climatronic en knopjes auto en econ

Wat kost zo'n kachel? Ik ben ook wel geinteresseerd.
Een Webasto Thermotop C met bedieningsklok en afstandsbediening kost net geen €1500 (ex btw inc inbouw).
Is niet goedkoop maar ik heb al eerder een standkachel gehad en dan ben je verpest :)
Heerlijk zo'n warme auto, niet meer krabben en last but not least een warme motor.
 

Constant

Erelid
Dat heb ik er niet voor over (voor dat geld lijd ik liever kou en blijf een week langer skiën), zijn er ook nog minder dure (en minder luxe) mogelijkheden zoals een extra electrisch verwarmingselement?
 
ik weet niet of je je auto dichtbij je huis kunt parkeren, maar als dat kan is een simpel ventilatorkacheltje van een paar tientjes te koop natuurlijk ook een oplossing.
 

Constant

Erelid
Thuis staat de auto in een parkeergarage, daar is geen bereikbaar stopcontact. En daar is het iets warmer dan buiten. Eigenlijk is het meer een luxe verzoek, ik heb een diesel en die warmt niet zo snel op. Ik zoek een inbouw oplossing tot max 500 Euro. Of anders moet ik er maar mee leren leven :-)
 
geen bereikbaar stopcontact. Ik zoek een inbouw oplossing tot max 500 Euro. Of anders moet ik er maar mee leren leven :-)

Waeco heeft oplossingen die minder duur zijn dan bijv. Webasto
http://www.waeco.com/en/1276_1278.php
Maar dan moet je wel een stopcontact in de buurt hebben.
Ben bang dat je er mee moet leren leven....

Of dit is misschien een oplossing:
i_defa_intro.jpg
 

Octavia_II

Actief lid
Grrr... vanochtend 3.5 graden dus..... geen werkende airco dusssss........ beslagen ramen !!!

Moet daar echt aan wennen hoor....

Heeft er iemand ervaring met een standkachel.... ga er serieus over nadenken.... als de prijzen natuurlijk binnen de proporties blijven :eek:


Hoi Hein,

standkachel is schreeuwend duur als je deze bij de dealert koopt en laat inbouwen (1000+ euro).

Het probleem van de 4 graden is dat als de airco zou werken bij de temperatuur hij bevriest. Voor zover ik weet wordt de temperatuur bij de airco zelf gemeten. De airco zit in het circuit wat ook gebruikt wordt bij interieur recirculatie. De lucht die uit je interieur komt is warmer dan 4 graden. Dus als je de recirculatie tegelijk met de airco gebruikt, dan zou (theoretisch) de airco wel moeten werken.

Zal dit zelf ook eens uitproberen...........

Groet,

Charlie
 
Hoi Hein,

standkachel is schreeuwend duur als je deze bij de dealert koopt en laat inbouwen (1000+ euro).

Het probleem van de 4 graden is dat als de airco zou werken bij de temperatuur hij bevriest. Voor zover ik weet wordt de temperatuur bij de airco zelf gemeten. De airco zit in het circuit wat ook gebruikt wordt bij interieur recirculatie. De lucht die uit je interieur komt is warmer dan 4 graden. Dus als je de recirculatie tegelijk met de airco gebruikt, dan zou (theoretisch) de airco wel moeten werken.

Zal dit zelf ook eens uitproberen...........

Groet,

Charlie

Helaas, maar jammer.... de clima werkt met een temperatuurvoeler die de buitentemp. voelt, (achter het bumerrooster naast de linker mistlamp) en een voeler gemonteerd in het aanzuig kanaal van de aangezogen buitenlucht, en daarnaast laat het regelapparaat er ook nog een calculatie op los door het gemiddelde van deze twee voelers, over een bepaalde periode te berekenen,(warm fohnen van de buiten temp. voeler help dus niet)

Dus de re-circulatiestand gebruiken werkt niet...
 

Porettuhcs

Senior Member
Helaas, maar jammer.... de clima werkt met een temperatuurvoeler die de buitentemp. voelt, (achter het bumerrooster naast de linker mistlamp) en een voeler gemonteerd in het aanzuig kanaal van de aangezogen buitenlucht, en daarnaast laat het regelapparaat er ook nog een calculatie op los door het gemiddelde van deze twee voelers, over een bepaalde periode te berekenen,(warm fohnen van de buiten temp. voeler help dus niet)

Dus de re-circulatiestand gebruiken werkt niet...

Nou Charlie bedankt........ en meteen een illusie armer :eek: bedankt topsport !! ;)

Las trouwens vandaag nog even in het onderhoudsboekje dat het niet 4 graden moet zijn maar met 2 graden en minder.....

Scheelt toch weer 2 graden :xyxthumbs:
 
Bovenaan Onderaan