Ik heb een stukje gevonden in de Autoweek nr :21Misschien wisten jullie het al dan moet je maar zegen dan haal ik het weg.
deze man heeft een VW Passat 1,4 TSI leasen en wil deze Chiptunen
Chiptunen en bijtellen
Als u een auto laat chiptunen binnen drie jaar nadat die op kenteken is gezet en deze gaatdaardaar meer CO2 uitstoten,dan moet u hiervoor bpm betalen.
Indien u dit niet zelf aangeeft en de belastingdienst constateert dat de CO2-uitstoot hoger is dan op 't moment van inschrijving, krijg u een bpm naheffing en een boet.
De naheffing wordt berekend over het verschil tussen de bpm voor hogere CO2-uitstoot en de bpm op het momentvan inschrijving.
Daarnaast moet u, bij privégebruik van leaseauto, meer bijtelling betalen.
De maximale uitstoot voor een 20-procentauto'op bezine is 140g/km.
Komt u daar straks boven, dan moet u extra bpm betalen en gaat de bijtelling omhoog naar 25 procent.
Aan de andere kant zie Jan Kees de Jager als staatssecretaris van Financiën in een interview in Autoweek 49/2009 nog dat 'liefhebbers die met de eigen auto aan de slag gaan, zich geen zorgen hoeven te maken die gaan we niet streng controleren aldus de huidige minister van Financiën destijds.
gr jan
