Chiptuning 1.2 TDI

VEEJAY

Forumguru
Gewoon op een aantal dingen letten:

-Goede tuner met goede reputatie uitkiezen, die weet zwakke plekken van elk type motor.
-Een CHIP (dus geen powerbox) nemen die al redelijk uitontwikkeld is. Bijvoorbeel 1.9TDi of 2.0 TFSi etc.
-Netjes met je auto rijden.

Dan gaat er niks stuk wat zonder tuning ook niet stuk zou gaan... Geloof me...

VEEJAY

Forumguru
@Fred: Het risico zoveel mogelijk beperken, dat heb je in eigen hand ;)

Hoe garantie bij diverse tuners eruit ziet/effectief is ga je middels dit forum niet achterkomen helaas.

@VEEJAY

Tunen lijk mij niet gek hoor maar ja, ik weet geen bal van dat soort zaken en jij komt mij wel betrouwbaar over. En zoals je erover schrijft, heb je er veel verstand van.
Zou jij garant willen staan m.b.t. de garantie voor mij?

jos_br

Actief lid
Deze link http://www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=71459 geeft niet wat je bedoelt denk ik. Zwart wit bezien geeft Pon geen garantie bij getunede auto´s. Ik heb nog geen afgewezen claims meegemaakt, althans niet door tuning. Feit is dat ik veel wat oudere (+3 jaar) auto´s tune en hier eigenlijk geen problemen mee heb. Ik krijg hier net zoveel reparaties aangeboden van auto´s die wel of niet getuned zijn. Eigenlijk vindt ik het juist mooi om te zien dat er een hoop auto´s hier getuned rondrijden met zeer respectabele km standen zonder onwijze reparaties. We hebben er nu tot zelfs 775000km getuned hier in onderhoud........

Jos.

@ jos br

Je mag me laten weten wanneer de software/chiptuning klaar is voor de fabia 1.2 TDI greenline.

Heb gemaild met JD, moest de site van JD in de gaten houden. Zou binnenkort klaar zijn hebben ze me verteld...

Tot nu toe erg veel verteld over chippen, maar ik denk:

Zolang je inderdaad gewoon netjes met de auto/turbo omspringt en hem niet elke keer op zn staart trapt het eigenlijk wel losloopt.

FredV

Banned
@
Zolang je inderdaad gewoon netjes met de auto/turbo omspringt en hem niet elke keer op zn staart trapt het eigenlijk wel losloopt.
Dan doe je het dus alleen voor t soepelere lopen van de motor ?
Vermogenstoename met chippen is toch juist om t te gebruiken?

Ik wil wel gaan tunen, maar ik heb een ega die maar twee standen kent... nou ja drie dan, plankgas, loslaten en remmen.
En dan zit je toch met de garantie....
Mijn hoop is gevestigd op VEEYAJ of jos_br; misschien willen die borg staan m.b.t. de garantie-perikelen.

Ik hoor het graag ....:680:

jos_br

Actief lid
Ik wil wel gaan tunen, maar ik heb een ega die maar twee standen kent... nou ja drie dan, plankgas, loslaten en remmen.
En dan zit je toch met de garantie....
Mijn hoop is gevestigd op VEEYAJ of jos_br; misschien willen die borg staan m.b.t. de garantie-perikelen.

Ik hoor het graag ....:680:

Mooi, ik heb ook zo´n vrouw, èn een auto die het getuned dus al 430000km volhoud........

Garantie blijft bij de dealer, of bij de dealer die de tuning aanbied.

Jos.

@ Fredv

Het gaat mij er voornamelijk om de motor soepeler te laten lopen en omdat mijn Kilometers voornamelijk snelwegkilometers zijn, zou ik het fijn vinden als ik de fabia 1.2 TDI greenline straks gewoon in zijn 5 kan laten staan en niet steeds voor vermogen/koppel terug hoef te schakelen naar 4. Snappie?

jos_br >>> "Garantie blijft bij de dealer, of bij de dealer die de tuning aanbied."

Ja,ja, maar JDEngineering is geen dealer.

EdK

Forumguru
Alleen ben ik nog steeds benieuwd naar één ding in dat gehele tune verhaal enwel de volgende.
Ik zie menig GL rijder hier ook interesse tonen mbt het chippen van hun GL
Nu rijst bij mij alleen één vraag op, blijf je na tuning binnen de waarde's die aan het A label hangen ?
Of als dit niet het geval is, is de tuner dan verplicht je op te geven bij de RDW ? net als bij het inbouwen van een gasinstallatie bij benzine motors
En maw ga je dan vanaf dat moment MRB betalen en moet je percentage gewijs dan je BPM inleveren ?
Lijken me nogal belangrijke punten om als GL rijder te weten voor je een teleurstelling te verwerken krijgt !

Kijk anders hier even, http://www.tuningparts.nl/, deze nemen de garantie wel over met gebruik van de JDEngineering software.

Jos.

Lees Art. 7 III en IV eens goed door.

Bovendien vraag ik mij af, of deze algemene voorwaarden gelden voor een motor-management modificatie aan een motor van derden (VAG)!

In de alg. voorwaarden heeft men het met name over garantiebepalingen van goederen die door derden aangeleverd worden aan JDEngineering.
Dat is toch wat anders.

Voor de consument is dit geen waterdichte overeenkomst die hem/haar vrijwaart van kosten als er iets met de motor gebeurt.

@EdK
Na modificatie aan het motormanagement, zul je de auto moeten laten herkeuren op CO2. Is deze onder de 89 gr. dan zal er goedkeuring plaatsvinden.
M.i. blijft je auto houderschapsbelasting dan vrij en er hoeft geen BPM betaald te worden.

Daarom zou ik altijd een "recht tot annulering koop onder voorwaarden" eisen bij het laten tunen bij een tuning-bedrijf:

a) garantie op motor, turbo en aandrijflijn met kopie-akkoord van PON.
b) indien herkeuring RDW tot toelating overgaat zonder kosten.

dus de tuner geeft jou dan op bij de RDW?

niemand weet/ziet toch dat je auto gechipt is?
behalve jij dan en de dealer die hem uitleest...?

FredV

Banned
@sgl49, daarom ben ik zo benieuwd naar de uitdraai van de tuner na chippen, gemeten volgens de homologatiemeting van de RDW

Bovenaan Onderaan