Ik begrijp dat Race Eend een 1.2TDI met en zonder Ventura box op de rollerbank heeft gezet. Misschien wil hij de grafieken delen met ons?
Ik heb vandaag 500 km in een Fabia Greenline 1.2 TDi rondgereden die door Ventura Tuning uit Beilen is geoptimaliseerd en kan jullie vertellen dat het erg aangenaam rijden is. ....
echt verbaasde gezichten als je de zwaarste Fabia Combi neemt en die laat tunen en dan een greenline embleem erop.
Kan me niet voorstellen dat de vermogenswinst/acceleratie zoveel spectaculairder wordt. ja van 14 sec naar 100 km/h naar 12 seconden?
We moeten denk ik wel een "open mind" houden. Als de claims van Ventura echt worden waargemaakt en zou blijken dat de garantie niet in gevaar komt en verder ook geen motorproblemen optreden dan is dit voor sommige mensen toch wel een interessante optie denk ik.
Misschien wel veiliger inhalen van 70 km uur naar 100 km uur op een provinciale weg??
ruim 4000km, de motor is pas rond de 12500km helemaal ingelopen.Ik kijk eerst even de kat uit de boom voordat ik (misschien) ga tunen.
Blijkbaar heeft 't motortje in ieder geval 5000km nodig om alles soepel te laten inlopen, dan zou het verbruik moeten dalen en komt er (dus) meer vermogen beschikbaar.
Dan maar 's ervaren hoe die GL dan rijdt, en kijken hoe de ervaringen met chiptunen zijn.
@FabiaGL, heb je er al 5000km opzitten?
Nog afgezien van het etische aspect om een Greenline zonder BPM en MRB te chiptunen...