Chiptuning 1.2 TDI

Wizz

Nieuw lid
Is beter om dat dan maar buiten de garantieperiode te doen.. Gewoon door een goed bedrijf laten doen die een chip maken voor specifiek jouw auto met veilige waardes.

NielsW

Lid
Ik twijfel of het überhaupt het risico waard is om dit te doen.
je doet er immers ook een paar jaar over om het terug te verdienen en wie weet rij je dan wel een fabia III ecogreenline + :)

Potje

Actief lid
Ik weet dat Seatgarage Kohler in Hoofddorp een tuningoptie aanbiedt. Als je vervolgens ook het onderhoud bij hen doet, dan komt de garantie niet te vervallen.

Kohler heeft veel ervaring met tuning. Ze hebben nogal wat race Seats in het onderhoud, waaronder volgens mij de Leon van Coronel.

NielsW

Lid
Maarja, dan wordt je auto dus weer niet dealer onderhouden en vervalt je mobiliteitsgarantie.

keuzes he ;)

FredV

Banned
Potje, dat ben ik niet helemaal met je eens. Je krijgt dan garantie van die werkplaats, maar niet van de dealer. Garantieclaims gaan allemaal naar de importeur want div garantie-aanvragen worden door de importeur vergoed. Dus als er bepaalde klachten zijn kan de importeur moeilijk doen. En uiteraard geldt dit ook voor de garantiegevallen die niets met de tuning te maken hebben; die vervallen ook!

Bijzonder leuk verhaal. Ben ook erg benieuwd wat dit hem gaat opleveren ja.
Als de auto hier nog soepeler door gaat rijden is dat best wel interessant. Wel tricky misschien ivm de regeling belastingvrij door 89gr/km uitstoot.
Ze kunnen zoveel vertellen met dat ie zuiniger en schoner na de tuning zou moeten zijn, maar hoe denkt de wetgever hier over?
Je kan er nog steeds beter één doodschieten in NL dan de belasting ontduiken....

FabiaGL

Actief lid
Ik heb vandaag 500 km in een Fabia Greenline 1.2 TDi rondgereden die door Ventura Tuning uit Beilen is geoptimaliseerd en kan jullie vertellen dat het erg aangenaam rijden is. als je in de hogere versnellingen bij 2500 toeren overschakelt heb je nu wel genoeg trekkracht. mijn verbruik bleef tot nog toe rond de 1 op 20 steken maar vandaag kwam ik wel aan de 1 op 24 ondanks vlotter rijgedrag. Ventura is het enigste bedrijf dat deze optimalisatie kan aanbieden omdat zij 2 jaar geleden de nieuwe Delphi computer van VAG hebben gekocht en deze uitgebreid getest hebben. ze exporteren hun producten naar VAG importeurs uit andere EU-landen, binnenkort bezoeken zij ook de nederlandse Skoda dealers om hun het product te leren kennen. de optimalisatie die Ventura aanbied is van hoge kwaliteit, ze werken met originele fabriekstekkers en de mini-ecu is stof en vochtdicht ingegoten in een metalen behuizing die in 3 minuten met de hand verwijderd kan worden. de motor loopt geen extra gevaren omdat de belasting van de (turbo)motor niet hoger word maar alleen in lagere toerengebieden vrijkomt. bovendien werkt deze externe mini-ecu samen met onder andere het DPRF-roetfilter(dit is uniek). dit setje kost 485 euro maar is volgens mij zeer de moeite waard vanwege het extra comfort, bovendien verdien je het in een paar jaar terug vanwege het ECHT lagere verbruik.

van_der_P

Senior Member
bovendien verdien je het in een paar jaar terug vanwege het ECHT lagere verbruik.
Hoeveel lager is het verbruik dan ?
En hoeveel is een paar jaar ?
Noem het omslagpunt in kilometers waarbij het gunstig wordt.

Lijkt wel een wazig verkooppraatje

FabiaGL

Actief lid
@fredv, de fabrieksgarantie blijft van kracht en de mobiliteitsgarantie ook zolang je het onderhoud maar door de dealer laat uitvoeren, als er toch motorschade optreed door toedoen van Ventura dan word dit door een onafhankelijk bedrijf onderzocht en de garantie door Ventura overgenomen.

@van der P, het verbruik is zoals ik al aangegeven had gedaald van 1 op 20 naar 1 op 24. Het omslagpunt waarbij je het terugverdiend hebt ligt rond de 50000km, maar deze optimalisatie koop je niet om rijk van te worden maar wel om veel plezieriger met je greenline te kunnen rijden. bijkomend voordeel is dat je hem weer terugverdiend. als je zelf een greenline rijder bent zul je begrijpen waarom meer koppel onderin wel zo fijn is.

VEEJAY

Forumguru
Als Ventura niet jokt dat hebben ze gewoon goed spul en gaan ze heel rijk worden. Tuning doe je voor je plezier en zeker niet voor je portomonee.

Veel plezier en veilige kilometers FabiaGL!!

V50

Lid
Dankjewel FabiaGL voor je bericht. De meningen over de Ventura tuning bij de Polo Bluemotion zijn ook erg positief en in lijn met jouw ervaringen. Mijn Greenline komt pas in oktober maar als de gebruikerservaringen met Ventura zo positief blijven dan zal ik deze tuning zeker aanschaffen.

VEEJAY

Forumguru
Ik begrijp dat Race Eend een 1.2TDI met en zonder Ventura box op de rollerbank heeft gezet. Misschien wil hij de grafieken delen met ons?

Bovenaan Onderaan