Chiptuning 1.2 TDI

Zoals je in mijn post kunt lezen, haal ik de ervaring aan van iemand die op autoweek zijn ervaringen opgetekend heeft!
Je vraag is dus overbodig.
Goed lezen he.....

[MODERATORBREAK]NIET ONNODIG QUOTEN AUB ![/MODERATORBREAK]

Gerke

Forumguru
De grafiek is van een Audi A3 met een 1.6 TDI, wie verneukt nu wie?
Ziptuning is nu niet de meest betrouwbare tuner ;)

Gerke

Forumguru
Heb je deze draad al doorgelezen?

grotendeels of er moet lang geleden al iets over gemeld zijn? wat is de conclusie dan?

Gerke

Forumguru
Conclusie is draadje doorlezen, als er nl al iemand ervaring heeft, staat het hier in ;)

van_der_P

Senior Member

Als je even doorklikt kom je ook de GL1.2TDI tegen, geen grafiek. Maar toch wat gegevens.
Het valt mij maar tegen wat je na achterlaten van bijna 500 euro krijgt.
Er komt 20 pk bij
het koppel stijgt met 54 NM
De topsnelheid neemt 7 km toe
En gemiddeld rij je 1.54 km meer per liter.
Als ik uit ga van dieselprijs 1.25 euro per liter. Een standaard GL gebruikt volgens de folder 1 op 29 een gechipte uitvoering 1 op 31.5.
Dan levert dat op 100 km 25 cent op. Of anders gezegt na 200.000 km kan het 'echte' geld verdienen beginnen.

van_der_P

Senior Member
Ook, maar zeker ook voor de fiscale voordelen.
Ik heb hem niet gekocht omdat die voordelig is, en ik eigenlijk diep in mijn hart een sterkere motor wil.

jdek

Nieuw lid
Hallo mede Fabia GL 1.2 TDI rijders
Ik rij sinds 7 juli 2010 in een witte Greenline. Heel goedkoop rijden is het niet 5.3 liter op 100 km. Nouja, nog 1000 km en dan alweer de eerste onderhoudsbeurt, kunnen we tegen de monteur klagen.

Ik was vandaag benieuwd naar chiptuning en kwam daarbij net als vele van u via google, bij Ventura terecht.
Een mooi reclame verhaal 15 pk meer en wat meer trekkracht voor 500 euro, maar dat laatste staat er niet bij. Dat lees ik hier. Vermoedelijk made in China voor 15 euro, en dan mag je het er nog zelf inproppen ook.

Als ik nu lees in deze forum draad dat er eigenlijk maar weinig daadwerkelijke ervaring is, en lees ik alleen maar nadelen over bijkomende dingen zoals mag wel/niet mogelijke motorschade en garantie kwijt.
Tja, dan begrijp ik wel dat Skoda (en andere merken) dat niet zelf aanbieden.

vroeger had je olie toevoegingen op basis van teflon, dure flesjes ging de motor soepeltjes van lopen. Na microscoop testen bleek het spul minuscule krasjes in het binnenste van de motor aan te brengen. extra slijtage dus.
Ik ben bang dat het chiptuning in dezelfde categorie valt, en dat de suggestie indien je zoiets hebt laten uitvoeren nogal sterk uitvalt om de 500 euro voor jezelf te rechtvaardigen.

joergarms

Senior Member
Waarom niet uitproberen? Ik meen dat ze een niet goed/ geld terug regeling hebben. Dan kan je in ieder geval kijken of je het extra vermogen kan waarnemen.
Wij hebben inmiddels 2 auto's laten doen door ventura en zijn er nog steeds meer dan tevreden over.
Ook kregen we nog een leuke extra korting voor de tweede.

MarcoO2

Forumguru
Waarom niet uitproberen? Ik meen dat ze een niet goed/ geld terug regeling hebben. Dan kan je in ieder geval kijken of je het extra vermogen kan waarnemen.
Op hun site staat iets anders:
alle opgegeven waarden op deze pagina zijn ter indicatie, verschillen per voertuig kunnen andere resultaten laten zien, wij wijzen u hier vooraf op. Afwijkende waarden zijn geen argument om de tuning ongedaan te maken of om restitutie van het aankoopbedrag te kunnen eisen.
Het lijkt erop dat "niet goed/ geld terug" niet echt opgaat, tenzij zij zelf bepalen of iets goed is. Maar gelukkig is jouw vader erg tevreden, daar gaat het uiteindelijk om.

moet wel even wachten zijn nu tot 14 februari aan het testen en dan ga ik een afspraak maken (was eerst van plan om naar ziptuning te gaan)

dsteensma

Nieuw lid
Oke dan wacht ik het af! Ben erg benieuwd hoe je het ervaart!
Waarom doe je het toch al zo snel ondanks dat de garantie dan vervalt als ik vragen mag? Heb je dan nog wel mobiliteitsgarantie?

Ik kan zelfs via de skoda dealer worden ingebouwd en mee worden proefgerden om het verschil te merken (vertelde dhr bergmeijer mij(venturatuning)(gaf me ook een naam)) mijn fabrieksgarantie vervalt dan niet maar moet dan wel wat bijbetaling, ik heb de skoda dealer ondertussen al gemaild en als deze terugmailt zet ik antwoord op het forum

Noord26

Forumguru
Chiptuning met behoud volledige garantie en geen ABT? Zeer geinteresseerd!

Ook lijkt mij een uitdraai van een rollenbank wel op zijn plaats.

Bovenaan Onderaan