Hallo mede Fabia GL 1.2 TDI rijders
Ik rij sinds 7 juli 2010 in een witte Greenline. Heel goedkoop rijden is het niet 5.3 liter op 100 km. Nouja, nog 1000 km en dan alweer de eerste onderhoudsbeurt, kunnen we tegen de monteur klagen.
Ik was vandaag benieuwd naar chiptuning en kwam daarbij net als vele van u via google, bij Ventura terecht.
Een mooi reclame verhaal 15 pk meer en wat meer trekkracht voor 500 euro, maar dat laatste staat er niet bij. Dat lees ik hier. Vermoedelijk made in China voor 15 euro, en dan mag je het er nog zelf inproppen ook.
Als ik nu lees in deze forum draad dat er eigenlijk maar weinig daadwerkelijke ervaring is, en lees ik alleen maar nadelen over bijkomende dingen zoals mag wel/niet mogelijke motorschade en garantie kwijt.
Tja, dan begrijp ik wel dat Skoda (en andere merken) dat niet zelf aanbieden.
vroeger had je olie toevoegingen op basis van teflon, dure flesjes ging de motor soepeltjes van lopen. Na microscoop testen bleek het spul minuscule krasjes in het binnenste van de motor aan te brengen. extra slijtage dus.
Ik ben bang dat het chiptuning in dezelfde categorie valt, en dat de suggestie indien je zoiets hebt laten uitvoeren nogal sterk uitvalt om de 500 euro voor jezelf te rechtvaardigen.