar wel een andere functie voor het knopje.

Ook ik heb een mute-knopje!
Mijn stuur moet weliswaar vervangen worden, maar Ik denk niet, dat de dealer er een ander stuur op kan zetten met telefoonbediening.
Dat zal wel alleen een af-fabriek optie zijn.

MarcoO2

Forumguru
Ook ik heb een mute-knopje!
Mijn stuur moet weliswaar vervangen worden, maar Ik denk niet, dat de dealer er een ander stuur op kan zetten met telefoonbediening.
Dat zal wel alleen een af-fabriek optie zijn.

Ach, je weet maar nooit... misschien is het programmeerbaar? Kleine kans, maar wie weet... zit het toch een keer mee :xyxthumbs:

Ik doe er voorlopig nog geen uitspraken over en als er iets bekend is, zal dat alleen op PM basis gebeuren, want hier posten doe ik het zeker niet.
De spullen zijn besteld en eind van de week weet ik of het werkt.

Hi Nomad,

Heb je al enige progressie kunnen boeken met de Columbus beveiliging?

Mijn Octavia komt over een paar weken, en ik ben ook wel geïnteresseerd in een inbraakvertragende oplossing!

Ingebroken ja

Mijn Octavia komt over een paar weken, en ik ben ook wel geïnteresseerd in een inbraakvertragende oplossing!

ook ik heb wel interesse in een anti diefstal optie Nomad, zet mij ook maar op de PM lijst.

Bij mij is ie er na 4 maanden ook (zou haast zeggen eindelijk) uit geript.
Ze hadden mijn hele deurslot eruit gewipt en zijn zo rustig naar binnen gekomen en hebben het spulletje er netjes uit gevist! sta je dan met je koffie in de ochtend te schelden:koffie::mad: vlak voor een bruiloft die je ook nog moet leiden die dag......

Wat een HUFTERS!!!

Hopelijk komt er snel iets beters op de markt voor dit probleem.
Ik denk er toch sterk over geen columbus meer te plaatsen maar gewoon een standard stero met tomtom die er uit kan.

Hopelijk komt er snel iets beters op de markt voor dit probleem.
Zat er bij de nieuwe Octavia niet een ander systeem? Is daar al wat van bekend, op het gebied van beveiliging? Ik stel me zo voor dat het ook weer iets van de VW-plank is en dat andere VAG-auto's dit ook al hebben

bat

Lid
Zat er bij de nieuwe Octavia niet een ander systeem? Is daar al wat van bekend, op het gebied van beveiliging? Ik stel me zo voor dat het ook weer iets van de VW-plank is en dat andere VAG-auto's dit ook al hebben
Nee, het zusje van de Columbus zit ook gewoon in de nieuwe Golf VI. Maar toch ook weer wel, want ze zijn wel bezig met een update. Ik weet echter niet of dat alleen sofwarematig is, of dat er meteen ook wat met het diefstalprobleem wordt gedaan.

Vandaag maar weer even bij de dealer geweest. Inmiddels hebben ze al 25 klanten (waaronder mijn persoontje), waarbij de Columbus uit de auto is gestolen! Gezien deze aantallen en het feit dat mijn auto binnen 1 week ook voor 'n tweede keer was opengebroken had ik me voorgenomen om er maar geen Columbus meer in te laten zetten. Snelle levering kun je sowieso al vergeten en ik ben niet van plan om maanden lang zonder radio rond te rijden. Met de productie van nieuwe auto's komt men hierdoor zelfs al in de problemen. Omdat ik af-fabriek Bluetooth had genomen en radiobediening (geen telefoon-) op stuurwiel, wilde ik weten wat ik hiervan nog kon gebruiken bij een andere radio bv. de Stream. De bluetoothmodule kan ik wel vergeten, deze schijnt niet te werken met bv. de Stream. De stuurbediening is ook nog maar de vraag, dan zouden ze uit moeten proberen of dat om te programmeren was. Jullie begrijpen, dat ik hier niet blij van werd.
Als alternatief voor de af-fabriek bluetooth zou men in de asbak een parrot bluetooth carkit kunnen inbouwen die wel met de stream werkt.
Er schijnt overigens ook een nieuw navigatiesysteem op de markt te zijn voor onder meer VW, SEAT, SKODA maar ook FORD en MAZDA genaamd DSS. Als je op "DSS Skoda" zoekt kom je hem vanzelf tegen. Prijs: € 1.299,00
Ik ben echter bang, dat die er ook niet lang in zullen blijven zitten.

Zijn er wellicht mensen die al naar een alternatieve oplossing hebben gekeken of misschien zelfs al ingebouwd hebben zitten?
Of heeft jullie dealer wel een oplossing gevonden waardoor af-fabriek bluetooth en stuurbediening alsnog gebruikt konden blijven worden?

Tallguy

Forumguru
Vandaag maar weer even bij de dealer geweest. Inmiddels hebben ze al 25 klanten (waaronder mijn persoontje), waarbij de Columbus uit de auto is gestolen! Gezien deze aantallen en het feit dat mijn auto binnen 1 week ook voor 'n tweede keer was opengebroken had ik me voorgenomen om er maar geen Columbus meer in te laten zetten. Snelle levering kun je sowieso al vergeten en ik ben niet van plan om maanden lang zonder radio rond te rijden. Met de productie van nieuwe auto's komt men hierdoor zelfs al in de problemen. Omdat ik af-fabriek Bluetooth had genomen en radiobediening (geen telefoon-) op stuurwiel, wilde ik weten wat ik hiervan nog kon gebruiken bij een andere radio bv. de Stream. De bluetoothmodule kan ik wel vergeten, deze schijnt niet te werken met bv. de Stream. De stuurbediening is ook nog maar de vraag, dan zouden ze uit moeten proberen of dat om te programmeren was. Jullie begrijpen, dat ik hier niet blij van werd.
Als alternatief voor de af-fabriek bluetooth zou men in de asbak een parrot bluetooth carkit kunnen inbouwen die wel met de stream werkt.
Er schijnt overigens ook een nieuw navigatiesysteem op de markt te zijn voor onder meer VW, SEAT, SKODA maar ook FORD en MAZDA genaamd DSS. Als je op "DSS Skoda" zoekt kom je hem vanzelf tegen. Prijs: € 1.299,00

Zijn er wellicht mensen die al naar een alternatieve oplossing hebben gekeken of misschien zelfs al ingebouwd hebben zitten?
Of heeft jullie dealer wel een oplossing gevonden waardoor af-fabriek bluetooth en stuurbediening alsnog gebruikt konden blijven worden?

Eigenlijk maakt het dus geen klap uit wat je erin zet...zolang ze net zo makkelijk in jouw auto komen als jij mét sleutel, is zelf een aftandse pre-historische autoradio al teveel van het goede om erin te zetten. Ze kunnen toch op elk moment van elke dag in je auto. Je gaat je afvragen of het nog wel zin heeft je auto op slot te doen :crazy:

Kan je niet een lange, zware ketting om je auto heenleggen met een goed Lips hangslot?

images

Is misschien beter bestand tegen die lui dan zoals het nu is.

Ik heb de af-fabriek bluetooth module en stuurbediening (wel radio+telefoon), dat werkt vlekkeloos met de Stream hoor.

hharold

Nieuw lid
Is dit probleem met gestolen Columbus systemen, een Skoda probleem?
Is de inbraakbeveiliging van de Skoda zo zwak, of hebben de VW's en Seats te maken met een zelfde inbraakgolf?

Groet, Harold

nomad

Senior Member
Voor iedereen die me ge-pm-ed heeft (leuk al die belangstelling): het duurt nog ff. De onderdelen die ik in gedachten had blijken erg moeilijk leverbaar (in kleine aantallen). Ik hou jullie op de hoogte. Neemt overigens niet weg dat ik uiteraard geen enkele garantie geef dat ie er nu wel in blijft zitten. Ik heb diverse vragen gekregen of men nu met een gerust hart een columbus aan kan schaffen. Zo lang dit aan blijft houden, is geen enkel systeem veilig. Vergeet niet dat als het allemaal beter ingebouwd zit en men heeft de tijd, dat ze desnoods je hele dashboard slopen (= meer schade !) om het eruit te krijgen. Aangezien dat met vrij lomp geweld gaat, heb je zo duizenden euro's schade extra. Een goed alarm blijft dus noodzaak.

Bovenaan Onderaan