Citigo gekocht

turboturbo

Forumguru
Ik sta overigens wel versteld van hoe jullie denken goedkoper te kunnen gaan rijden door..... een nieuwe auto aan te schaffen! :shocked:
Voor de meerprijs per km van een Yeti of een Fabia kan toch nooit een extra Citigo uit? (aanschaf/afschrijf/onderhoud/etc)
Of zie ik het verkeerd?
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb mijn Faabje omgeruild, hoefde niks bij te betalen.
Het verbuik van de Citigo is aanzienlijk minder, ook loopt de Citigo op euro-95, de TSI op euro-98
De Fabia kost ook meer in MRB en verzekering, onderhoudkosten zal voor de Fabia en Citigo wel ongeveer hetzelfde zijn ( denk ik)
Dit verschil is met de Yeti natuurlijk nog veel groter
 

Hetzer

Forumguru
Tja, achteraf misschien wel...
Maar goed, voor de TSI hoefde ik maar een paar euro bij te leggen en de Citigo kost me niets ;)
 

turboturbo

Forumguru
Tja. Ik weet niet, hoor. Van een TSI Fabia naar een Citigo... Daar zou ik ook niet voor bij willen betalen. Je verliest wel degelijk iets / gaat erop achteruit, in mijn opinie...
 

cali05

Forumguru
Gereden in de citigo. Vroeger een Lupo gehad, vergelijkbaar gevoel. Lekker stevig, rustiger en degelijker dan de Aygo. Voelt echt volwassen aan. Over 14 dagen kan ik de Citigo ophalen.
 

Hetzer

Forumguru
De Citigo voelt idd volwassen aan, hij is ook lekker breed, de wegligging is ook strak, zal wel komen door het standaard sportonderstel.
Ben zelf wel voor de 75 pk uitvoering gegaan
 

Fabia

† In Memoriam
Ik ga binnenkort eens proefrijden met een Citigo bij Vepreda. Maar ik ga absoluut niet mijn Fabje inruilen, ik wil wachten tot de nieuwe Fabia er is. Maar wil gewoon ervaren hoe íe rijdt. Zeker omdat ik een 1.2 HTP heb gehad en dat was ook een driecylinder.
 

bert44

Senior Member
Vandaag proefgereden met de75pk drie deurs bij S-Point Amsterdam
Wat een lekker autootje zeg en dat voor die prijs :worshippy:
 

bert44

Senior Member
Nog niks, alleen motorfiets :tongue:
Voor de winter wil ik er misschien een kopen,twijfelde alleen tussen smart 42 en deze
Citigo rijdt lekkerder, alleen voorlopig nog geen automaat en is 3.5m lang ipv 2.7 en dat scheelt een hoop in de stad met parkeren :crazy:
 

Hetzer

Forumguru
beetje off-topic, maar idd door tuning word hij gevoeliger, maar ook zonder had die van mij het ook af en toe op euro-95
 

Skoody Boo

Actief lid
Nou ja, gelukkig zit er geen overdrachtsbelasing op auto's. Gefeliciteerd met je droomhuis! Beetje o.k. energielabel? Belangrijk, want ook huizen "zuipen" energie.
 

Argentino

Nieuw lid
Leuk. Gefeliciteerd. Hier hebben we ook afgelopen een CitiGo besteld. Wordt inderdaad ook de tweede auto. Onze versie wordt een Tour met sunset in de kleur Candy White.
 

cali05

Forumguru
Leuk. Gefeliciteerd. Hier hebben we ook afgelopen een CitiGo besteld. Wordt inderdaad ook de tweede auto. Onze versie wordt een Tour met sunset in de kleur Candy White.
Wij hadden ook graag sunset gehad maar we hebben onze Aygo particulier verkocht (scheelde €1000,- met een bod van de Seat dealer op een MII en dik €600,- op het hoogste bod van de Skoda Dealer).
We wilden snel weer kunnen rijden, 2e autootje wordt door het hele gezin gebruikt. Daarom één gekocht die ergens in het land op voorraad stond. Onze dealer heeft moeite gedaan om de auto te krijgen en dat is gelukt. Vrijdag gaat de Aygo weg en kunnen we direct de Citigo ophalen.
 

cali05

Forumguru
Vanochtend de Toyota Aygo verkocht en daarna naar Kreijne Midaland om de Citigo op te halen. Het bleek de eerste te zijn die zij uitgeleverd hebben. Foto's volgen. Wat een verschil in rijden vergeleken met ed Aygo. Alleen de stoelen al. Ik moet alleen nog de juiste zitpositie vinden. Nu zie ik de kilometerteller niet tussen de 60 en 120 km.

20391-citigo-onder-doek.jpg


20392-citigo-kreijne.jpg


20394-img-0398.jpg
 

jan

Lid
Gefeliciteerd met je citigo, ik moet nog even wachten die van mij wordt in week 28 gemaakt.
 
Bovenaan Onderaan