Chiptuning 1.2 TDI

Noord26

Forumguru
anders volg je discussie gewoon even...ik heb al 1 week geleden een mailtje gestuurd naar JD en ook wat teruggekregen van 'Mark'.

Waarom heb je dit dan niet volledig gedeeld met de andere forumleden? Daar is een forum toch juist voor?
Laat je dan nog wel weten over je telefoontje met ABT?

Noord26

Forumguru
Niet de volledige reactie in ieder geval, want ik kan dat nergens terug vinden?

Wat was het resultaat van je telefoontje met ABT?

Maakt niets uit.

Maar mijn telefoontje met ABT heeft ook niet veel opgeleverd, ABT heeft (nog) geen plannen om de motor te chippen op dit moment.
ABT is in gesprek met (grote/belangrijke dealers) en/of PON om te kijken of er vraag naar is om de 1.2 TDI te chippen.

Noord26

Forumguru
Wie heb je er dan gesproken want ik heb kreeg toch iets anders te horen... Zeker aangezien VAG in toekomstige meer modellen met Delphi computers ipv Bosch wil gaan toepassen. De vraag is ook groot genoeg, want het modellenaanbod en van deze modellen icm de 1.2 TDI motor zijn de meest verkochte combinaties.

geen idee meer hoe die persoon heette, vond het allemaal een beetje simpel klinken moet ik eerlijk zeggen (het kan niet aan mijn duitse taal (kennis/kunde) liggen). Vind het zelf vreemd want ik heb ook een mailtje gekregen en daar stond wat anders in...beetje in strijd met het gesprek wat ik vanmiddag heb gehad met X.
Maargoed we zullen toch moeten wachten...

jos_br

Actief lid
Wie heb je er dan gesproken want ik heb kreeg toch iets anders te horen... Zeker aangezien VAG in toekomstige meer modellen met Delphi computers ipv Bosch wil gaan toepassen. De vraag is ook groot genoeg, want het modellenaanbod en van deze modellen icm de 1.2 TDI motor zijn de meest verkochte combinaties.
........in Nederland............

Jos.

jan49

Actief lid
Ik heb een stukje gevonden in de Autoweek nr :21Misschien wisten jullie het al dan moet je maar zegen dan haal ik het weg.
deze man heeft een VW Passat 1,4 TSI leasen en wil deze Chiptunen

Chiptunen en bijtellen

Als u een auto laat chiptunen binnen drie jaar nadat die op kenteken is gezet en deze gaatdaardaar meer CO2 uitstoten,dan moet u hiervoor bpm betalen.
Indien u dit niet zelf aangeeft en de belastingdienst constateert dat de CO2-uitstoot hoger is dan op 't moment van inschrijving, krijg u een bpm naheffing en een boet.
De naheffing wordt berekend over het verschil tussen de bpm voor hogere CO2-uitstoot en de bpm op het momentvan inschrijving.
Daarnaast moet u, bij privégebruik van leaseauto, meer bijtelling betalen.
De maximale uitstoot voor een 20-procentauto'op bezine is 140g/km.
Komt u daar straks boven, dan moet u extra bpm betalen en gaat de bijtelling omhoog naar 25 procent.
Aan de andere kant zie Jan Kees de Jager als staatssecretaris van Financiën in een interview in Autoweek 49/2009 nog dat 'liefhebbers die met de eigen auto aan de slag gaan, zich geen zorgen hoeven te maken die gaan we niet streng controleren aldus de huidige minister van Financiën destijds.

gr jan:koffie:

EdK

Forumguru
Aan de andere kant zie Jan Kees de Jager als staatssecretaris van Financiën in een interview in Autoweek 49/2009 nog dat 'liefhebbers die met de eigen auto aan de slag gaan

tsja alleen is dat een erg groot begrip mbt eigen auto aan de slag gaan !
Kan nutuurlijk van alles inhouden, en dus erg makkelijk mbt tot discussie hier onderuit te komen !?

Sorry, ik was een kleine periode afwezig.

Dit is wat ik van ABT heb ontvangen via de mail:

ehr geehrter Herr Quaden,vielen Dank für Ihr Anfrage und Ihr Interesse an unseren Produkten.Beim dem 1,2 TDI handelt es sich noch um einen sehr neuen Motor. Generell werden wir auch für diesen Motor eine Leistungssteigerung in den nächsten 3-4 Monaten anbieten können. Eine genaue Information wann die Leistungssteigerung dann verfügbar ist und bis auf welche Leistung können wir leider derzeit noch nicht geben. Da wir unsere Leistungssteigerung gerade bei neuen Motoren ausgiebig testen bevor wir unsere Produkte dann zum verkauf freigeben.Dies ist auch einer der entscheidenden Unterschiede warum ABT manchmal so langsam ist, wir beschäftigen und einfach ausgiebig mit neuen Motoren, testen die Haltbarkeit und bis welche maximal sinnvolle Leistung wir unsere Produkte dann anbieten werden.Kind regards/Mit freundlichen Grüßen Nils Crönert ABT Sportsline GmbHVX-A departmentVice Export Sales ManagerDaimlerstr. 2D-87437 Kempten

Vreemd, dat er al meer dan een half jaar Fabia Combi Greenlines rijden, en dat zij dan nog 3 tot 4 maanden bezig zijn om te bekijken wat de beste instellingen zijn voor tuning??
Een slak is sneller.....

nou ja, dan na 3 jaar is chippen van de greenline legaal, dan zal de abt-oplpssing er wel zijn:)

Dat zeg jij nou zo, maar dat moet ik eerst nog maar zien.
In 2013, dat is toch al over 23,5 maanden, heeft de overheid/belasting daar wel wat op gevonden!
Want hoe je het wendt of keert, in een ge-chipte auto wil je al dat moois aan extra koppel en vermogen wel benutten, dus gaat je CO2 rap omhoog.
Dus al die gechipte auto's krijgen vast een speciale halfjaarlijkse rollenbank controle of zelfs een controle-chip ingebouwd.
Technisch is nl alles mogelijk...

NielsW

Lid
Met een beetje fantasie is alles mogelijk :)

Je hebt ook tuning waardoor je auto zuiniger wordt op de nederlandse wegen (100/120 km snelweg) en dus minder uitstoot.
De auto is niet voor de nederlandse markt ontworpen maar voor alle europese landen met weer andere regels.

FredV

Banned
waar staat die dan Niels, gemeten zoals de Greenline op 89 gr uitstoot is gemeten?
Kun je mij die chiptuning noemen?
Anders blijft het appels met peren vergelijken, als je de ene meting vergelijkt met een anderssoortige meting.

Inderdaad.
Daarom ga ik mijn auto laten tunen in 2013.....:cool:
Belasting zegt: houderschapsbelastingvrij bij CO2 van 85 gr.
Gaat de auto van mij naar 84 gram......:473:

Noord26

Forumguru
Laat ze maar de grens op 90 gram stellen.. Vallen velen buiten de boot, muv de 1.2 TDI's?

En komen er geen klassen oid? (vrij t/m 85 - 33% t/m 90 - 66% t/m 95 - 100% hoger als 95, etc..)

Chiptuning zou inderdaad een oplossing kunnen zijn tot een nog lagere uitstoot.

van_der_P

Senior Member
Je hebt ook tuning waardoor je auto zuiniger wordt op de nederlandse wegen (100/120 km snelweg) en dus minder uitstoot.
Volgens mij is het de meeste die de chiptuning laten uitvoeren daar niet om te doen. Is wel gemakkelijk als argument naar je partner toe, als die onverhoop wat moeilijk doet over je chiptuning.

Bovenaan Onderaan